Marka Bilstein oferuje amortyzatory również do lekkich samochodów dostawczych. W nich także można montować referencje z serii Performance, przeznaczone do modyfikowania fabrycznego zawieszenia.
Amortyzatory Bilstein podzielone są na dwie grupy. Replacement przeznaczone są do wymiany fabrycznie montowanych części, a Performance to ich odpowiedniki, ale o wyższych parametrach użytkowych. Wśród nich są zarówno bezpośrednie referencje – Replacement B4 vs Performance B6, jak i rozwiązania pozwalające na obniżenie lub podwyższenie zawieszenia. Firma oferuje ponadto zestawy ze sprężynami lub komplety na wszystkie koła.
Dzięki tak szerokiej ofercie użytkownik pojazdu zyskuje możliwość doboru amortyzatorów Bilstein według własnych preferencji bądź potrzeb użytkowych. Takim przykładem jest wymiana dokonana w firmowym Fordzie Transicie. Fabryczne elementy zawieszenia zastąpiono zestawem Bilstein B14 Performance. Z przodu są to kolumny gwintowane ze sprężynami, z tyłu klasyczne amortyzatory współpracujące z resorami.
– Jednym z naszych aut firmowych jest Ford Transit Custom w wersji Sport. Z uwagi na intensywną eksploatację, przebieg i obciążenie postanowiliśmy obniżyć w nim zawieszenie. Dobór odpowiedniej referencji i sama wymiana nie są skomplikowane, wymagają jednak przestrzegania kilku zasad i używania odpowiednich narzędzi. Z moich obserwacji prowadzonych podczas szkoleń praktycznych wiem, że rutyna może wygrać nawet z najbardziej doświadczonym mechanikiem – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, firmie będącej oficjalnym dystrybutorem marki Bilstein w Polsce.
Komentarze (0)