Ogumienie

ponad rok temu  25.10.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

- Oponę Dębica Frigo 2 zaprojektowano z myślą o kierowcach, dla których pewność prowadzenia w najcięższych warunkach oraz bezpieczeństwo są kwestiami kluczowymi – powiedział Przemysław Zakrzewski, Senior Brand Manager marki Dębica w Grupie Goodyear Polska. - Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje również aspekt ekonomiczny, w tym kosztów zakupu oraz użytkowania. Opona Dębicy odpowiada doskonale na potrzeby konsumentów, oferując doskonałą przyczepność na ośnieżonej nawierzchni oraz wysoką trwałość. 

Zastosowanie w Frigo 2 mieszanki gumowej na bazie krzemionki, zapewnia jej wysoką elastyczność w trudnych warunkach zimowych, oferując optymalną przyczepność auta, gdy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Wszystko to przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy.

Kierunkowy bieżnik oraz zwiększona ilość rowków zapewnia skuteczniejsze odprowadzanie błota pośniegowego i wody, co z kolei poprawia odporność opony na aquaplaning, czyli poślizg na cienkiej warstwie wody oraz slushplaning (poślizg na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym). Charakterystyczne ułożenie klocków bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu, a masywne klocki barkowe opony zapewniają doskonałe prowadzenie samochodu na zakrętach. 

Jak napisano w „Motorze” - „śnieg to królestwo Dębicy (…). Bieżnik polskiej opony doskonale wgryza się w śnieg i pozwala pokonać autem najbardziej strome wzniesienia”. 

Opony dostępne są w 15 rozmiarach na obręcze o średnicy 13, 14, 15 i 16 cali, wszystkie z oznaczeniem T (dopuszczalna prędkość maksymalna 190 km/h). Opony znajdują zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów kompaktowych i klasy średniej, obejmującej popularne modele takie jak Ford Focus czy Peugeot 308. 

 

1  Hamowanie na śniegu z 50 km/h do zatrzymania (Dębica Frigo 2 – 26,9 m); Trakcja na śniegu – teoretyczna siła uciągu (daN) – Dębica Frigo 2 – 336,7 daN ; Przyspieszenie na śniegu z 10 km/h do 30 km/h – Dębica Frigo 2 - 15,32 m. Źródło: Test ogumienia na zimę 195/65 R15, „Motor”z dn. 17.10.2011 r.

GALERIA ZDJĘĆ

Najlepsza na śniegu
Najlepsza na śniegu

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony