Jeszcze przed oficjalną premierą auta Audi ujawnił reflektory nowego R8 – pierwsze z wielu zaawansowanych rozwiązań, które zastosowano w tym sportowym samochodzie. Pojazd wyposażono w reflektory diodowe, które można opcjonalnie uzupełnić o moduł laserowych świateł drogowych.
Cechą charakterystyczną tego typu świateł jest to, że są one zbudowane z wysokiej mocy diod laserowych generujących dużą ilość energii świetlnej z bardzo małego komponentu. W zestawieniu ze światłami diodowymi LED laserowe mają dwukrotnie większy zasięg.
Każdy reflektor zawiera moduł laserowy, w którego skład wchodzą cztery wysokiej mocy diody laserowe. Cztery intensywnie niebieskie promienie światła laserowego generowane przez diody kumulowane są w module w jedną wiązkę. W białe światło przemienia światło niebieskie fosforowy konwerter. Znakiem rozpoznawczym reflektorów laserowych jest niebieska sygnatura świetlna.
W standardzie nowe Audi R8 ma reflektory diodowe LED. Wszystkie funkcje związane z oświetleniem drogi obsługiwane są w tym przypadku przez 37 diod świetlnych przypadających na jeden reflektor.
Laserowy moduł świateł drogowych zadebiutował latem 2014 w Audi R8 LMX, limitowanej edycji poprzedniej serii R8. Wcześniej jednak użyto go w wyścigowym Audi R18 e-tron quattro podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Komentarze (0)