Na podstawie analizy poszczególnych przypadków określono potencjalny problem montażowy napinacza występującego w podanych zestawach rozrządu. Pomimo że montaż napinacza wydaje się łatwy, często popełniany jest ten sam błąd. Niewłaściwy montaż napinacza skutkuje najczęściej niewłaściwym napięciem, nieosiową pracą, a w konsekwencji uszkodzeniem silnika.
Błąd montażowy:
Stwierdzono, iż w wielu przypadkach koło pasowe napinacza było niewłaściwie osadzone na kołku montażowym (fot. 1).
Jeżeli wewnętrzna strona płyty czołowej napinacza opiera się na krawędzi kołka montażowego (fot. 2 i 3), koło pasowe napinacza nie będzie usadowione równomiernie na kołku, nawet po dokręceniu śruby mocującej (fot. 4) odpowiednim momentem. Powstała nieosiowość spowoduje przedwczesne uszkodzenie paska.
Zdjęcie nr 5 przedstawia właściwą pozycję kołka montażowego.
Ważne: silnik musi być zimny. Zalecana jest wymiana pompy wodnej wraz z paskiem.
Szczegółowe procedury ustawiania napięcia instalacyjnego dla wspomnianych silników Diesla PSA opisano w biuletynach technicznych Gates nr 024, 034, 037, 038 i 044.
www.gates.com/poland/biuletynytechniczne
Komentarze (0)