Zimowe promocje 2009 w Auto-Elements na oryginalne części karoserii TOYOTA, NISSAN, SEAT oraz CITROËN. Rozmawiamy z właścicielem firmy, Adrianem R. Sklorzem.
- Dla firmy Auto-Elements, wyspecjalizowanej w zakresie części karoserii, zima to chyba ważny okres?
Tak, to prawda. Właściwie już od października aż do lutego/marca odnotowujemy znacznie zwiększoną sprzedaż. Tak jest co roku, więc z góry przygotowujemy się logistycznie do tego okresu, w tym roku m.in. zwiększyliśmy przed zimą naszą powierzchnię magazynową, a także podnieśliśmy wielkość zapasów.
- Sama blacharka pozwala na rozwój firmy?
Myślę, że dla największych, ogólnopolskich gigantów naszego rynku to już za mało – najlepszy dowód, że większość hurtowni tradycyjnie blacharskich od kilku lat sukcesywnie poszerza swój asortyment nie-blacharski. My jesteśmy w trochę innej sytuacji. Obejmując swoim bezpośrednim zasięgiem tylko 3 województwa “śląskie” i korzystając z 17-letnego doświadczenia, jesteśmy w stanie zapewnić klientom na tym obszarze w pełni profesjonalną obsługę na takim poziomie, jakiego oczekuje blacharz, który już nie chce jeździć sam za częściami. A taki blacharz może u nas wykonać kosztorys szkody w systemie Audatex lub Eurotax, takiemu blacharzowi dobierzemy wszelkie numery oryginalne, wreszcie według jego wyboru dostarczymy mu na miejsce komplet części zamiennych: np. zamiennikowy błotnik (PT), reflektor Hella (Q) oraz oryginalne, serwisowe (O) drzwi i listwę drzwi. A wszystko to do blisko 20 marek aut.
- Jaki jest sens kupowania u Was części oryginalnych-serwisowych?
Cena i wygoda. Po pierwsze, korzystając z naszych zagranicznych kontaktów potrafimy zaoferować polskiemu warsztatowi czy serwisowi oryginalne części karoserii w cenach hurtowych porównywalnych, a w niektórych markach nawet w cenach niższych niż robią to autoryzowani dealerzy. Po drugie, warsztat, którzy naprawia dziś Skodę, jutro Fiata, pojutrze Mazdę, a następnego dnia VW, przy czym jedno auto naprawia na zamiennikach, inne na oryginałach, nie musi się ruszać z miejsca – wystarczy mail czy fax do Auto-Elements i po odpowiednich ustaleniach wszystkie części wkrótce przyjeżdżają na miejsce.
- Czy zima wymaga jakiś specjalnych ofert dla warsztatów?
Nie wiem czy wymaga, ale my je corocznie przygotowujemy. W wielu krajach Europy koncerny przygotowują corocznie na zimę akcje promocyjne na części blacharskie do popularnych tam modeli. My, mając dostęp do takich akcji po stronie zagranicznych dostawców, oddajemy te specjalne upusty naszym klientom w kraju. Już w listopadzie ub. roku zaoferowaliśmy świetne, promocyjne ceny zimowe na wiele oryginalnych części karoserii do samochodów TOYOTA, NISSAN i SEAT, a od stycznia 2009 r. mamy także specjalne ceny na oryginalną blacharkę CITROËN. Te nasze coroczne, zimowe akcje promocyjne na blacharkę oryginalną są także atrakcyjne dla firm ubezpieczeniowych, bo pozwalają im obniżyć koszty szkód w okresie największego wzrostu ilości wypłat.
- Plany na 2009 rok?
Kontynuować spokojnie coroczny rozwój na poziomie 2-cyfrowego wzrostu obrotów i zysku. Z końcem 2008 r. wprowadziliśmy nowoczesną wersję cennika, do której coraz bardziej przyzwyczajają się naci klienci. Warsztaty i serwisy mogą ją zamawiać pod adresem strony www.auto-elements.pl.
- Czy są obawy o recesję na rynku części związaną z aktualną sytuacją gospodarczą?
Bardzo ograniczone. W 2009 r. będzie spadała liczba nowych aut sprzedawanych na rynku, ale nie zmaleje łączna liczba samochodów na polskich drogach. A samochody te będą wymagały napraw. Owszem, wraz z ewentualną pauperyzacją nieco przesuną się preferencje klientów w kierunku części tańszych, ale nie będą to radykalne zmiany dla niezależnych hurtowni. W trudniejszej sytuacji mogą znaleźć się niektórzy dealerzy, ale to oddzielna historia.
- Dziękuję za rozmowę.
AUTO-ELEMENTS
Katowice, al. Roździeńskiego188-a
tel. (032) 20 00 800, fax (032) 25 18 800
e-mail: auto@element.com.pl
Komentarze (0)