Podsumowania i plany związane z rozwojem należącej do Inter Cars sieci warsztatowej Q-Service Catrol były tematem spotkania, jakie odbyło się 11 stycznia 2020 r. w hotelu Warszawianka w Jachrance
Terminologia znana w piłce siatkowej będzie mocno korespondowała z przekazem medialnym otwierającym nowy rozdział w historii serwisów oznaczonych literą Q, od ponad 20 lat obecnych na polskim rynku motoryzacyjnym.
Mistrzowskie otwarcie, mistrzowskie przyjęcie, mistrzowski serwis... – słowa kojarzone powszechnie ze sportem drużynowym uchodzącym za niemal tak popularny jak mecze piłki nożnej będą motywem przewodnim kampanii wizerunkowej warsztatów działających pod parasolem Inter Cars. Promocją odmienionej sieci w ramach kampanii wizerunkowej „Asy serwisowe” zajmą się Zbigniew Bartman i Piotr Gruszka. Obaj to oczywiście sportowcy bardzo mocno związani z siatkówką i sukcesami naszej kadry.
Tak w największym skrócie można opisać wydarzenie, które zgromadziło ponad 300 uczestników (11 stycznia, Hotel Warszawianka w Jachrance). Prócz dwustuosobowej drużyny reprezentantów Q-Service Castrol, także przedstawicieli partnerów strategicznych sieci, kooperujących firm i zaproszonych gości. Od razu też wspomnijmy, że streszczenie podsumowań dotychczasowych działań związanych z funkcjonowaniem sieci Q-Service Castrol z perspektywy roku 2019 i zapowiadających zmiany czy nowości w roku 2020 nie jest wcale zadaniem łatwym, skoro podczas 2-godzinnej prezentacji „Mistrzowskiego Spotkania” mieliśmy aż kilkunastu mówców, a podjęta przez nich tematyka dotyczyła spraw organizacyjnych w sposób kompleksowy.
Lepiej, więcej, z większą marżą, z ciekawszymi bonusami... – ten rok może okazać się przełomowy dla serwisów oznaczonych literą Q, które od ponad 20 lat są obecne na polskim rynku motoryzacyjnym. Przez ten czas marka starała się konsekwentnie łączyć wysoki standard oferowanych napraw i wręcz wzorowe procedury dotyczące obsługi klientów.
200-osobowa drużyna ma być dwakroć silniejsza
Zebranych gości przywitał Maciej Oleksowicz. Po wystąpieniu prezesa zarządu Inter Cars krótką prelekcję na temat rozwoju oferty flotowej wygłosił dyrektor sprzedaży Filip Hryniewicki, a Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych, zaprezentowała Q-Service Castrol w liczbach. Mowa była o spełnieniu obietnic, tj. o zakończeniu minionego roku kalendarzowego z liczbą 200 umów autoryzacyjnych z warsztatami na działalność pod szyldem Q-Service Castrol. Zgromadzeni usłyszeli, że budowanie przewagi konkurencyjnej będzie realizowane transparentnym przekazem, m.in. dzięki prymatowi katalogów produktowych w wersji online. Kluczowym punktem wystąpienia był komunikat: nowym partnerem sieci jest ZF Aftermarket. Globalny koncern technologiczny z markami ZF, Lemförder, Sachs czy TRW będzie odtąd promowanym dostawcą części mechanicznych.
Kolejni mówcy za każdym razem akcentowali rozwijające się struktury sieci Q-Service Castrol – miniony rok kalendarzowy to 200 takich punktów, a ambitny plan na ten rok zakłada podwojenie owej liczby. Jak ma wyglądać „Kluczowa rozgrywka w roku 2020”? Kluczem do serc zmotoryzowanych klientów może być nowy produkt – kostka diagnostyczna OBD i sparowana z nią aplikacja Inter Cars GO. Wdrożenie nowego rozwiązania dla kierowców opartego na telematyce i usługach warsztatowych ma „ściągnąć” rzeszę spragnionych radości z użytkowania aut. To nowy produkt na rynku, którym IC ma zamiar zrewolucjonizować podejście do opieki serwisowej aut w systemie abonamentowym. Miesięczna opłata? Skalkulowana na poziomie 14,90 zł dla klienta końcowego. Warsztat, który będzie chciał rekomendować nowy standard usług serwisowych, zyska dostęp do danych regulacyjnych objętego opieką auta. Takie podejście sprzyjać będzie oczywiście budowaniu nowoczesnego wizerunku sieci Q-Service Castrol.
Więcej o tym mowa była podczas prezentacji działań marketingowych. Skądinąd z myślą o podniesieniu standardów wdrożeniem rekomendacji, egzekwowaniem wytycznych i ich oceną (mowa o arkuszu oceny rocznej) zajmie się firma zewnętrzna. Pokazano statystyki z audytów. Nie zabrakło wątków dotyczących standardu obiektów, począwszy od wizualizacji korespondującej z „Asami serwisowymi”, po ubrania robocze pracowników.
Trzy filary kompetencji Q-Service Castrol
Kompetencje warsztatów mają być budowane na trzech filarach: klimatyzacja samochodowa, serwis ogumienia, opieka nad akumulatorami. Te piktogramy mają stanowić motyw przewodni usług realizowanych w sposób kompleksowy. I tu nie zabrakło dowodów, że warsztaty z nadwyżką zrealizowały zobowiązania wspólnej strategii. O szczegółach mówił Wojciech Twaróg, członek zarządu IC SA. Z prezentacji można było się dowiedzieć, że w porównaniu do roku 2018 wyraźnie wzmocnił się filar „klimatyzacja”, skoro r/r odnotowano 67--procentowy wzrost liczby takich serwisów. Spośród 200 zrzeszonych już 92 serwisy oferują nowy standard. Standard, który spośród kluczowych warunków do spełnienia to m.in. maszyny na nowy czynnik R1234yf, sprzęt do płukania układu klimatyzacji, udział w szkoleniach specjalistycznych.
