z systemem stabilizacji jazdy Telligent
Od tej chwili ciągniki siodłowe Mercedes-Benz Axor dostępne są również z systemem stabilizacji jazdy Telligent w wyposażeniu dodatkowym. Układ ten sprawdza się już od kilku lat w modelu Actros, a w sektorze samochodów osobowych znany jest pod nazwą ESP (system stabilizacji toru jazdy). Efektem jego działania jest znaczne zmniejszenie ryzyka wypadków. System stabilizacji jazdy Telligent rozpoznaje z wyprzedzeniem wszelkie zagrożenia dla stabilności pojazdu, takie jak: poślizg, uślizg kół tylnych, zarzucanie naczepy prowadzące do złożenia się zestawu lub niebezpieczeństwo wywrotki. Układ przeciwdziała tym siłom za pomocą sterowania układem hamulcowym i regulacji momentu obrotowego silnika. Reaguje automatycznie, najczęściej zanim kierowca zorientuje się, że pojazdowi grozi utrata przyczepności — na przykład w trakcie pokonywania zakrętów czy gwałtownego manewru omijania. Nie oznacza to jednak, że system Telligent zwalnia kierowcę z obowiązku dostosowywania techniki jazdy do warunków panujących na drodze. Axor z systemem stabilizacji jazdy Telligent sprawdzi się zwłaszcza w transporcie towarów niebezpiecznych, np. w przemyśle rafineryjnym, gdzie przepisy dotyczące bezpieczeństwa są szczególnie wymagające. Dzięki optymalnej ładowności użytecznej, Axor może też z powodzeniem służyć jako samochód-cysterna lub samochód-silos.
Mercedes-Benz Axor to typoszereg pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 18 t, przeznaczonych do transportu na średnich dystansach, ciężkiego transportu dystrybucyjnego oraz do zastosowań budowlanych. Tym samym, Axor zajmuje miejsce pomiędzy lekką ciężarówką Atego a ciężkim modelem Actros. Poza dwuosiowymi ciągnikami siodłowymi o DMC równej 18 t, do rodziny modelu Axor należą też trzyosiowe ciężarówki z zabudową skrzyniową (do 25 t DMC) oraz trzy- i czteroosiowe pojazdy budowlane o dopuszczalnej masie całkowitej odpowiednio 26 i 32 t.
Komentarze (0)