Podczas konstruowania opony MICHELIN Pilot Super Sport wykorzystano wszystkie nowatorskie technologie, które umożliwiły Michelin zdobycie 13 z rzędu zwycięstw w 24-godzinnych wyścigach Le Mans.
Twaron® – bardziej wytrzymały od stali
W konstrukcji opony wykorzystano włókno aramidowe wysokiej gęstości Twaron®, gwarantujące wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Włókno aramidowe używane jest także do produkcji wyczynowego sprzętu sportowego (np. rakiety do tenisa), kadłubów jachtów czy rowerów górskich, a także stosowane w aeronautyce czy w wojskowych kamizelkach ochronnych.
Twaron® gwarantuje wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Dzięki odporności na zmienne naprężenia, opasanie aramidowe zaciska czoło bieżnika bardziej niż barki opony. W rezultacie siła odśrodkowa jest efektywniej opanowywana i nacisk na podłoże jest rozkładany jeszcze bardziej równomiernie.
Główną cechą włókna aramid Twaron® jest też jego wysoka wytrzymałość na rozciąganie przy niskiej masie. Próbka Twaronu® jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie.
Bieżnik Bi-Compound
Bieżnik składający się z dwóch rodzajów mieszanki to innowacja technologiczna oryginalnie opracowana na potrzeby opon wyścigowych.
Strona zewnętrzna bieżnika jest wykonana z unikalnego, wzmocnionego sadzą elastomeru (opracowanego specjalnie na Le Mans 24 Hours), który zapewnia wyjątkową wytrzymałość opon w zakrętach.
Natomiast wewnętrzna strona bieżnika, wykonana z elastomeru najnowszej generacji, charakteryzującego się dużą przyczepnością, pozwala oponie (na mokrej nawierzchni) rozcinać film wodny i zapewnia przyczepność poprzez przyleganie do najmniejszych nierówności drogi.
Variable Contact Patch 2.0
Dzięki zastosowaniu najnowszego oprogramowania do cyfrowej symulacji, konstruktorzy Michelin doprowadzili do tego, że siły nacisku i w konsekwencji temperatura są rozkładane bardziej równomiernie na całym obszarze kontaktu z podłożem. Mimo tego, że kształt powierzchni kontaktu opony z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy pozostający na nawierzchni pozostaje taki sam.
Dzięki stałej powierzchni kontaktu opon z nawierzchnią uzyskuje się niezmienną przyczepność opon podczas pokonywania zakrętów.
Nad oponą MICHELIN Pilot Super Sport pracowali wspólnie inżynierowie Porsche, BMW i Ferrari. Oprócz nagrody Ferrari Technology Award przyznanej oponie w 2010 r., MICHELIN Pilot Super Sport już otrzymała homologacje Ferrari (na modele 458 Italia i 599 GTO) i BMW Alpiny (dla modelu B5).
Aby zapewnić, że ta opona najnowszej generacji spełnia najwyższe normy bezpieczeństwa, Michelin przyjął takie same marginesy bezpieczeństwa jak te stosowane w lotnictwie cywilnym. Podczas testów MICHELIN Pilot Super Sport przebyła łącznie 50 000 km w najbardziej ekstremalnych warunkach, wytrzymując ekstremalne obciążenia równe dwukrotnej nośności auta.
Na potrzeby każdego z producentów pojazdów, z którymi Michelin współpracuje, opona została także poddana testom, podczas których przebyła dystans ponad 10 000 km w warunkach niskiej przyczepności.
Ponadto, w teście przeprowadzonym w 2010 r. przez niezależną organizację TÜV SÜD Automotive na oponach w rozmiarach 245/40 ZR 18 Y i 235/35 ZR 19 Y, opona MICHELIN Pilot Super Sport pokonała pięć opon wiodących konkurentów pod względem prędkości i przyczepności.
Podczas wspólnych prac konstrukcyjnych z producentami samochodów MICHELIN Pilot Sport przeszła 1000 godzin testów przy prędkości przekraczającej 300 km/h, czym udowodniła niezrównaną wytrzymałość przy dużych prędkościach.
Rozwiązania wykorzystane w Michelin Pilot Super Sport:
- dopasanie z włókna aramidowego Twaron®
- dwumieszankowa konstrukcja bieżnika Bi-Compound
- technologia zmiennego kształtu kontaktu opony z podłożem Variable Compact Patch 2.0
Komentarze (0)