Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Montaż wysprzęglika 510 0073 10
– ważne wskazówki. Wysprzęglik hydrauliczny CSC (ang. Concentric Slave Cylinder), podobnie jak sprzęgło i koło zamachowe, podlega zużyciu eksploatacyjnemu i musi być zastąpiony nowym podczas każdorazowej wymiany sprzęgła.

Aby zapewnić niezawodność działania i wymagany czas eksploatacji wysprzęglika, należy przy jego wymianie zwrócić szczególną uwagę na istotne aspekty. Wysprzęglik LuK 510 0073 10 może odbiegać kształtem od wcześniej zamontowanego. W takim przypadku konieczne jest odpowiednie dostosowanie układu hydraulicznego. Po zamontowaniu nowego wysprzęglika konieczne jest odpowietrzenie całego systemu. Operacja ta przebiega dwufazowo, najpierw odpowietrzamy układ hydrauliczny, a następnie osobno sam wysprzęglik.


Krok 1:
Odpowietrzenie układu hydraulicznego należy przeprowadzić z dołu do góry, tj. od zaworka odpowietrzającego do zbiornika wyrównawczego, w następujący sposób:

1. Połączyć zbiornik wyrównawczy ze zbiorniczkiem przechwytującym używając adaptera.
2. Zdjąć osłonkę z zaworka odpowietrzającego.
3. Połączyć adapterkiem przyrząd odpowietrzający z zaworkiem odpowietrzającym.
4. Włączyć przyrząd odpowietrzający. Ciśnienie nie może przekroczyć 2 barów.
5. Odkręcić zaworek odpowietrzający o 2-3 obroty.
6. Układ hydrauliczny jest prawidłowo odpowietrzony, jeśli do zbiorniczka przechwytującego spływa płyn hamulcowy pozbawiony pęcherzyków powietrza.
7. Zakręcić zawór odpowietrzający i wyłączyć przyrząd.
8. Odłączyć przyrząd wraz z adapterem.

Uwaga: W czasie, gdy przyrząd odpowietrzający jest podłączony, nie wolno naciskać na pedał sprzęgła!

11686 Fot. 5. Zniszczony wysprzęglik wskutek wadliwego montażu. right Krok 2:
Do odpowietrzenia wysprzęglika hydraulicznego wymagane są dwie osoby.
Podczas czynności odpowietrzania wysprzęglika należy zapewnić wymaganą ilość płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym:
1. Połączyć zbiorniczek przechwytujący z zaworkiem odpowietrzającym.
2. Wcisnąć powoli do oporu i przytrzymać pedał sprzęgła.
3. Odkręcać zawór odpowietrzający do chwili pojawienia się powietrza lub płynu.
4. Zakręcić ręcznie zawór.
5. Powoli (nie gwałtownie!) zwolnić pedał sprzęgła.
6. Odczekać 2-3 sekundy.
7. Powtórzyć czynności z punktów 2-6 co najmniej 10 razy.
8. Jeśli w wypływającym płynie brak pęcherzyków powietrza, dokręcić zawór odpowietrzający momentem 5 Nm i odłączyć zbiorniczek przechwytujący.
9. Nałożyć osłonkę na zawór odpowietrzający.
10. Uzupełnić płyn hamulcowy do poziomu MAX w zbiorniczku wyrównawczym.
11. Zamknąć zbiorniczek wyrównawczy.
12. Wciskać powoli pedał sprzęgła ok. 10 razy. Skontrolować siłę nacisku na pedale sprzęgła.
13. Przeprowadzić jazdę próbną i skontrolować siłę nacisku na pedale hamulca i sprzęgła.

Zasady postępowania z wysprzęglikiem
- Nigdy nie ściskać ręką wysprzęglika, co może uszkodzić wewnętrzną uszczelkę,
- Podczas odpowietrzania nie pompować pedałem sprzęgła, lecz wciskać go tylko raz, tak jak to opisano w procedurze odpowietrzania (krok 2),
- W żadnym przypadku nie stosować smarów lub substancji czyszczących. Substancje takie mogą doprowadzić do uszkodzenia uszczelnień.
- Zwracać szczególną uwagę, aby nie zanieczyścić wysprzęglika.
- Stosować tylko płyn hamulcowy dopuszczony przez producenta pojazdu.
- Usunąć starą uszczelkę i jej wszystkie resztki ze złącza przewodu hydraulicznego.
- Dokręcić śruby mocujące wysprzęglik dopiero po właściwym (kliknięcie) zamontowaniu w nim adapterka (poz. 3 na fot. 2).

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony