Części i regeneracja

ponad rok temu  14.12.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Łatwiejsza zmiana pasa ruchu

Asystent martwego pola Boscha to pierwszy na świecie system wspomagania dla motocykli.

System wykorzystuje cztery czujniki ultradźwiękowe, które, monitorując otoczenie motocykla, pomagają kierowcy bezpiecznie zmienić pas ruchu. Czujniki śledzą taki obszar w odległości do pięciu metrów, który jest trudny lub wręcz niemożliwy do zobaczenia w lusterkach wstecznych. Gdy w martwym punkcie znajdzie się inny pojazd, system ostrzega motocyklistę sygnałem optycznym w lusterku.
Cztery czujniki ultradźwiękowe asystenta martwego pola montowane są parami z przodu i z tyłu, w poszyciu motocykla. Czujniki tylne monitorują martwe pola na sąsiednich pasach z lewej i z prawej strony, a dwa przednie czujniki zapewniają weryfikację wiarygodności. Jeśli lewy przedni czujnik wykryje obiekt, zanim zrobi to czujnik lewy tylny, to sterownik wie, że został wykryty pojazd nadjeżdżający z przeciwka po drugiej stronie drogi – ostrzeżenie nie jest wówczas wysyłane (w ten sam sposób rozpoznawane są pojazdy parkujące). Tylko wtedy, gdy jeden z tylnych czujników ultradźwiękowych zarejestruje obiekt wcześniej od czujników przednich, system wysyła ostrzeżenie dla motocyklisty, nie ingerując jednak w jego manewry.
Asystent martwego pola jest aktywny przy prędkościach od 25 do 80 kilometrów na godzinę i wspomaga kierowcę, gdy różnica w prędkości względnej do innych użytkowników dróg jest niewielka.

Więcej na: www.bosch-motorcycle.com

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony