Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Motoryzacyjna innowacja

Czy Inter Cars S.A. nabija klientów w butelkę? Na to pytanie odpowiada Krzysztof Soszyński, wiceprezes Zarządu Inter Cars S.A.

Joanna Król: Czym jest Motointegrator?

Krzysztof Soszyński: Motointegrator to nowoczesna platforma internetowa, zawierająca w sobie wiele rozwiązań już obecnych na rynku, jednak w nowatorski sposób łącząca te wszystkie rozwiązania. Pomysł Motointegratora powstał w zespole pracowników Inter Cars S.A. kilka lat temu. Jednak dopiero teraz jest odpowiedni klimat rynkowy na jego wprowadzenie. Chciałbym tu przytoczyć dwa przykłady rozwiązań już obecnych na rynku, które wniosły nową jakość, mimo dość prostych innowacji, co pomoże lepiej zobrazować czym będzie Motointegrator dla rynku dystrybucji części. Pierwszym przykładem jest serwis pocztakwiatowa.pl, który obok kwiatów i prezentów oferuje także usługę ich dostarczenia, a drugim przykładem są taksówki. W czasach PRL, aby wynająć taksówkę trzeba się było udać na postój Taxi, albo przy odrobinie szczęścia złapać ją na ulicy, teraz wystarczy zadzwonić lub wysłać smsa. Niby proste rozwiązania, ale ktoś musiał kiedyś na nie wpaść i je zastosować.




J.K.: Motointegrator to coś więcej niż tylko sklep internetowy?
K.S.: Tak. Inter Cars S.A. od dawna obserwuje wzrost liczby sklepów internetowych, które zabierają marże warsztatom, sprzedając bezpośrednio do kierowców. Z roku na rok wzrasta liczba części sprzedawanych w ten sposób. Z drugiej strony zauważyliśmy, że model sprzedaży części samochodowych kierowcom jest zupełnie nieadekwatny do ich potrzeb. Bo cóż z tego, że kierowcy mogą nabyć części w sklepach internetowych, skoro w większości przypadków nie są w stanie ich sami zamontować?

J.K.: Czy rozpoczęcie działalności Motointegratora oznacza wyeliminowanie z łańcucha dystrybucji warsztaty?
K.S.: Wręcz przeciwnie, można powiedzieć, że warsztaty zrzeszone w Motointegratorze dołączają do dotychczasowej sieci dystrybucji, którą tworzą 124 filie Inter Cars S.A. Motointegrator ma wypełnić lukę w dotychczasowej dystrybucji części poprzez pomoc kierowcom w znalezieniu miejsca naprawy.




J.K.: Jak więc w praktyce będzie wyglądała działalność Motointegratora?
K.S.: Motointegrator to platforma internetowa, która pośredniczy pomiędzy kierowcą a warsztatem, oferując części do napraw, które w swym asortymencie posiada Inter Cars S.A. Jednak to warsztat sprzedaje klientowi części wraz z usługą. Motointegrator oferuje kierowcy, obok pomocy w znalezieniu dogodnego warsztatu i doboru części, także elektroniczną książkę napraw, dzięki czemu niezależnie, który warsztat wybierze, w ramach Motointegratora, cała historia napraw idzie za nim. Oprócz tego, Motointegrator przypomni o terminie przeglądu czy konieczności przedłużenia ubezpieczenia, jednocześnie zaoferuje korzystne rozwiązania ubezpieczeniowe. Także w podróży, kierowca posiadający aktywne konto w Motointegratorze może liczyć na pomoc operatorów call , czy to w przypadku awarii samochodu, czy chociażby w znalezieniu hotelu.

J.K.: Jakie korzyści odniesie warsztat z uczestnictwa w Motointegratorze?
K.S.: Przede wszystkim więcej klientów, przy praktycznie zerowym zaangażowaniu w ich pozyskanie. Dzięki czemu warsztat będzie miał więcej czasu na swoją podstawową działalność, czyli naprawy samochodów. Oprócz tego, konsultanci Motointegratora na życzenie klienta skompletują części niezbędne do naprawy, mam tu na myśli proste naprawy utrzymujące samochód w pełnej sprawności, co oznacza kolejną oszczędność czasu dla warsztatu. Jednocześnie, wszystkie części używane w ramach napraw samochodów kierowców zrzeszonych w Motointegratorze będą sprzedawane przez warsztat, co oznacza, że serwis otrzyma pełną marżę z tego tytułu.




J.K.: Jakie koszty muszą ponieść kierowcy i warsztaty, aby móc uczestniczyć w platformie Motointegrator.
K.S.: Nie przewidujemy żadnych opłat za uczestnictwo w platformie Motointegrator. Jedynym warunkiem uczestnictwa dla kierowców jest rejestracja w platformie, zaś dla warsztatu podpisanie stosownej umowy.

J.K.: Czy warsztaty niezrzeszone w sieciach Auto Crew, Q-Service, Perfect Service mogą brać udział w Motointegratorze?
K.S.: Oczywiście, chcemy kierowcom zapewnić docelowo pełny serwis obejmujący również usługi, które wykonują inne warsztaty i instytucje jak np. wymiana szyb, ubezpieczenia, likwidacja szkód, jak również chcemy, aby kierowca w każdym miejscu kraju szybko i sprawnie znalazł pomoc, monitoring pojazdów, gps i inne. Oznacza to, że w programie Motointegrator mogą brać udział warsztaty zarówno zrzeszone w sieciach serwisowych organizowanych przez producentów części i podzespołów – Bosch, Valeo, ATE, Hella, Sachs oraz inne niezrzeszone w sieciach serwisowych, ale realizujące usługi dla użytkowników pojazdów.




J.K.: Kiedy Motointegrator rozpoczyna działalność?
K.S.: Motointegrator działa już od kwietnia, początkowo w wersji pilotażowej. Obecnie Motointegrator realizuje już zlecenia od zarejestrowanych użytkowników. Zapraszam wszystkich do odwiedzenia strony www.motointegrator.pl i do osobistego zapoznania się z najnowszym produktem Inter Cars S.A., produktem na miarę XXI wieku.

J.K.: W jaki sposób Motointegrator został przyjęty przez Klientów podczas 9. Targów Inter Cars S.A.?
K.S.: Nie ukrywam satysfakcji, że klienci, którzy odwiedzili nasze stoisko i zapoznali się ze szczegółami opisywanego przedsięwzięcia, w pełni popierają słuszność jego realizacji oraz chętnie przystąpili do programu. W ciągu dwóch dni podpisaliśmy 300 umów. Zdarzali się również przeciwnicy platformy, którzy dopiero po chwili rozmowy z naszymi konsultantami rozwiali swoje wątpliwości. Szczególnie dziękuje osobom, które na stoisku w ramach prowadzonych dyskusji podpowiedziały nam wiele ciekawych rozwiązań oraz zweryfikowały część naszych pomysłów.

J.K.: Z wypowiedzi wynika, że to świetny pomysł i ma samych zwolenników. Czy to prawda?
K.S.: Oczywiście, że nie. Jak zawsze istnieją sceptycy, jak również przeciwnicy takich pomysłów.



Krzysztof Soszynski wiceprezes Zarządu Inter Cars S.A.

J.K.: Na jednym z forów internetowych znalazłam opinię, że Inter Cars S.A. nabija klientów w butelkę. Czy rzeczywiście tak jest?
K.S.: Trudno mi jest wejść w intencje autorów tych komentarzy, tym bardziej, że sam nie posługuję się takimi metodami, gdy chcę okazać swoje niezadowolenie czy wyrazić opinię na jakiś temat. Jeżeli cokolwiek nabijamy, to punkty na karty IC Premia w naszym programie lojalnościowym. Wydaje mi się jednak, że wiele mitów wokół Inter Cars S.A. powstało na skutek niezrozumienia naszej filozofii działania. Podobnie jest z Motointegratorem. Osoby, które zapoznały się z platformą i zrozumiały jej zasady, podzielają nasz entuzjazm i chętnie stają się jej uczestnikiem. Serdecznie zapraszam wszystkich, którzy jeszcze mają wątpliwości do kontaktu z naszym zespołem. Chętnie wyjaśnimy szczegóły projektu Motointegrator. Zapraszam do współpracy.

Kontakt z Motointegratorem:
tel. (022) 517 92 51, 517 92 52
Infolinia: 0801 80 20 20
www.motointegrator.pl
motointegrator@intercars.com.pl
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony