– nowa opona Firestone
Firestone zmodernizował linię opon do samochodów osobowych i wprowadził na rynek europejski nową oponę ogólnego zastosowania - Multihawk. Zastąpi ona oponę Firestone F590FS, którą wprowadzono na rynek w 2000 roku. Multihawk jest dostępny w 21 rozmiarach, w indeksach prędkości T i H, o profilach od 60 do 70. Nowa opona jest uzupełnieniem gamy opon osobowych Firestone, którą tworzą także komfortowa Firehawk TZ200 i sportowa Firehawk SZ80, przeznaczona do samochodów o wysokiej mocy.
Multihawk - do samochodów rodzinnych i kompaktów
Multihawk to opona przeznaczona do samochodów rodzinnych oraz małych i średnich aut kompaktowych (indeks prędkości T lub niższy). Ich właściciele to główni nabywcy opon ogólnego zastosowania (30 proc. całkowitego popytu na opony letnie ). Jako produkt głównie dla pojazdów rodzinnych, Multihawk został zaprojektowany tak, aby poprawić wyniki w najważniejszych dla nich kategoriach – bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni i długich przebiegach – przy zachowaniu pełnego zbalansowania osiągów ogólnych. Inżynierowie z Firestone zachowali w Multihawk konstrukcję karkasu zastosowaną w F590FS, lecz zoptymalizowali ją tak, by zapewnić równy rozkład obciążeń na całym obszarze kontaktu bieżnika z podłożem.
Multihawk - szersza powierzchnia kontaktu z podłożem, wyważone osiągi
Zachowanie opony na mokrej nawierzchni zostało poprawione poprzez zwiększenie o 6 proc. niezabudowanej powierzchni bieżnika. Jednoczesne zwiększenie szerokości opony pozwoliło na zachowanie tej samej powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią, co zapewnia znakomite zachowanie na suchej nawierzchni i odporność na zużycie.
Przyczepność na mokrej nawierzchni została udoskonalona dzięki zastosowaniu nowoczesnych, ukształtowanych soczewkowo, klocków bieżnika, które poprawiają odprowadzanie wody z obszaru kontaktu opony z podłożem oraz minimalizują aquaplaning.
Testy oceniające przyczepność na mokrej nawierzchni (Ford Fiesta 1.4 16V na oponach 175/65 R14 82T) pokazują, że Multihawk wyróżnia się krótszą drogą hamowania (od 50 km/h do pełnego zatrzymania) od F590 FS oraz od dwóch bieżników z grupy przetestowanych opon, produkowanych przez bezpośrednich konkurentów. Różnica w hamowaniu opony Multihawk (od 90 km/h do 20 km/h) w porównaniu z jej poprzedniczką to pełna długość samochodu.
Multihawk - dłuższa żywotność
Zwiększona sztywność klocków bieżnika dzięki redukcji liczby nacięć w centralnej części opony wraz z zastosowaniem trójwymiarowego mostka łączącego boczne klocki ułatwia prowadzenie na suchej nawierzchni oraz podnosi wytrzymałość na nieregularne zużycie. Kompleksowe testy ścieralności wykazały znacznie dłuższą żywotność opony Multihawk w porównaniu do F590 FS.
Europool i dane dotyczące pierwszego wyposażenia Bridgestone Europe
Komentarze (0)