- Goodyear (główny akcjonariusz Dębica S.A.) zmienia Dębice na lepsze… – zapewnia dyrektor Przemysław Zakrzewski. - Bezpieczeństwo i ekonomia to najbardziej pożądane cechy opon przez konsumentów i Dębica Presto wyposażona jest w te cechy. Różnice były widoczne zwłaszcza w trakcie testów hamowania na mokrej nawierzchni, podczas których droga hamowania samochodu wyposażonego w opony Dębica Presto była krótsza nawet o 9 proc.
Głos podczas konferencji zabrał również Marek Gawlik, dyrektor marketingu Dębica S.A. Mówił o najważniejszej wielkości liczbowej rynku oponiarskiego – sprzedaży. Jeżeli sprzedaż samochodów osobowych rośnie, dodatkowo również wzrost liczby samochodów importowanych musi pociągać za sobą wzrost popytu wśród klientów na opony. Taka informacja bardzo cieszy włodarzy Dębicy. W Polsce jest około 16 mln samochodów. Sprzedaż opon w tym roku może wynieść nawet 10,5 mln sztuk. Patrząc na dane z 2010 roku dotyczące sprzedaży opon poszczególnych firm oponiarskich, zauważymy, że Dębicę wybrało 27% ludzi.
Przy tak dużej liczbie firm oponiarskich obecnych na polskim rynku, jest to naprawdę dobry wynik.
Firma Oponiarska Dębica S.A. wprowadza na rynek oponę letnią Dębica Presto, przeznaczoną dla wymagających kierowców, ceniących sobie dynamiczną, a równocześnie ekonomiczną jazdę – dowiadujemy się z informacji prasowej.
Należy jednak pamiętać, że od tego wymagającego kierowcy zależy bezpieczeństwo w jeździe – przypomina Dorota Bąk-Gajda z Instytutu Transportu Samochodowego.
D. Bąk-Gajda pokazała to na przykładzie bardzo prostego ćwiczenia, badającego szybkość reakcji kierowcy. Ćwiczenie polegało na naciskaniu odpowiednich przycisków, odpowiadających zapalającemu się światełku. Rezultat przeprowadzanego badania na losowo wybranej osobie pokazał, jak ogromnie ważną kwestią jest koncentracja w trakcie jazdy. Przy ciszy i skupieniu czas reakcji mieści się w normie, natomiast przy zakłóceniu rozmową czas wydłuża się na tyle, że w sytuacji zagrożenia na drodze nawet najlepsza opona nie jest w stanie tego zrekompensować. Należy pamiętać przede wszystkim o tym, że bezpieczeństwo zależy od nas – kierowców, a nie od jakości naszej opony.
- Opona została zaprojektowana przez firmę Goodyear w fabryce mieszczącej się w Luksemburgu. Firma Dębica od 1996 roku produkuje około 45 000 opon dziennie – podsumowuje Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. - Od 2007 roku zmienia się jakość produktu poprzez wprowadzenie nowego procesu technologii.
Statystyki prezentowane na slajdach podczas konferencji pokazują, że opona Dębica Presto plasuje się w czołówce testów.
Pomysł na „odkrywanie” nowych segmentów rynku, dla starej znanej Polakom marki, to na pewno dobry pomysł.
Komentarze (0)