Części i regeneracja

ponad rok temu  20.04.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Moduł olejowy UFI Filters w popularnych silnikach

UFI Filters wprowadza na pierwszy montaż innowacyjny moduł olejowy do najnowszych silników Grupy Daimler Truck AG, stosowanych w samochodach marki Mercedes-Benz Truck.

Innowacyjność modułu do Heavy Duty Engine Platform OM471 polega na integracji kilku elementów, takich jak: dwustopniowy zawór termostatyczny, zawór regulacji ciśnienia, zawór obejściowy i czujnik temperatury. Umożliwia to zaawansowane zarządzanie objętością oleju w układzie, nawet w przypadku olejów o niskiej lepkości. Dzięki temu zmniejszone zostaje tarcie wewnątrz silnika, co wpływa na lepsze osiągi i redukcję zużycia paliwa, a także na znaczne ograniczenie emisji zanieczyszczeń.
Kolejnym nowym rozwiązaniem technologicznym zastosowanym w systemie UFI jest wydajne zarządzanie ciepłem – dzięki dwustopniowemu zaworowi termostatycznemu, zaprojektowanemu przez UFI, który zapobiega skokom temperatury. W zależności od temperatury oleju i fazy pracy silnika (jazdy lub rozgrzewania) dwustopniowy zawór termostatyczny odpowiednio steruje objętością oleju w układzie.
Wkład filtra, wytwarzany poprzez zgrzewanie na podczerwień (bez użycia kleju), produkowany jest z wykorzystaniem hydrofobowego medium Formula-UFI.Cell. Dzięki temu filtr zachowuje swoje właściwości nawet wtedy, gdy w oleju znajduje się woda, co pozwala utrzymać wysoki standard filtracji przez długi czas. W porównaniu z filtrami wkręcanymi wymiana tylko tego elementu zmniejsza ilość odpadów metalowych. Podobnie opatentowany zaczep umożliwia bezpieczne i czyste czynności serwisowe. Lepsze zarządzanie układem smarowania i charakterystyka medium filtracyjnego gwarantują wysoką niezawodność filtra, a także okresy eksploatacji wydłużone do 150 tys. km. Ponadto dzięki swojej konstrukcji układ ma wysoką odporność na ciśnienie do 12 barów, jakie występuje w silnikach samochodów ciężarowych.
Inżynierowie UFI Filters we współpracy z niemieckim producentem zadbali o wszystkie elementy systemu. Wkład filtra nie tylko chroni komponenty silnika, zapewnia również wysoką moc poprzez obniżenie spadków ciśnienia w układzie nawet w najtrudniejszych warunkach pracy.
System UFI Filters ma również praktyczną budowę modułową, co umożliwia montaż różnych typów pomp wodnych, sterowanych zarówno elektrycznie, jak i mechanicznie. Dzięki temu może być on dopasowany do zastosowań w wielu modelach samochodów ciężarowych.
– Produkt ten jest jednym z najlepszych przykładów synergii pomiędzy UFI Filters a producentami części na pierwszy montaż w ramach projektowania i tworzenia innowacyjnych rozwiązań do najbardziej wymagających silników, takich jak w samochodach ciężarowych – mówi Rinaldo Facchini, CEO Grupy UFI Filters. – Jesteśmy dumni z tego partnerstwa, bardzo ważnego dla naszej grupy, ponieważ dotyczy ono jednego z najczęściej sprzedawanych silników na europejskim rynku.
 

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony