Wydarzenia

ponad rok temu  06.12.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Minęło 20 lat! EuroWarsztat świętuje jubileusz działalności w Polsce

Pomysł stworzenia międzynarodowej sieci warsztatów EuroGarage, w Polsce znanej jako EuroWarsztat, zrodził się w Groupauto International w 1998 r. Pierwsza pilotażowa sieć powstała we Włoszech. Dzisiaj charakterystyczne granatowo-biało-zielone logo rozpoznawalne jest w Europie, Ameryce Południowej i Azji Wschodniej.

Pierwszy punkt serwisowy w Polsce pod szyldem sieci EuroWarsztat powstał w 2000 r. Od tego czasu liczba warsztatów konsekwentnie rosła, tworząc rozległą sieć punktów w kraju.

Ostatnie 5 lat
Zdaniem EuroWarsztatów to szkolenia są najbardziej istotną korzyścią uczestnictwa w sieci. Dlatego w ostatnich 5 latach rozbudowano program szkoleń, a każdemu serwisowi nieodpłatnie udostępniono oprogramowania do zarządzania warsztatem. Przebudowano stronę internetową, sieć jest bardziej widoczna w mediach, stale rozwijany jest program lojalnościowy EuroClub. Wraz z nowym systemem informatycznym możliwe stały się kompleksowe audyty sieci. Jednym z wyczekiwanych projektów, który wystartował z dużym powodzeniem, jest obsługa klientów flotowych, okazał się on cenną lekcją otwierającą lepsze perspektywy na przyszłość.

Refleksje
Jubileusz sieci zbiegł się w czasie z obchodami 20-lecia istnienia Groupauto Polska (GAP), organizatora sieci EuroWarsztat. Po 20 latach działalności skonsolidowane obroty członków GAP wzrosły aż 50-krotnie. Spółka dzięki udziałom, jakie od 2005 r. posiada w Groupauto International (GAI), ma znaczący wpływ na globalną politykę grupy i ogólnoświatowy kształt sieci EuroGarage.
Niewątpliwie obecność w największych strukturach, jak Genuine Parts Company (GPC), Alliance Automotive Group (AAG) czy Groupauto International, pozwala realizować ideę nowoczesnego rynku motoryzacyjnego. Tworząc w 2017 r. joint venture z AAG i stając się częścią biznesu amerykańskiego GPC, Groupauto i sieć EuroWarsztat znajdują się w jednej z największych i najbardziej awangardowych superstruktur światowego aftermarketu.
To, co charakterystyczne dla sieci EuroWarsztat i jej organizatora, to umiejętność podejmowania w odpowiednim czasie działań, które pozwalają nie tylko uniknąć zagrożeń i sprostać wyzwaniom, ale i przekuć je w sukces. Źródłem sukcesu całej grupy są też dostęp do wiedzy, podążanie za trendami i zmianami technologicznymi oraz gotowość na wyzwania stawiane przez rynek.

Wyjątkowe obchody
Pandemia nie popsuła obchodów podwójnego jubileuszu, który jest ważnym wydarzeniem zarówno dla organizatorów, jak i dla warsztatów zrzeszonych w sieci. Długoletnia i trójstronna współpraca na linii warsztat – dystrybutor – dostawca wymagała szczególnego podkreślenia. Dlatego świętowanie rozpoczęło się nietypowo, bo od rajdu po Polsce, podczas którego złożono oficjalne wizyty zrzeszonym w sieci serwisom. Wręczono im przygotowane specjalnie na tę okazję upominki jubileuszowe. A zakończyło konferencją dla właścicieli serwisów należących do sieci. W warunkach reżimu sanitarnego, ale w przepięknym nadmorskim klimacie podsumowano ostanie 5 lat oraz przedstawiono plany rozwoju. Konferencję uświetnili swoim udziałem wyjątkowi goście: gen. dyw. Roman Polko – były dowódca jednostki specjalnej GROM, zespół Varius Manx z Katarzyną Stankiewicz, a gości na scenie zapowiadała nieoceniona Dorota Gardias. Atmosfera długo wyczekiwanego spotkania pokazała, dziś bardziej niż kiedykolwiek, jak ważny jest bezpośredni kontakt w relacjach biznesowych.

Kolejne wyzwania
Chociaż serwisom zrzeszonym w sieci EuroWarsztat klientów nigdy nie brakowało, to należy przygotować się na nadchodzącą rewolucję w motoryzacji. Czekają nas wyzwania związane m.in. z autami elektrycznymi, które za chwilę staną się naszą rzeczywistością.
Producenci samochodów deklarują, że powoli kończą produkcję aut spalinowych. Ich użytkowanie będzie coraz bardziej uciążliwe, choćby z racji dodatkowych opłat czy podatków. Producenci już teraz starają się ograniczać dostęp do danych i nowych technologii. Będą chcieli zachować monopol na obsługę samochodów w ich autoryzowanych stacjach obsługi. Warsztaty samochodowe zdają sobie sprawę, że rozpoczęła się walka o zachowanie dostępu do tych danych. W takich sytuacjach przynależność do silnej grupy i sieci serwisów może okazać się kluczowa.

Przyszłość EuroWarsztatu w Polsce
Oprócz dalszego rozszerzania sieci EuroWarsztat stawia przede wszystkim na jakość i najnowsze technologie. Wsparcie europejskiego dystrybutora AAG i amerykańskiego giganta GPC jest solidnym fundamentem, na jakim można tę przyszłość budować. Daje to unikatowe możliwości finansowe i organizacyjne. Współpraca z siecią EuroWarsztat to gwarancja stabilności i dostępu do nowych technologii. Sieć wie, jak wspierać i rozwijać niezależne firmy, dając im jednocześnie poczucie bezpieczeństwa w szybko zmieniającym się świecie motoryzacji.
Dodajmy, że plany organizatora sieci względem EuroWarsztatów w Polsce są bardzo ambitne, zwłaszcza w perspektywie kolejnych 20 lat.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Minęło 20 lat! EuroWarsztat świętuje jubileusz działalności w Polsce
Minęło 20 lat! EuroWarsztat świętuje jubileusz działalności w Polsce
Minęło 20 lat! EuroWarsztat świętuje jubileusz działalności w Polsce
Minęło 20 lat! EuroWarsztat świętuje jubileusz działalności w Polsce

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony