Jeśli twój samochód, motocykl, ciągnik rolniczy lub inny pojazd od pewnego czasu zdradza niepokojące objawy, może to oznaczać, że wkrótce czeka cię wizyta w warsztacie i kosztowny remont. Czy tak być musi? Czy jest to jedyne rozwiązanie? Oczywiście nie! Czasami można zapobiec poważnym awariom i wcale nie jest to kosztowne. Wystarczy zaaplikować specjalny preparat, którego koszt wynosi zaledwie kilkadziesiąt złotych.
Problemy z silnikiem
Na początek warto zainteresować się silnikiem, gdyż to newralgiczny mechanizm, który stale poddawany jest różnym wyzwaniom. Nawet najsprawniejsza i najbardziej wydajna jednostka napędowa nie jest niestety w 100% odporna na usterki i awarie. Pracujące części w naturalny sposób ulegają zużyciu, co znacząco obniża wydajność silnika, a w dalszej konsekwencji może przyczynić się do poważnych awarii. Ceny remontu silnika są bardzo wysokie, mogą wahać się w granicach od 1000 do nawet 5000 zł. W skrajnych przypadkach remont będzie zwyczajnie nieopłacalny z uwagi na wysoki koszt tej usługi w zestawieniu z wartością pojazdu.
Warto zapobiegać problemom, zamiast reagować na nie, ponieważ dzięki temu można zaoszczędzić czas, pieniądze i nerwy. Jakie zatem objawy powinny zaniepokoić kierowcę? Przede wszystkim nie należy bagatelizować zjawiska tzw. pobierania oleju, ponieważ jest to podstawowy sygnał, iż mechanizm nie pracuje tak jak powinien. Uwagę powinna zwrócić także głośna praca silnika, emitowanie nietypowych dźwięków oraz spadek dynamiki. Alarmujące jest także nadmierne zużywanie paliwa, jeżeli w tym samym czasie nie nastąpiły zmiany w stopniu eksploatacji mechanizmu.
Ceramizacja na ratunek
Rozwiązaniem, które pozwoli uniknąć awarii i wiążących się z nimi kosztownych napraw, jest sięgnięcie po specjalne dodatki do oleju silnikowego. Dla statystycznego Kowalskiego, który na co dzień porusza się samochodem osobowym, dobrym wyborem będzie Ceramizer® CS, natomiast miłośnicy jazdy ekstremalnej powinni sięgnąć po Ceramizer® CSX.
Obydwa preparaty działają na tej samej zasadzie – wytwarzają specjalną powłokę ceramiczno-metalową, której zadaniem jest wypełnienie wszelkich ubytków oraz odbudowa mikrouszkodzeń, co ostatecznie prowadzi do regeneracji silnika.
Preparaty Ceramizer®, po zaaplikowaniu do oleju silnikowego, samoczynnie przywracają nominalny stan silnika. Dzięki temu opisane problemy zostają rozwiązane, a silnik zyskuje dodatkową ochronę na dystansie około 70 000 km. Tym sposobem można pozbyć się niepokojącej wizji kosztownego remontu.
Newralgiczna skrzynia biegów
Czy w pojazdach silnikowych można wskazać mechanizm, który byłby narażony na równie poważne obciążenia, a jego naprawa wiązałaby się z porównywalnie wysokimi kosztami co w przypadku silnika? Tak, ponieważ opis ten idealnie pasuje do skrzyń biegów. Warto podkreślić, że o ile remont manualnej skrzyni biegów zazwyczaj nie kosztuje więcej niż 3000- -5000 zł, to w przypadku skrzyń automatycznych koszty mogą sięgnąć nawet 15 000 zł. Tymczasem części skrzyni biegów dosyć mocno narażone są na zużycie. Dotyczy to zwłaszcza łożysk i synchronizatorów.
Warto podkreślić, że do nadmiernego zużycia tego mechanizmu często przyczynia się niewłaściwe użytkowanie. Zbyt szybka zmiana biegów, obciążanie przekładni na niskich obrotach czy zaniechanie zmiany oleju w skrzyni biegów zwykle mają bardzo niekorzystne konsekwencje. Zwiastunem nadchodzących kłopotów są przede wszystkim zgrzyty przy zmianie biegów, będące objawem zużycia się synchronizatorów, oraz szumy w trakcie jazdy, które sygnalizują nie najlepszą kondycję łożysk.
Regeneracja skrzyni dzięki dodatkom do oleju
Jeśli naszym celem jest uniknięcie kosztownej wymiany łożysk czy synchronizatorów, należy zawczasu zdecydować się na regenerację skrzyni biegów. Tę ostatnią gwarantują dodatki do oleju do skrzyni biegów. Ceramizer® CB przywraca odpowiednią kondycję części manualnych skrzyń biegów, a Ceramizer® CBAT wykonuje to samo zadanie w automatycznych jej rodzajach. Dodatki te działają na tej samej zasadzie co preparaty do silnika, a zatem regeneracja mechanizmu odbywa się przy znikomym udziale użytkownika pojazdu. Dzięki nim newralgiczny mechanizm, jakim bez wątpienia jest skrzynia biegów, zyskuje ochronę na dystansie aż 100 000 km.
Groźne zanieczyszczenia układu paliwowego
Czy można całkowicie wyeliminować ryzyko gromadzenia się zanieczyszczeń w obrębie układu paliwowego? Niestety nie i nie pomoże nam nawet tankowanie paliwa najlepszej jakości na stacjach uznanych koncernów paliwowych. Część zanieczyszczeń powstaje na skutek całkowicie naturalnego procesu, czyli skraplania wody. Zmiany temperatur wewnątrz zbiornika paliwowego sprawiają, że znajdujące się w nim powietrze skrapla się. Zetknięcie się wody ze ściankami baku prowadzi do powstawania korozji oraz rdzy. Choć przed takimi zanieczyszczeniami do pewnego stopnia chronią filtry paliwa, to jednak nigdy nie uda się powstrzymać wszystkich cząsteczek.
Docierające do wtryskiwaczy cząsteczki rdzy zaburzają ich prawidłowe funkcjonowanie, a w konsekwencji mogą doprowadzić do pojawienia się usterek. Naprawa czy regeneracja wtryskiwaczy nie jest aż tak kosztowna jak w przypadku silnika czy skrzyni biegów, ale tak czy inaczej, wiąże się z wydatkiem, który może stanowić problem dla wielu osób. Nadmierne zanieczyszczenia układu paliwowego mogą także skutkować utratą dynamiki silnika, a także problemami z jego uruchomieniem, zwłaszcza w niskich temperaturach.
Uszlachetniacz paliwa rozwiązaniem problemów
Jak uniknąć problemów z układem paliwowym? Oprócz tankowania paliwa o odpowiedniej jakości, co powinno być priorytetem każdego kierowcy, warto regularnie stosować uszlachetniacz do paliwa Ceramizer® CP. Preparat ten można stosować przy każdym typie paliwa i w każdym silniku. Jego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń z układu zasilania paliwem oraz utrzymywanie go w czystości. Ponadto dodatek do paliwa obniża poziom spalania, poprawia dynamikę silnika i ułatwia jego rozruch w niskiej temperaturze. Właśnie dlatego warto o nim pamiętać zwłaszcza zimą, gdy pojazd może odmówić posłuszeństwa. Podobnie jak inne produkty marki Ceramizer®, uszlachetniacz do paliwa poprawia smarowanie i zmniejsza tarcie w obrębie układu paliwowego, co wydłuża jego żywotność.
Komentarze (0)