- Mimo iż producenci samochodów zaprzestali używania pigmentów ołowiowych na liniach produkcyjnych już wiele lat temu, to z powodu popytu na nie i zauważalnych korzyści wynikających ze stosowania takich pigmentów w segmencie lakierów przemysłowych i renowacyjnych nadal były one oferowane – mówi Linda Van Calster, kierownik ds. komunikacji marketingowej DuPont Refinish EMEA. - Ważne jest dla nas zapewnianie bezpieczeństwa, zdrowia i troski o środowisko naturalne. Informacje o nowych, alternatywnych produktach bezołowiowych publikowane są na naszej globalnej stronie internetowej, na której umieszczone są również informacje o składzie lakierów.
Aby zapewnić warsztatom lakierniczym wsparcie w uniknięciu znacznego wzrostu zużycia lakieru nawierzchniego, marka DuPont Refinish zaleca wszystkim lakierniom stosowanie opatentowanej technologii podwarstw marki DuPont Refinish – podkładu ValueShade®. Poprzez zastosowanie jednego z siedmiu odcieni szarego podkładu zapewnia się lepsze krycie warstwy wierzchniej. Jak po raz kolejny potwierdziły badania, zastosowanie w warsztatach lakierniczych odpowiedniego podkładu Value-Shade® znacznie zmniejsza liczbę warstw wymaganych w celu uzyskania optymalnego krycia bezołowiowej warstwy wierzchniej CV. Technologia ValueShade® jest łatwa w użyciu, ponieważ odpowiedni odcień podkładu ValueShade® podawany jest przy wyszukiwaniu receptury koloru na stronie internetowej.
Więcej informacji o zaangażowaniu marki DuPont Refinish w działania na rzecz środowiska oraz o technologii ValueShade® znaleźć można na stronie www.dupontrefinish.pl
Do końca 2012 roku marka DuPont Refinish zaprzestanie stosowania pigmentów ołowiowych w swych lakierach renowacyjnych. Wszystkie receptury dla samochodów osobowych zostały już zweryfikowane, zaś pozostałe lakiery nawierzchniowe używane do lakierowania pojazdów użytkowych – Centari® MasterTint® oraz Imron® PowerTint® – są obecnie wycofywane, a ich skład dostosowywany tak, aby nie zawierał ołowiu.
Komentarze (0)