Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Mroczna trajka

Niewiele ich jeździ po naszych drogach. Te, które możemy zobaczyć, to zazwyczaj samoróby na bazie silnika od VW Garbusa lub innego rodzaju wynalazki. Wśród tych nielicznych można znaleźć prawdziwe cacuszka produkowane przez renomowaną firmę Rewaco. Trajka HS6 V Twin, bo o niej mówimy, wyposażona jest w chłodzony powietrzem silnik Harley-Davidson. Dwa wygodne fotele zamontowane na laminatowej karoserii, szerokie tylne opony na aluminiowych felgach z imponującym rozstawem osi, długi przedni widelec. To właśnie taką trajkę otrzymałem w celu diametralnej zmiany jej wyglądu. Właściciel trójkołowca zażyczył sobie, oglądając moje wcześniejsze prace, by jego maszyna została przyozdobiona mrocznymi wzorami opartymi na twórczości HR Gigera. Nie oponowałem, gdyż tę tematykę najbardziej lubię wykorzystywać w moich projektach. Po przedłożeniu projektu wstępnego zabrałem się za pracę.

1. Stylizacja trajki rozpoczyna się od przygotowania podłoża. Wszystkie elementy z laminatu zostają pokryte srebrną farbą z linii Spies Heckera. Będzie ona stanowiła tło całego projektu, nadając mroczny charakter stylizacji. W celu zwiększenia efektu wizualnego nanoszę nierównomiernie ciemniejszy odcień grafitu, uzyskując wrażenie zabrudzenia i postarzenia powierzchni.
2. Gdy mam już tło, zabieram się za ogólny szkic, który w dalszych etapach będzie wypełniany bardzo szczegółowym wzorem. Jest to istotny etap pracy pozwalający precyzyjnie zaplanować ułożenie poszczególnych części grafiki. Dominującymi kolorami w tym projekcie są czerń, srebro, grafit, fiolet oraz biel. Biel i fiolet pozwalają na wydobycie efektu trójwymiaru, natomiast czerń i srebro stanowią główną linię kolorystyczną.

3. Kolejny etap to szczegółowe dopracowywanie krok po kroku wszystkich elementów wzoru. Na tym etapie używam aerografu firmy Iwata, wyposażonego w dyszę o średnicy 0,2 mm. Dzięki tak precyzyjnemu urządzeniu mogę bardzo szczegółowo wymalować wiele detali. W moich pracach jest to najważniejszy etap, gdyż to właśnie detale stanowią o całości pracy.

4. Mając pokrytą wzorem całość karoserii trajki, przychodzi czas na lakierowanie lakierem bezbarwnym. W tym celu używam lakieru firmy Spies Hecker gwarantującego połysk na najwyższym poziomie. Proces lakierowania podzielony jest na 3 etapy. Pierwszy, to naniesienie 3 warstw lakieru oraz pozostawienie całości na 24 godziny. Po przesuszeniu następuje matowanie całości w celu wyrównania nierówności powstałych podczas tworzenia wzorów. Następny etap to kolejne 3 warstwy oraz 24 godziny przesuszenia. Ponownie matujemy powierzchnie, używając tym razem drobniejszego papieru. Tak przygotowana powierzchnia jest już idealnie gładka. Ostatni etap to 3 warstwy lakieru oraz suszenie.

5. Gdy lakier uzyska odpowiedni stopień twardości, pozostaje już tylko wypolerowanie całości. W tym celu używam produktów firmy 3M oraz urządzeń elektrycznych firmy Rupes. Tylko dzięki najwyższej klasy sprzętowi można uzyskać wysokiej klasy powłokę lakierniczą.










Na koniec pozostało mi jeszcze zamontowanie wszystkiego na szkielecie trajki, na której właściciel “na oklep” przyjechał z Warszawy do Elbląga. To się nazywa poświęcenie dla sprawy. Złożony trójkołowiec przyciągał uwagę wszystkich, którzy znaleźli się w pobliżu – i o to chyba właśnie chodziło.


Piotr Parczewski
www.aerograf.com.pl
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony