o dużych możliwościach
KTS 200 – nowy tester usterek Bosch
Innowacyjna technika samochodowa, oparta na wielu elektronicznych systemach wymusza na warsztatach samochodowych, konieczność wykonywania
diagnozy sterowników. Dotyczy to zarówno klasycznych napraw mechanicznych, jak i prac serwisowych przy układach kierowniczych, układach hamulcowych, oświetleniu itd. Pomocnym rozwiązaniem jest w takich przypadkach nowy, bezprzewodowy tester usterek KTS 200 Boscha.
KTS 200 posiada ergonomiczną obudowę, której boki są dodatkowo zabezpieczone gumowymi nakładkami. Do obsługi urządzenia wykorzystuje się jedynie 7 silikonowych przycisków. Ważące zaledwie 600 g urządzenie nie posiada baterii wewnętrznych i może być zasilane z zasilacza zewnętrznego lub poprzez przewód do zapalniczki czy bezpośrednio poprzez gniazdo diagnostyczne. Fot. Bosch
KTS 200 posiada ergonomiczną obudowę, której boki są dodatkowo zabezpieczone gumowymi nakładkami. Do obsługi urządzenia wykorzystuje się jedynie 7 silikonowych przycisków. Cztery z nich - oznaczone strzałkami - służą do nawigacji po programie. Pozostałe to przyciski wyboru funkcji, powrotu w menu oraz zatwierdzenia funkcji. Funkcje przycisków są pokazywane na kolorowym ekranie o wielkości 3,5”. Ważące zaledwie 600 g urządzenie nie posiada baterii wewnętrznych i może być zasilane z zasilacza zewnętrznego lub poprzez przewód do zapalniczki czy bezpośrednio poprzez gniazdo diagnostyczne. Nowy tester pracuje na bazie Linuxa, a oprogramowanie do diagnozy sterowników zapisane jest na karcie pamięci o pojemności 2 GB. Urządzenie dostarczane jest ze specjalnie zmodyfikowanym na jego potrzeby programem ESI[tronic]. Przewidziane są 3 formy oprogramowania: jednorazowa wersja na płytach DVD, abonament roczny na płytach DVD lub abonament roczny wznawiany internetowo. Uaktualnienia z płyt dokonywane jest poprzez połączenie KTS 200 za pomocą przewodu USB z komputerem PC (wymagany PC z programem Windows XP).
Innowacyjna technika samochodowa, oparta na wielu elektronicznych systemach, wymusza na warsztatach samochodowych konieczność wykonywania diagnozy sterowników. Pomocnym rozwiązaniem jest w takich przypadkach nowy, bezprzewodowy tester usterek KTS 200 Boscha. Fot. Bosch.
Oprogramowanie zawiera pełną diagnozę sterowników wraz z bardzo pomocnymi informacjami o położeniu gniazda diagnostycznego i sposobie podłączenia do danego pojazdu. Zintegrowany w urządzeniu multiplekser umożliwia komunikację według następujących protokołów diagnostycznych: ISO 9141-2 przewód K/L, kody błyskowe, SAE-J1850 VPW, SAE-J1850 PWM (Ford), CAN ISO 11898, CAN ISO 15765-4 (OBD), CAN High-speed, CAN Mid-speed, CAN Low-speed i jednoprzewodowy. Każda diagnoza rozpoczyna się od identyfikacji pojazdu, która w przypadku KTS 200 jest bardzo prosta. Niezbędne jest wprowadzenie tylko 3 danych: typu pojazdu, rodzaju paliwa/zasilania, marki. Kolejne informacje (model danej marki, pojemność silnika, rok produkcji) znacznie przyspieszają proces komunikacji z jednostką sterującą. Po identyfikacji dostępne są informacje o położeniu gniazda i sposobie podłączenia do niego. Oprócz odczytu błędów ze sterowników, KTS 200 wykonuje odczyt wartości rzeczywistych. Na jednym ekranie możliwe jest wyświetlenie maksymalnie 4 wartości Program pozwala odczytać wartość maksymalną i minimalną każdego parametru. Kolejne możliwości programu to testy elementów wykonawczych – bardzo pomocna funkcja do zawężenia obszaru poszukiwania błędów.
Program pozwala na ograniczenie pełnej diagnozy do zakresu, którym zainteresowane są warsztaty o konkretnej specjalizacji, niezagłębiające się w diagnostykę sterowników silnika. Oferowany jest tzw. service view, który zawiera funkcje służące do: resetowania wskaźników inspekcji serwisowej, wymiany oleju, wymiany opon, ustawienia świateł, wykonania nastaw podstawowych, kodowania po wymianie sterownika, serwisowania klimatyzacji, serwisowania układów hamulcowych, inicjalizacji czujników po badaniu podwozia, montażu akcesoriów (haków holowniczych, radioodbiorników, nawigacji, bagażników itp.).
Oprogramowanie testera KTS 200 zawiera pełną diagnozę sterowników wraz z bardzo pomocnymi informacjami o położeniu gniazda diagnostycznego i sposobie podłączenia do danego pojazdu. Fot. Bosch.
KTS 200 uzupełnia rodzinę uniwersalnych testerów usterek Boscha, w skład której wchodzą również: przystosowany do obsługi wszystkich protokołów diagnostycznych KTS 650 z dwukanałowym multimetrem i dwukanałowym oscyloskopem, KTS 530 - dla warsztatów, którym wystarczają pomiary jednokanałowe oraz bezprzewodowe KTS 540/570 z adapter Bluetooth USB w wyposażeniu standardowym. Warsztaty wyposażone w te urządzenia są dobrze przygotowane do wymagań, jakie stawia dziś nowoczesna diagnostyka pojazdowa.
Komentarze (0)