Lakiernictwo i blacharstwo

2 miesiące temu  03.10.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Lakier wytwarzany ze zużytych opon

Na największych na świecie międzynarodowych targach dla branży motoryzacyjnej obsługi posprzedażnej Automechanika 2024 dział BASF Coatings oficjalnie przedstawił nowe linie produktowe. Realizując koncepcję zrównoważonego rozwoju w branży produktów renowacyjnych, firma BASF zastosowała unikatową autorską technologię ChemCycling w nowej generacji lakierów bezbarwnych.

Produkty z nowych linii, wytwarzane z wykorzystaniem surowców z recyklingu, są oferowane przez BASF pod markami premium Glasurit i R M, a ich stosowanie przy naprawach nadwozi sprzyja poprawie efektywności warsztatu. Produkty te wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym i przyczyniają się do ograniczania emisji CO2.

- W BASF Coatings konsekwentnie staramy się pokonywać kolejne technologiczne bariery i zachęcamy serwisy blacharskie do wdrażania unikatowych na rynku zrównoważonych technik naprawy. Chcielibyśmy wykorzystać naszą ekskluzywną technologię ChemCycling do wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym poprzez ograniczanie zużycia surowców kopalnych, minimalizację odpadów oraz zmniejszanie emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. Jesteśmy tu dzisiaj, aby zmieniać rzeczywistość naszymi nowymi produktami, zastępując część zasobów kopalnych surowcami z recyklingu. To ważny krok ku ograniczaniu wpływu na środowisko oraz emisji i odpadów - powiedział Chris Titmarsh, starszy wiceprezes ds. motoryzacyjnych powłok renowacyjnych w BASF.

Dzięki technologii ChemCycling BASF surowiec pozyskany ze zużytych opon może być użyty do wytwarzania produktów z certyfikatem Ccycled® zamiast trafiać na wysypiska lub do spalarni odpadów. Udział surowca z recyklingu jest przypisywany do lakierów bezbarwnych z certyfikatem Ccycled zgodnie z podejściem bilansu masy. Oferowane przez BASF Coatings lakiery bezbarwne Glasurit AraClass A C-24 Eco Balance i R-M Race Finish R eSense to pierwsze produkty do renowacji nadwozi, w których wykorzystano tę technologię, z pożytkiem dla warsztatów i środowiska.

Produkty te mają także inne zalety. Szybkie tempo schnięcia lakieru bezbarwnego pozwala na przyspieszenie procesu naprawy: powłoka jest sucha już po 20 minutach wygrzewania w temperaturze 40ºC. Skrócenie czasu suszenia przekłada się na znaczne obniżenie zużycia energii, a więc poprawę efektywności i ograniczenie oddziaływania na środowisko. Ta cecha jest też szczególnie istotna w przypadku samochodów elektrycznych, którym zbyt długie narażenie na działanie wysokiej temperatury nie służy.

Dalsza ekspansja produktów z bilansem biomasy

Oprócz lakierów bezbarwnych produkowanych z wykorzystaniem metody ChemCycling firma BASF wprowadzi jeszcze jedno zrównoważone rozwiązanie. Serie wodorozcieńczalnych lakierów Glasurit 100 Line i R-M AGILIS, które już charakteryzują się najmniejszą zawartością lotnych związków organicznych w branży (poniżej 250 g/l), uzupełniono o nowe żywice do kolorów wytwarzane zgodnie z podejściem bilansu biomasy BASF. Emisja CO2 związana z nowymi żywicami do kolorów jest niższa nawet o 50 procent.

Fot. BASF Coatings

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony