Wydarzenia

ponad rok temu  09.06.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Motoryzacyjny szczyt w październiku

Organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się 12-13 października 2022 roku w warszawskim hotelu Sound Garden.

Choć nie da się przewidzieć, jak będzie wyglądała sytuacja epidemiczna za kilka miesięcy, to organizatorzy kongresu są dobrej myśli i wierzą, że po 2 latach pandemii najważniejsze doroczne spotkanie branży odbędzie się „w realu”.
Dwie ostatnie edycje kongresu przeprowadzono online, ale – co potwierdzają uczestnicy – ciężar merytoryczny tego spotkania branży nie zmienił się. Mimo to wszyscy chcieliby powrotu do tradycyjnej formy.
– Oczywiście współczesne rozwiązania pozwalają na sprawne przeprowadzenie panelowych dyskusji w internecie, jednak nic nie zastąpi osobistego kontaktu, kuluarowych rozmów przy kawie oraz atmosfery, która zawsze towarzyszyła kongresom odbywającym się w naszym sprawdzonym miejscu, czyli hotelu Sound Garden – mówi Tomasz Bęben, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Jak dodaje Alfred Franke, prezes grupy MotoFocus.pl, kongres będzie okazją do podsumowania wyników ostatnich kwartałów i przedstawienia prognozy na najbliższą przyszłość: – Tegoroczne podsumowanie będzie szczególnie ważne, bo przechodzimy przez prawdziwą burzę. Po wielu miesiącach pandemii, która doprowadziła do przerwania łańcuchów dostaw, branża zaczęła wychodzić na prostą. Wybuch wojny w Ukrainie sprawił jednak, że pojawiły się kolejne okoliczności, które wpływają na koniunkturę w sektorze motoryzacyjnym.
W ramach spotkania odbędzie się specjalna sesja poświęcona zagrożeniom dla niezależnego rynku motoryzacyjnego – zarówno tym, które już się pojawiły, jak i kwestiom dopiero rysującym się na horyzoncie. Nie zabraknie dyskusji o obecnym od jakiegoś czasu i rozwijającym się trendzie, jakim jest digitalizacja w branży motoryzacyjnej. Uczestnicy przedstawią m.in. konsekwencje niewłaściwego wykorzystania zasobów, jakie daje nam technologia.
– Szczególnie ważne dla przyszłości rynku są rozwiązania legislacyjne, które zapewnią wszystkim graczom nieskrępowany dostęp do platform telematycznych w pojazdach. Niewątpliwie palącą kwestią są też regulacje dotyczące homologacji i wprowadzania nowych produktów na rynek. Istotna jest również przyszłość przepisów zawartych w GVO, które niedługo wygasa – wylicza Tomasz Bęben. – Lista ważnych tematów jest długa, więc będzie o czym rozmawiać.
Drugi dzień kongresu tradycyjnie zdominują tematy związane z przemysłem. Ważną kwestią będą również projekty rozwiązań legislacyjnych związanych z realizacją polityki klimatycznej Unii Europejskiej.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony