Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

LuK jest liderem

Rozmowa z dr. Wolfgangiem Reikiem, członkiem zarządu oraz dr. Jürgenem Krollem, kierownikiem linii produkcyjnej DKZ w LuK.

Co doprowadziło do opracowania DKZ?

Dr Reik: Dzięki zredukowaniu poziomu tarcia zaprojektowane zostały wydajniejsze silniki spalinowe. Jednakże spowodowało to grzechotanie skrzyni biegów, a w niektórych pojazdach nawet dudnienie nadwozia, czyli zachowanie akustyczne pojazdu z pewnością nie do zaakceptowania przez kierowcę. Musieliśmy znaleźć nowe podejście do zagadnienia izolacji drgań.



Dr. Wolfgang Reik, członek zarządu oraz dr. Jürgen Kroll, kierownik linii produkcyjnej DKZ w LuK.

Która firma została Waszym pierwszym klientem?
Dr Reik: BMW było pierwszym producentem samochodów, którego przekonały osiągnięcia DKZ w tłumieniu drgań.

Kiedy LuK rozpoczął produkcję DKZ?
Dr Reik: Rozpoczęliśmy masową produkcję w 1985 r., czyli 22 lata temu.

Czy DKZ produkowane są wyłącznie w głównym zakładzie produkcyjnym LuK w Bühl?
Dr Kroll: Nie. Aby być tak blisko naszych klientów jak to tylko możliwe, w kategoriach osobistego kontaktu i krótkiego czasu dostaw, mamy zakłady produkujące DKZ w kilku krajach: w Niemczech, na Węgrzech, w Chinach i w Korei.

Ile DKZ schodzi co roku z linii produkcyjnych LuK?
Dr Kroll: Nasza roczna produkcja stale wzrasta. Obecnie nasze dokumenty wykazują imponującą liczbę 6 milionów DKZ produkowanych i dostarczanych rocznie naszym klientom.

Kto figuruje wśród głównych klientów LuK?
Dr Kroll: Mamy klientów na całym świecie. Czy jest to BMW, Renault lub Toyota – LuK dostarcza swoje DKZ producentom pojazdów ze wszystkich części świata.

Ile przeciętnie waży DKZ?
Dr Kroll: Waga waha się w zależności od modelu pojazdu, dla którego zostało ono zaprojektowane. DKZ LuK-a może ważyć od 15 do 20 kg.

Czy DKZ można zamontować w każdym pojeździe, czy też każdemu z klientów potrzebny jest wzór dostosowany do modelu pojazdu?
Dr Reik: Z powodu różnych wymagań, jakie wobec DKZ mają różni klienci, nie jest możliwe opracowanie uniwersalnego wzoru, który pasowałby do każdego pojazdu. Dla każdego klienta LuK opracowuje DKZ idealnie dobrane do danego modelu pojazdu.

Czy Schaeffler Group jest jedyną firmą produkującą DKZ?
Dr Kroll: Nie, kilka firm oferuje DKZ w swojej palecie produktów. Ale z dumą możemy powiedzieć, że LuK jest liderem w tym sektorze zarówno pod względem technologicznym, jak i pozycji na rynku.

Dziękuję za rozmowę.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony