Części i regeneracja

ponad rok temu  15.04.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Lumag na najważniejszej imprezie w branży hamulcowej – EuroBrake 2019

Nakładka antypiskowa (shim)

Międzynarodowa konferencja EuroBrake jest największym w Europie wydarzeniem dedykowanym technologii hamowania i materiałom ciernym. Jej tegoroczna edycja odbędzie się Dreźnie i przyciągnie ponad tysiąc najlepszych specjalistów w tej dziedzinie.

EuroBrake został stworzony w 2012 roku jako odpowiedź na rosnące wymagania klientów branży hamulcowej i szybko stał się forum, na którym firmy, inżynierowie, pracownicy akademiccy i naukowcy dzielą się pomysłami i nowinkami technicznymi, jakie pojawiają się w tej technologii.
W tym roku  (21-23 maja) na kongresie połączonym z wystawą odbędzie się ponad 120 prezentacji najważniejszych producentów z branży. Swoje wystąpienie będzie miała również polska firma Lumag sp. z o.o. z Budzynia, która jest jednym z jego sponsorów.
– Bierzemy udział w konferencji EuroBrake 2019, ponieważ aktywnie uczestniczymy w rozwoju branży „friction”. Chcemy się tam zaprezentować jako dostawca komponentów metalowych: blach nośnych i shimów oraz akcesoriów montażowych do klocków hamulcowych – mówi szef marketingu Lumagu, Łukasz Żak. – Nasza przewaga nad konkurentami wynika z faktu, że zwracamy bardzo dużą uwagę na proces produkcji naszych klocków. To co nas wyróżnia na polskim rynku, to przewaga technologiczna. Stawiamy także na rozwój i na badania prowadzone w naszej firmie, a EuroBrake jest doskonałą platformą do wymiany doświadczeń producentów, inżynierów i naukowców z całego świata. Chcemy być blisko, chcemy być na bieżąco, a później nadawać ton w branży hamulcowej w kraju. Idziemy naprzód zgodnie z maksymą, że kto się nie rozwija, ten się cofa. Na konferencji w Dreźnie będziemy mieli prezentację naukową i stoisko wystawiennicze. Chcemy się przedstawić w środowisku jako producent blach nośnych wykonanych w technologii fineblankingu oraz dostawca akcesoriów montażowych. Chcemy, by uczestnicy EuroBrake przekonali się, że nasze produkty pod względem jakości nie ustępują zagranicznej konkurencji, a dodatkowo są atrakcyjne cenowo. Osiągamy to dzięki efektywnej produkcji, automatyzacji i niskiemu zaangażowaniu kapitału ludzkiego na liniach produkcyjnych – podkreśla Łukasz Żak.
Kongres EuroBrake, który jest połączeniem konferencji naukowej z wystawą i targami jednocześnie, będzie także okazją do pozyskania nowych odbiorców na rynku zachodniej Europy, gdzie Lumag radzi sobie świetnie.
– Nasza obecność na konferencji w Niemczech wynika także z faktu, że aż 80% produkcji sprzedajemy za granicą. Tam jest duża część naszego rynku, tam są nasi klienci, partnerzy, kontrahenci, jesteśmy więc tam także i my. Chcemy się ponownie pokazać z dobrej strony przed bardzo wymagającą publicznością, bo przecież na EuroBrake przyjeżdża elita branży hamulcowej. Jesteśmy jednak spokojni, bo mamy się czym pochwalić – kończy Łukasz Żak.
W Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Dreźnie prezentację dotyczącą badań przeprowadzonych w Lumagu przestawi Maciej Młodzikowski z Działu Badań i Rozwoju, kierowanego przez doktora inżyniera Tomasza Orłowskiego. O czym będzie mowa?
– Klienci mają bardzo wysokie oczekiwania związane z cichą pracą hamulca, dobrym wyczuciem pedału, ochroną środowiska i oszczędnością paliwa – mówi Tomasz Orłowski. – Typowy klocek hamulcowy składa się z kilku różnych elementów, ale jednym z najważniejszych jest jego tylna płyta. Autorzy wielu publikacji skupiają się na właściwościach materiału ciernego, a my chcieliśmy zwrócić uwagę na metalową podstawę klocka hamulcowego, tzw. płytkę nośną, bo jest to element, którego roli się trochę nie docenia. Tę płytkę można zrobić z różnych rodzajów stali, różnymi metodami ją wyciąć. Chcieliśmy zbadać, jaki jest jej wpływ na różne parametry związane z hamowaniem. Zajęliśmy się tą kwestią, bo sami oprócz klocków produkujemy także takie płytki dla innych odbiorców. Chcieliśmy mieć pewność, że to produkt wysokiej jakości. W czasie naszych testów i badań okazało się m.in., że nawet metoda cięcia blachy ma wpływ na niekorzystne zjawiska wibro-akustyczne oraz na tzw. moment resztkowy hamulca. Chodzi o to, by ten moment resztkowy, który wpływa na większe zużycie materiałów ciernych i paliwa, był jak najmniejszy. Ale szczegóły i rezultaty naszych badań przedstawimy na konferencji EuroBrake w maju – kończy Orłowski.
Jak widać, dominujący na polskim rynku Lumag nie boi się także zagranicznej konkurencji i chce być czynnym podmiotem branży również w Europie.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Linia do wykrawania płytek nośnych Feintool
Krawędź płytki nośnej (fineblanking)

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony