Sieci warsztatowe

ponad rok temu  13.02.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Nacisk na długofalową współpracę

Liczba serwisów zrzeszonych w sieci zbliża się do 250 w Polsce

Ze Zbigniewem Lewandowskim, network managerem Groupauto Polska Sp. z o.o., rozmawia red. Mirosław Giecewicz.

- Proszę powiedzieć, jak dziś kształtuje się liczba członków w sieci i jak ważna jest dla Was presja na ich przyrost? Przypomnijmy, w zeszłym roku było ich 200 w Polsce i 5000 na świecie.
Obecnie liczba serwisów zrzeszonych w sieci zbliża się do 250 w Polsce i przekroczyła 5500 na świecie. Kładziemy duży nacisk na współpracę długofalową, w związku z czym zawsze staramy się poznać z kandydatami do sieci, pokazać w praktyce, jak wygląda współpraca z nami i Eurowarsztatami, które już są w sieci. Samo przystąpienie do sieci to zwieńczenie całego procesu, wówczas obie strony wzajemnie się poznają i są zdecydowane na współpracę.

- Czy fakt, iż Eurowarsztat jest siecią międzynarodową, jest dla Was jakimś ułatwieniem?
Zdecydowanie tak. Międzynarodowa wymiana doświadczeń pozwala nam lepiej rozumieć zmiany na rynkach i proponować lepsze rozwiązania dla serwisów sieci. Aktualnie trwają testy rozwiązań telematycznych przeznaczonych dla sieci, co jest możliwe właśnie dzięki wspólnemu wysiłkowi. Tak duży projekt byłby nie do udźwignięcia dla pojedynczych sieci działających w różnych krajach. Wspólne działanie umożliwia rozwój i stworzenie narzędzi oczekiwanych przez serwisy i ich klientów.

- Wasze warsztaty świadczą wiele usług, ale trzeba sobie zdawać sprawę, iż inne oferują podobny zakres. Co zatem jest kluczowym elementem wyróżniającym Waszą organizację na rynku?
Dla klientów dużym atutem jest gwarancja sieciowa na terenie całego kraju. Niezależnie od tego, czy jesteśmy blisko serwisu, w którym serwisujemy auto na co dzień, czy wyjechaliśmy w podróż służbową lub na wakacje, zawsze jesteśmy pod opieką serwisów sieci.

- Które z warsztatów obecnych na rynku mają szanse zasilić Wasze szeregi i w czym im może to pomóc? Jak wygląda proces rekrutacji? Od czego się zaczyna?
Do sieci może przystąpić każdy serwis spełniający minimalne wymagania. Kluczowa jest chęć ciągłego rozwoju i nadążania za zmieniającą się dynamicznie branżą motoryzacyjną. Jednym z wielu przykładów wsparcia dla serwisów są nasze programy szkoleń. Szkolenia techniczne zawsze wychodzą naprzeciw zmianom w motoryzacji. W ubiegłym roku przeprowadziliśmy dla sieci cykl szkoleń pt. „Obsługa serwisowa samochodów hybrydowych”. Wszyscy uczestnicy sieci mieli możliwość uczestnictwa w szkoleniu na podstawowym poziomie, pozwalającym na zapoznanie się z budową, zasadami bezpieczeństwa i głównymi czynnościami serwisowymi. Natomiast po podsumowaniu cyklu 16 szkoleń w całej Polsce wyłoniliśmy grupę ekspercką, która odbyła dodatkowe dwudniowe szkolenie praktyczne, znacząco podnoszące kwalifikacje uczestników.
Do każdego z tematów szkoleń technicznych podchodzimy z dużym zaangażowaniem, oferując najwyższą jakość merytoryczną. Poza tym oczywiście nie pomijamy innych sfer szkoleniowych. Regularnie szkolimy również pracowników biura obsługi klienta i samych właścicieli serwisów. Szczególnie ważne dla rozwoju są szkolenia dla właścicieli, na których zawsze mogą liczyć na interesujące tematy. Staramy się wyprzedzać zmiany w legislacji, regulujące różne obszary działania serwisów, tak aby właściciele tych serwisów byli zorientowani w danym temacie, zanim zmiany wejdą w życie. Ponadto nieodłącznym elementem szkoleń jest zarządzanie serwisem, przygotowanie merytoryczne właścicieli do analizy wskaźnikowej, oceny swojego biznesu, zarządzania pracownikami czy planowania inwestycji.
Jeśli chodzi o proces przystąpienia do sieci, to zaczyna się on od wyrażenia woli współpracy ze strony serwisu. Można to zrobić poprzez formularz na naszej stronie internetowej, ale również poprzez przedstawicieli handlowych hurtowni współpracujących z Groupauto Polska. Późniejsze etapy wynikają już ze specyfiki serwisu i zawsze wspólnie z warsztatem dostosowujemy jego tempo. Przed przystąpieniem do sieci umożliwiamy skorzystanie ze szkoleń, zachęcamy do kontaktu z właścicielami serwisów, które już funkcjonują w sieci. Wszystko po to, aby obie strony były zdecydowane na długofalową współpracę.

- Wprowadzenie nowoczesnych narzędzi i systemów online to były Wasze plany rozwoju z roku 2017. Proszę powiedzieć, co udało się zrealizować? Na jakie elementy będziecie kładli nacisk w tym roku?
W 2017 udało się uruchomić przeznaczony dla sieci, prosty system DMS do zarządzania warsztatem, jest on obecnie na etapie wdrożenia – coraz więcej serwisów korzysta z niego w codziennej pracy. Odnowiony został również system GAP Portal do zaawansowanego wyszukiwania części i tworzenia kosztorysów. Zawiera wiele unikatowych rozwiązań i danych, które nie są dostępne w innych tego typu systemach. W tym roku pracujemy nad połączeniem dwóch wskazanych systemów i wdrażaniem ich w kolejnych serwisach sieci.
Największe tegoroczne wyzwanie to uruchomienie systemu telematycznego, opracowanego przez Groupauto International, obecnie wchodzącego w fazę testów wewnętrznych. Jest to bardzo duży, międzynarodowy projekt, nad którym pracuje wspólnie kilkanaście krajów. Do momentu publikacji tego tekstu testy wystartują w 7 krajach, w tym w Polsce. Świadczy to o tempie, w jakim nasza sieć i poziom naszych serwisów osiąga standardy i uznanie w innych krajach. Ze względu na złożoność projektu i liczbę niezależnych od nas rzeczy, które musimy zweryfikować, więcej będę mógł powiedzieć w drugim kwartale tego roku.

- Dziękuję za rozmowę.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Zbigniew Lewandowski, network manager Groupauto Polska Sp. z o.o.
Odpowiednie biuro obsługi klienta to podstawa

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony