Wydarzenia

ponad rok temu  22.10.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 10 minut

Największe takie spotkanie w Europie Środkowo-Wschodniej

O 14. Targach części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów trudno pisać inaczej jak w superlatywach. Dowodzą tego komentarze wystawców, a przede wszystkim frekwencja – 40 tys. fachowców i fanów motoryzacji, którzy w ciągu kilku dni odwiedzili lotnisko Bemowo. Spotkania biznesowe, prezentacje nowych produktów i szkolenia, konkursy z nagrodami… wszystkiego było tu pod dostatkiem.

14. Targi Inter Cars SA (5-7 września, Bemowo) zgromadziły blisko 200 wystawców na powierzchni ponad 35 tysięcy metrów kwadratowych. Po raz pierwszy w długiej historii targów organizatorzy przygotowali halę o powierzchni blisko 2000 m2. Zaprezentowały się tu takie firmy, jak: Wabco, Knorr, Meritor, Donaldson, ZF Service, Feber, Schaeffler, Kolbenschmidt, Lema SRL, Nissens, Mobil, Fomar Friction, Febi, Hella, Exide, Dolz, Convind, DT Spare Parts, CEI, Vanstar, Eurolites, Tes, V.Orlandi, Varta, WAŚ. W centralnym miejscu hali znalazło się stoisko Inter Cars, które zgromadziło wszystkie działy spółki zaangażowane w obsługę klientów rynku ciężarowego. To miejsce okazało się idealne do rozmów z klientami, wymiany podglądów i doświadczeń. Odwiedzający stoisko w Strefie Ciężkiej wypełniali ankietę dotyczącą nowej strony internetowej (truck.intercars.com.pl), mogli także spróbować swoich sił w symulatorze jazdy ciężarówką i wziąć udział w szeregu bezpłatnych szkoleń technicznych, które odbywały się w Show Car.
Strefa Ciężka podczas minionych targów to kolejny sygnał dla klientów Inter Cars z rynku pojazdów użytkowych, że oferta części zamiennych i wyposażenia warsztatowego do ciężarówek będzie wciąż rozwijana i uzupełniana. O tym też traktowało spotkanie z nowym dyrektorem zarządzającym. Andrzej Kajda objął swoje stanowisko 1 września 2014 roku, ale z firmą Feber związany jest od 8 lat. Przy okazji wspomnijmy, że podczas targów świętowano dwa jubileusze: 10-lecia firmy Feber oraz 15-lecia Q-Service.