Tester z wydrukiem, tester oporowy, prostownik... – już 138 z 200 serwisów (o 14% więcej) deklaruje kompetencje niezbędne do obsługi akumulatorów i jest w odpowiednią liczbę takich zatowarowany, by usatysfakcjonować klientów wymianą baterii na nową bez zbędnej zwłoki.
Opony? O 16% przybyło warsztatów, które deklarują się kompetencjami serwisów oponiarskich. Już 113 z 200 spełnia kluczowe wymagania, m.in. wyposażenie warsztatu w maszyny do obsługi kół powyżej 20 cali, tych typu Run Flat, dla aut typu SUV i 4x4. A pełen zakres świadczonych usług potwierdzony jest stosownym certyfikatem. Tu odnotujmy ważny komunikat. Otóż decyzją Continental Opony Polska marka Semperit w roku 2020 będzie dystrybuowana przez dilerów samochodów, więc tak jak dotychczas, i po raz pierwszy kolejnym kanałem dystrybucji będą serwisy Q-Service Castrol. Taka zapowiedź padła podczas wystąpienia Dariusza Wójcika, dyrektora generalnego Continental Opony Polska. Reprezentujący koncern oponiarski podkreślił pozycję swej firmy na europejskim rynku, gdzie co trzecie auto w ramach pierwszego wyposażenia zyskuje komplet opon od Continental. I zapewnił o transferze know-how zdobytym przez sieć Best Drive. Krótko mówiąc, fundamenty współpracy zyskały na sile, odkąd list intencyjny o współpracy podpisali: prezes zarządu Inter Cars Maciej Oleksowicz i dyrektor generalny Continental Opony Polska Dariusz Wójcik.
Niemniej ciekawy punkt programu dotyczył podsumowania współpracy na polu serwisu olejowego w ramach umowy partnerskiej z firmą Castrol. Takie umowy mają podpisane wszystkie punkty – 200 serwisów. Wyraźnie, bo o 37% wzrosła w ubiegłym roku sprzedaż liczona w litrach olejów. W 2019 roku było to 287 980 litrów, a wartość wypłaconych serwisom bonusów z tego tytułu to 550 000 zł. Przybyłym zaprezentowano też propozycje „Mistrzowskiego otwarcia 2020”. Nie wdając się w szczegóły oferty, najczęściej przewijało się zapewnienie, że ta jest o wiele, wiele korzystniejsza. Temat przychodów i marż stanowił motyw przewodni prezentacji Leszka Radzikowskiego. Dyrektor ds. dystrybucji Castrol w Europie nie bez entuzjazmu zakomunikował, że o 13% zrzeszone serwisy przekroczyły zobowiązania podpisane w ramach umów. Omówił też uproszczenie umów inwestycyjnych w roku 2020. Te mają być przede wszystkim korzystniejsze dla członków Q-Service Castrol. Generalnie w tym roku bardziej premiowany będzie przez firmę Castrol zakup oleju z beczek.
Część marketingowa i „Asy serwisowe”
W zagadnienia marketingowe wprowadził zebranych Jakub Gierszyński. Dyrektor e-commerce i marketingu w Inter Cars rozpoczął od globalnych zmian, które zapisały się awansem technologicznym nowych technologii, by wspomnieć telefony komórkowe, media społecznościowe. Prezentację wzbogaciło podsumowanie działań marketingowych w roku 2019 i kulminacyjny punkt wystąpienia: wybór ambasadorów marki.
Kto śledził w ostatnim czasie media społecznościowe, ten pewnie zauważył, że promocją odmienionej sieci w ramach kampanii wizerunkowej „Asy serwisowe” zajmą się Zbigniew Bartman i Piotr Gruszka. Obaj to oczywiście sportowcy bardzo mocno związani z siatkówką i sukcesami naszej kadry.
– Dlaczego mówimy o siatkówce w sieci Q-Service Castrol? Bo to drugi po piłce nożnej najpopularniejszy sport w Polsce. A do tego bardzo rodzinny – wyjaśniał Jakub Gierszyński. Słownictwo siatkarskie będzie mocno korespondowało z przekazem medialnym marki, za którym pójdą wystandaryzowane strony internetowe poszczególnych serwisów.
– W krótkim czasie powstanie unikatowa wartość na rynku – witryna internetowa każdej z państwa firm wspierana przez sztuczną inteligencję – przekonywała Joanna Król, kierownik działu marketingu i PR w IC SA.
Wątek marketingowy kontynuował Tarek Hamed, marketing activation manager firmy Castrol w Europie Centralnej. Krótko potem na scenie pojawił się Bartek Ostałowski, a po wystąpieniu ambasadora marki ostatnim punktem programu był panel dyskusyjny z obecnymi na sali siatkarzami. Zwieńczeniem „Mistrzowskiego Spotkania” były pamiątkowe zdjęcia z twarzami nowej kampanii wizerunkowej, rozmowy na stoiskach partnerów Inter Cars i uroczysty bankiet.
Tekst i fot. Rafał Dobrowolski
Komentarze (0)