- Oponę Dębica Frigo 2 zaprojektowano z myślą o kierowcach, dla których pewność prowadzenia w najcięższych warunkach oraz bezpieczeństwo są kwestiami kluczowymi – powiedział Przemysław Zakrzewski, Senior Brand Manager marki Dębica w Grupie Goodyear Polska. - Oczywiście, nie bez znaczenia pozostaje również aspekt ekonomiczny, w tym kosztów zakupu oraz użytkowania. Opona Dębicy odpowiada doskonale na potrzeby konsumentów, oferując doskonałą przyczepność na ośnieżonej nawierzchni oraz wysoką trwałość.
Zastosowanie w Frigo 2 mieszanki gumowej na bazie krzemionki zapewnia jej wysoką elastyczność w trudnych warunkach zimowych, oferując optymalną przyczepność auta, gdy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Wszystko to przekłada się na zwiększenie bezpieczeń- stwa kierowcy.
Kierunkowy bieżnik oraz zwiększona ilość rowków zapewnia skuteczniejsze odprowadzanie błota pośniegowego i wody, co z kolei poprawia odporność opony na aquaplaning, czyli poślizg na cienkiej warstwie wody oraz slushplaning (poślizg na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym). Charakterystyczne ułożenie klocków bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu, a masywne klocki barkowe opony zapewniają doskonałe prowadzenie samochodu na zakrętach. Jak napisano w „Motorze” – „śnieg to królestwo Dębicy (…). Bieżnik polskiej opony doskonale wgryza się w śnieg i pozwala pokonać autem najbardziej strome wzniesienia”.
Opony dostępne są w 15 rozmiarach na obręcze o średnicy 13, 14, 15 i 16 cali, wszystkie z oznaczeniem T (dopuszczalna prędkość maksymalna 190 km/h). Opony znajdują zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów kompaktowych i klasy średniej, obejmującej popularne modele, takie jak Ford Focus czy Peugeot 308.
Hamowanie na śniegu z 50 km/h do zatrzymania (Dębica Frigo 2 – 26,9 m)
Trakcja na śniegu – teoretyczna siła uciągu (daN) – Dębica Frigo 2 – 336,7 daN
Przyspieszenie na śniegu z 10 km/h do 30 km/h – Dębica Frigo 2 – 15,32 m.
Źródło: Test ogumienia na zimę 195/65 R15, „Motor” z dn. 17.10.2011 r.
Komentarze (0)