Ogumienie

ponad rok temu  06.04.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Letnia z homologacją zimową

– nowości Michelin na targach Motor Show w Poznaniu. Michelin CrossClimate, pierwsza opona letnia posiadająca jednocześnie homologację zimową, będzie dostępna w tym roku w nowych rozmiarach, a także w wersji do aut segmentu SUV. To zupełnie nowa innowacyjna kategoria opon, łącząca technologie ogumienia zimowego i letniego, co do tej pory uważano za niemożliwe. Po rozszerzeniu gamy kierowcy samochodów osobowych mogą wybierać spośród 37 wersji w rozmiarach od 14” do 18”, a właściciele SUV-ów – spośród 6 wersji od 17” do 19”.

W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi latem i zimą są wynikiem technicznego kompromisu, opona Michelin CrossClimate w teście przyczepności na mokrej nawierzchni uzyskała najwyższą klasę „A” zarówno według kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych.
Innowacyjna opona Michelin dostosowuje swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.
 Od połowy roku opona będzie dostępna w rozmiarach od 14’’ do 18’’, a od września 2016 roku – także w wersji do najpopularniejszych SUV-ów w rozmiarach od 17” do 19”. W efekcie w linii znajdzie się 37 rozmiarów do samochodów osobowych i 6 rozmiarów do SUV-ów.
Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center oraz UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi – zarówno letnie, jak i zimowe – oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku. Prymat Michelin CrossClimate był widoczny między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni.

Osiągi uzyskiwane przez nową oponę to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii.
Należą do nich:
1. Innowacyjna mieszanka bieżnika.
- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni w każdych warunkach: na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.
- Opona ma niskie opory toczenia.
2. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D.
- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika są położone jak w oponach letnich, a jednocześnie mają cechy konstrukcji i skomplikowaną geometrię lameli zimowych Michelin. Lamele są pofalowane, a ich szerokość się zmienia, co w warunkach zimowych powoduje efekt „pazura” i wczepianie się lameli w śnieg oraz zwiększenie trakcji.
- Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu.
- Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania.
3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach. Gwarantuje to maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.
Michelin CrossClimate daje początek nowej kategorii ogumienia. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach latem i zimą), lecz oponą letnią premium z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie. Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. Michelin CrossClimate to opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.  Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które jeżdżą cały rok na oponach letnich bądź zimowych, narażając swoje bezpieczeństwo poprzez niezastosowanie właściwego ogumienia do warunków panujących na drodze.
Każdego roku Michelin inwestuje ponad 640 mln euro w badania i rozwój, przeprowadza 75 tys. testów wśród kierowców na całym świecie i zasięga opinii 11 tys. osób kupujących opony.


Jak powstała opona Michelin CrossClimate?
7 – liczba krajów, w których oponę testowano: Niemcy, Kanada, Finlandia, Francja, Polska, Hiszpania i Szwecja.
36 – liczba miesięcy potrzebnych do zaprojektowania opony, od czystej kartki papieru po oficjalną prezentację 2 marca 2015 roku. Intensywne prace trwały tylko 3 lata, podczas gdy zwykle trwają 4 lata i 8 miesięcy.
70 – liczba stopni Celsjusza określająca zakres temperatur, w których testowano oponę – ekstremalne wartości wahały się od –30°C do +40°C.
150 – liczba inżynierów i ekspertów, którzy pracowali nad projektem, testowaniem, industrializacją i produkcją Michelin CrossClimate.
Ponad 1000 – liczba testów laboratoryjnych, podczas których badano wszystkie elementy opony.
5 mln – liczba kilometrów przejechanych w czasie testów badających dynamikę, przyczepność i wytrzymałość. To oznacza, że podczas testów samochody na oponach Michelin CrossClimate przejechały Ziemię wokół równika 125 razy.
Michelin CrossClimate to przykład zastosowania idei Michelin Total Performance, czyli połączenia wszystkich osiągów opony na wysokim poziomie. Oznacza to, że podnoszenie jednego parametru opony nigdy nie wiąże się z pogorszeniem innych osiągów.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony