Nowości produktowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Najszybsza  opona świata
Michelin wprowadza na rynek oponę Pilot Super Sport, opracowaną specjalnie dla seryjnie produkowanych samochodów sportowych oraz pojazdów tuningowanych, o ultrawysokich osiągach.W konstruowaniu opony wzięli udział inżynierowie Porsche, BMW i Ferrari.MICHELIN Pilot Super Sport są przeznaczone zarówno do codziennej jazdy po drogach publicznych, jak i torach wyścigowych. Opony testowano według standardów jakościowych i bezpieczeństwa przyjętych w lotnictwie. Nowa opona Michelin trafi na pierwsze wyposażenie między innymi: nowych modeli BMW M5 i M6, Ferrari F458 Italia, Porsche TURBO S oraz Koenigsegg Agera.

Podczas konstruowania opony MICHELIN Pilot Super Sport wykorzystano wszystkie nowatorskie technologie, które umożliwiły Michelin zdobycie 13 z rzędu zwycięstw w 24-godzinnych wyścigach Le Mans.

Twaron® – bardziej wytrzymały od stali
W konstrukcji opony wykorzystano włókno aramidowe wysokiej gęstości Twaron®, gwarantujące wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Włókno aramidowe używane jest także do produkcji wyczynowego sprzętu sportowego (np. rakiety do tenisa), kadłubów jachtów czy rowerów górskich, a także stosowane w aeronautyce czy w wojskowych kamizelkach ochronnych.

Twaron® gwarantuje wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Dzięki odporności na zmienne naprężenia, opasanie aramidowe zaciska czoło bieżnika bardziej niż barki opony. W rezultacie siła odśrodkowa jest efektywniej opanowywana i nacisk na podłoże jest rozkładany jeszcze bardziej równomiernie.

Główną cechą włókna aramid Twaron® jest też jego wysoka wytrzymałość na rozciąganie przy niskiej masie. Próbka Twaronu® jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie.

Bieżnik Bi-Compound
Bieżnik składający się z dwóch rodzajów mieszanki to innowacja technologiczna oryginalnie opracowana na potrzeby opon wyścigowych.

Strona zewnętrzna bieżnika jest wykonana z unikalnego, wzmocnionego sadzą elastomeru (opracowanego specjalnie na Le Mans 24 Hours), który zapewnia wyjątkową wytrzymałość opon w zakrętach.

Natomiast wewnętrzna strona bieżnika, wykonana z elastomeru najnowszej generacji, charakteryzującego się dużą przyczepnością, pozwala oponie (na mokrej nawierzchni) rozcinać film wodny i zapewnia przyczepność poprzez przyleganie do najmniejszych nierówności drogi.13317 left

Variable Contact Patch 2.0
Dzięki zastosowaniu najnowszego oprogramowania do cyfrowej symulacji, konstruktorzy Michelin doprowadzili do tego, że siły nacisku i w konsekwencji temperatura są rozkładane bardziej równomiernie na całym obszarze kontaktu z podłożem. Mimo tego, że kształt powierzchni kontaktu opony z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy pozostający na nawierzchni pozostaje taki sam.

Dzięki stałej powierzchni kontaktu opon z nawierzchnią uzyskuje się niezmienną przyczepność opon podczas pokonywania zakrętów.

Nad oponą MICHELIN Pilot Super Sport pracowali wspólnie inżynierowie Porsche, BMW i Ferrari. Oprócz nagrody Ferrari Technology Award przyznanej oponie w 2010 r., MICHELIN Pilot Super Sport już otrzymała homologacje Ferrari (na modele 458 Italia i 599 GTO) i BMW Alpiny (dla modelu B5).

Aby zapewnić, że ta opona najnowszej generacji spełnia najwyższe normy bezpieczeństwa, Michelin przyjął takie same marginesy bezpieczeństwa jak te stosowane w lotnictwie cywilnym. Podczas testów MICHELIN Pilot Super Sport przebyła łącznie 50 000 km w najbardziej ekstremalnych warunkach, wytrzymując ekstremalne obciążenia równe dwukrotnej nośności auta.

Na potrzeby każdego z producentów pojazdów, z którymi Michelin współpracuje, opona została także poddana testom, podczas których przebyła dystans ponad 10 000 km w warunkach niskiej przyczepności.

Ponadto, w teście przeprowadzonym w 2010 r. przez niezależną organizację TÜV SÜD Automotive na oponach w rozmiarach 245/40 ZR 18 Y i 235/35 ZR 19 Y, opona MICHELIN Pilot Super Sport pokonała pięć opon wiodących konkurentów pod względem prędkości i przyczepności.

Podczas wspólnych prac konstrukcyjnych z producentami samochodów MICHELIN Pilot Sport przeszła 1000 godzin testów przy prędkości przekraczającej 300 km/h, czym udowodniła niezrównaną wytrzymałość przy dużych prędkościach.

Rozwiązania wykorzystane w Michelin Pilot Super Sport:

  • dopasanie z włókna aramidowego Twaron®
  • dwumieszankowa konstrukcja bieżnika Bi-Compound
  • technologia zmiennego kształtu kontaktu opony z podłożem Variable Compact Patch 2.0

 

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony