Sporty motorowe to dla producentów części doskonały poligon testowy
Na rozwój i testowanie produktów poprzez udział w sportach motorowych Bilstein stawia od zawsze. Potwierdzeniem ponadprzeciętnych parametrów amortyzatorów czy zestawów zawieszeń są odnoszone na tym polu sukcesy.
Takim przykładem jest zakończony niedawno 24-godzinny wyścig ADAC Total na słynnym torze Nürburgring. Jednym z jego uczestników był team Mercedes-AMG Black Falcon, którego partnerem technicznym jest Bilstein. Pierwszy triumf nastąpił już w rundzie kwalifikacyjnej. Dwa okrążenia (z czasem 19:28) najszybciej pokonał Maro Engel za kierownicą Mercedesa-AMG GT3 #2.
Sukces ten pozwolił całej załodze zająć pole-position w 24-godzinnym wyścigu. Niestety, kolizja, do której doszło na 49. okrążeniu, wykluczyła z rywalizacji zespół z numerem 2. Powiodło się za to teamowi kierowców Maxi Buhk, Hubert Haupt, Thomas Jager i Luca Stolz. Prowadzony przez nich Mercedes-AMG GT3 #3 – tak jak ich numer startowy – jako trzeci minął linię mety. Potrzebowali do tego 156 okrążeń pokonanych w czasie 24:05:14. Najszybsze przejechali w 8:20 ze średnią prędkością 164 km/h.
W barwach Black Falcon startowało jeszcze 6 zespołów. Także i one korzystały z rozwiązań Bilstein zamontowanych w Mercedes-AMG GT4 oraz Porsche Carrera i GT3 Cup MR.
– Na torach wyścigowych panują skrajnie ekstremalne warunki w porównaniu do tych, które znamy z codziennej jazdy samochodem – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce. – Na przykład na Nürburgringu mamy wiele zakrętów, w tym o 180°, i długich prostych. Ciągłe hamowanie i przyspieszanie oraz skręcanie kół niesamowicie obciąża układ zawieszenia. W przypadku 24-godzinnych wyścigów samochód eksploatowany jest przez całą dobę. Sprostanie takim wyzwaniom jest najlepszą rekomendacją dla naszych produktów. Przekłada się to zarówno na sprzedaż, jak i oceny użytkowników, np. w plebiscytach organizowanych przez redakcje pism motoryzacyjnych.
Innym przykładem zaangażowania Bilsteina w sporty motorowe są sukcesy Gosi Rdest. Na początku tego sezonu wyścigowy Seat Leon Racer wyposażony został w amortyzatory przygotowane na indywidualne zamówienie. Pierwszą okazją do ich przetestowania była 1. i 2. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W obu Gosia Rdest stanęła na najwyższym stopniu podium.
Komentarze (0)