Pierwszy dzień targów upłynął pod znakiem konferencji zarządu Inter Cars SA, z której relację znajdziemy na str. 12. Krótko potem rozpoczęły się konferencje prasowe i spotkania z kluczowymi klientami wystawców podczas panelowych dyskusji (m.in. na stanowisku firmy Castrol, Lotos) czy dyskusji nt. przyszłości niezależnych warsztatów samochodowych.
Kolejne dni należały już bezwzględnie do fachowców branży warsztatowej. I tu nie zawiedli się ci, którzy odwiedzili stoiska „Nowoczesnego Warsztatu” i portalu Warsztat.pl. Kto był, ten wie, że nasza redakcja wspólnie z firmą OPC Fresh Quality prowadziła akcję „Wspieramy Polskie Sadownictwo”, w ramach której rozdaliśmy ok. 200 kg… jabłek. Tak! Wspieramy polskie warsztaty, ale tym razem promowaliśmy też rodzime sadownictwo, firmę, która od pokoleń słynie z produkcji owoców i warzyw starannie wyselekcjonowanych. I to właśnie od naszych stoisk warsztatowych rozpoczniemy wędrówkę po starannie wyselekcjonowanej reprezentacji wystawców.
Wspomnieliśmy o Strefie Ciężkiej. Ekspozycji ekspozycji towarzyszyły premierowe prezentacje. Asortyment oświetlenia firmy WAŚ zdobiły najnowsze lampy robocze do naczep i ciągników.
- Prezentujemy dwunapięciowe (12/24 V) lampy 12-ledowe (3,5 tys. lumenów) i 9-ledowe (3 tys. lumenów). Uwagę zwracają nie tylko wysokie parametry, ale hermetyczne obudowy. Kolekcję uzupełniają lampy ostrzegawcze. Gdy tylko zakończymy proces homologacji tychże, zadebiutują z 7 programami pracy i trzema systemami mocowania – wyjaśniał szef firmy, Leszek Waś.
Firma Vanstar, znany od wielu lat na rynku europejskim polski producent oryginalnych elementów układów wydechowych do pojazdów użytkowych prezentował walory izolacji termicznej, która powstała do najnowszych układów wydechowych – EURO 6/EURO 5. Na stoisku WABCO prezentowano możliwości obniżenia kosztów taboru transportowego.
Więcej miejsca wypada poświęcić hali 1 (wyposażenia warsztatowego). Największe stoiska przygotowały tu firmy Bosch i Hella. Pierwsza z nich prezentowała nowy stół probierczy EPS 708, testery diagnostyczne i najpopularniejsze montażownice (m.in. model TCE 4460) oraz rodzinę stacji do obsługi klimatyzacji samochodowych. Ale to nie sprzęt był najważniejszym magnesem dla przybyłych, ale właśnie najwyższej klasy szkoleniowcy, którzy bez ustanku „brali na warsztat” dylematy trapiące specjalistów od układów Common Rail.
Na stoisku spółki HELLA Polska można było poznać nowych pracowników polskiego oddziału firmy. Na zainteresowanych czekała też nie lada gratka – przedpremierowy pokaz urządzenia, które zadebiutowało wkrótce potem na targach… Automechanika 2014.
- Nowe urządzenie do kalibracji kamer samochodowych nazywa się CSC-Tool. To zupełnie nowy temat w motoryzacji, a my już odpowiadamy na spodziewane potrzeby warsztatowe. Cała procedura przywodzi skojarzenia z ustawieniem geometrii w samochodzie. Tablica stanowi ekran wzorcowy, bo określa warunki brzegowe dla kalibracji kamer zintegrowanych w szybach przednich – wyjaśniał Krzysztof Skrzypczak.
Skoro o szybach samochodowych mowa. W sąsiedztwie prezentowała się firma Saint-Gobain. Drugi raz podczas targów IC SA, ale po raz pierwszy na samodzielnym stoisku.
- Udział w imprezie uznajemy za bardzo udany. Dni targowe obfitowały w spotkania nie tylko z klientami już korzystającymi z naszej oferty, ale również z nowymi osobami zainteresowanymi jakością szyb Sekurit czy samą marką Saint-Gobain. Odbyliśmy też wiele rozmów z innymi wystawcami i liczymy na kontynuację rozpoczętych tematów. Całą imprezę, jak również nasz udział w niej, oceniamy na piątkę! – informuje nas Małgorzata Olszewska z oddziału AUTOVER, specjalista ds. marketingu i administracji Saint-Gobain Sekurit HanGlas Polska Spółka z o.o.
Naszą uwagę przykuło też stoisko Nussbaum, na którym prezentowano najnowszy i – jak zapewnia przedstawiciel producenta – najszybszy model dwukolumnowego podnośnika.
- Ten hydrauliczny sprzęt zrewolucjonizuje technikę podnoszenia i opuszczania, bo czas od punktów granicznych to raptem 30 sekund, więc w ciągu roku zyskujemy jakieś 5 dni na bezproduktywnym unoszeniu czy opuszczaniu samochodów, co na pewno zainteresuje warsztaty skazane na działalność sezonową. A na pewno serwisy oponiarskie – przybliżał zalety modelu 2.30 KLM Maciej Herbec, Area Manager Otto Nussbaum GmbH & Co. KG.
Korzystny system rabatów był magnesem stoiska TEXA, która specjalnie na te targi przygotowała dla odwiedzających ciekawe propozycje w związku z promocją nowego modelu stacji klimatyzacji Konfort 705R, który obsługuje wyłącznie czynnik R134a. Promocja dotyczyła też diagnostyki on-board.
- OBD LOG będzie można kupić za jedyne 1 zł przy zamówieniach produktów Texa o wartości powyżej 5000 zł netto z oferty wyposażenia warsztatowego naszej marki. Ponadto dla pierwszych 10 klientów, którzy podczas trwania targów złożą zamówienie i zakupią dowolny tester diagnostyczny Texa z oprogramowaniem Car, przewidziane zostały premie w postaci rocznego abonamentu TexaPack Car na aktualizację oprogramowania Car, którego jednostkowa wartość katalogowa wynosi 320 euro netto – anonsowała propozycję targową Barbara Masłowska. - Dodatkowo dla użytkowników nowo zakupionych testerów diagnostycznych w środowiskach Car i Truck przez pierwsze 9 miesięcy udostępniony będzie nieodpłatnie Serwis Wsparcia Technicznego Call Center.

Innowacyjną technologię niemieckiej marki Ventech prezentowała po raz pierwszy w kraju firma Cartec. Mowa o zaawansowanym przyrządzie niemieckiej produkcji, jaki stanowi najnowszą ofertę specjalisty od wyposażania SKP. PNEUSCAN służący do szybkiej i automatycznej kontroli ciśnienia w ogumieniu oraz pomiaru bieżnika opony. Nieopodal prezentowała się firma Norfi Polska.
- Targi firmy Inter Cars są wydarzeniem, na którym po prostu trzeba być. Nieobecność może skutkować spadkiem prestiżu przedsiębiorstwa, tym bardziej jest nam miło, że kolejny raz zostaliśmy zaproszeni przez Inter Cars jako jedyny producent urządzeń typu wyciąg spalin – zwrócił naszą uwagę Jędrzej Siwek, specjalista ds. PR w firmie Norfi Polska. - W tym roku zaprezentowaliśmy sprawdzone rozwiązania, które dzięki swej niezawodności zyskały renomę na całym świecie. Korzystając z okazji, dziękujemy firmie Inter Cars za profesjonalną obsługę i organizację targów.
Nie zawiedli też producenci i dystrybutorzy ogumienia i felg (do grona wystawców dołączył w tym roku m.in. koncern Nokian). Wzorem poprzednich edycji targowych producenci części i akcesoriów motoryzacyjnych zajęli hale nr 3 i 4. Tu też najczęściej trwały konkursy zręcznościowe. Firma Brembo prezentowała pełną gamę produktów, a z nowości m.in. tarcze malowane w technologii UV oraz tarcze pływające – lekkie, wysoce wydajne i wytrzymałe tarcze dla samochodów sportowych.
- Wielką popularnością cieszył się konkurs – wymiana klocków hamulcowych na czas. Uczestnicy nie tylko mogli wygrać atrakcyjne nagrody. Dodatkową atrakcją była możliwość obcowania z produktami, których nie spotyka się codziennie – zacisk, klocki i tarcza to oryginalne elementy stosowane w samochodach Ferrari – wspomina Ewa Burdzińska, Sales and Customer Service Specialist, Brembo Poland Sp. z o.o.
O nowościach pośród okładzin ciernych można było się dowiedzieć też na stoiskach: Continental (ATE/Galfer), Federal Mogul (marka Jurid), Lumag (Breck), TMD Friction, TRW.
Firma Delphi promowała rodzinę regenerowanych turbosprężarek. Na stoisku rywalizowano w demontażu turbosprężarki Delphi o zmiennej geometrii. Ciekawostką dla warsztatów był też analizator jakości paliwa – urządzenie od niedawna dostępne dla odbiorców z aftermarketu. Turbosprężarki były też głównym elementów ekspozycji Mahle. Z kolei ekspozycja silników wyposażonych w podzespoły układu rozrządu NTN-SNR posłużyła za emocjonujący konkurs, bo nagrodzony cenną nagrodą.

- Rower przyda się nawet w warsztacie. Prócz nagrody cieszy fakt, że wygrałem w konkursie wiedzy technicznej, bo potrafiłem z własnego doświadczenia wyjaśnić powody, dla których degradacji ulega koło pasowe – wyjawił nam zwycięzca, Pan Piotr Glądała, mechanik z Kowar (dolnośląskie).
Trzeci raz z rzędu wystawiała się firma Ravenol. Dzięki ciekawej formie prezentacji problemu serwisowania automatycznych skrzyń biegów przy stoisku bez przerwy były tłumy zainteresowanych tą problematyką mechaników. Grupa Schaeffler prezentowała się w Strefie Ciężkiej, ale to w hali nr 3 mogła liczyć na największe zainteresowanie specjalistów, gdzie prezentowano szkolenia produktowe.
Kto najszybciej wymieni świecę? Konkurs zręcznościowy był motywem przewodnim stoiska Denso. Także propozycja obliczona na oszczędność czasu gromadziła tłumy na stoisku Nissens, gdzie prezentowano „First Fit” – opakowanie mieści nie tylko chłodnicę, ale również wszystkie niezbędne elementy potrzebne do jej zamontowania w pojeździe.
Specjaliści od akumulatorów samochodowych najczęściej rozwiewali wątpliwości związane z awansem systemów Start-Stop. Exide pokazał m.in. bezobsługowy akumulator ciężarowy Heavy Expert. Silver Dynamic AGM – zalety akumulatorów marki Varta były najczęstszym tematem rozmów na stoisku Johnson Controls. Równie „ekologiczne”, bo o mniejszych oporach uszczelki skłaniały do rozmów nt. przyszłości motoryzacji na stoisku Corteco. Z kolei czujniki (np. parkowania) prezentowano na stoiskach Vemo i Vaico, a galanterię układów elektrycznych na stoisku FAE.
W sobotę i niedzielę odbywały się zapierające dech w piersiach pokazy motoryzacyjne, takie jak drift (oficjalna runda Driftingowych Mistrzostw Polski), stunt, drag racing oraz popisy czołowych, polskich kierowców (m.in. Krzysztofa Hołowczyca, Bartosza Ostałowskiego). Zwieńczeniem wydarzeń dla każdego fana motoryzacji było oczywiście wieczorne spotkanie w ramach Inter Cars Motor Show 2014!

Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski

Komentarze uczestników 14. Targów IC SA

 rightAlbert Śliwiński, warsztat Auto-Mecenas (Krynica, nowosądeckie)
Nasz warsztat powstał w lutym tego roku, więc udział w imprezie potraktowaliśmy priorytetowo, skoro na rozruch biznesu otrzymaliśmy dotację unijną. Zakupiliśmy tester diagnostyczny KTS marki Bosch, więc mocniej zaangażujemy się w diagnostykę. Interes się rozkręca, bo wielkim impulsem dla rozwoju firmy są relacje biznesowe z firmą Inter Cars, która jako jedyna zaopatruje nas we wszystkie części zamienne. Do Warszawy przyjechałem, by poznać nowe firmy i ich ofertę. Na stoiskach najbardziej interesowały mnie katalogi i próbki środków smarnych. Samą imprezę oceniam bardzo wysoko i oby takich więcej!

 rightAndrzej Rokicki, Mechanika Pojazdowa Pietrzak Jerzy (Bodzanów, mazowieckie)
Drugi raz jestem na imprezie targowej, a z firmą Inter Cars współpracuję od 5 lat. Pojawiłem się na lotnisku Bemowo z myślą o pozyskaniu gadżetów dla klientów warsztatu. Z wyposażenia najbardziej interesowały mnie podnośniki i narzędzia, zwłaszcza profesjonalne klucze warsztatowe. Na pewno coś kupimy zaraz po targach. Sama impreza bardzo nam się podoba. Żałuję tylko, że nie starczyło mi czasu na udział w szkoleniach, ale też wystawcy skutecznie skusili mnie udziałem w konkursach reklamowanych przez piękne hostessy, więc i tak jestem zadowolony.

 rightMichał Soćko, pracownik warsztatu samochodowego z Żyrardowa
Nie mamy jeszcze nazwy firmy, bo też interes rozkręcamy od niedawna, odkąd pokończyliśmy szkoły i specjalistyczne kursy. Specjalizujemy się w programowaniu centralek i kasowaniu błędów. Na targach jestem drugi raz z rzędu, od kiedy zaopatrujemy się w części samochodowe w filii IC SA. Interesowały nas na stoiskach przyłącza do stacji klimatyzacji i wyposażenie do geometrii samochodowej. Jak tylko wrócę z imprezy, podejmiemy decyzje zakupowe. Najbardziej zadowolony jestem z przydatnych pomocy warsztatowych w postaci spinek.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony