Wydajność nawet najlepszego oleju przekładniowego ulega w pewnym momencie zmniejszeniu, w wyniku czego dochodzi do nadmiernego zużycia materiału w obrębie przekładni. Skutek – przedwczesna awaria przekładni, której można uniknąć dzięki regularnej konserwacji. Żywotność przekładni przedłuża wcześniejsza wymiana filtra olejowego i oleju ATF wykonana mimo braku zaleceń producentów.
Kiedy dokonać wymiany?
W zależności od obciążenia przekładni uzasadniona jest wymiana co 5-6 lat lub co 60-120 tys. km. Niektórzy producenci, jak np. Mercedes-Benz, zalecają wymianę oleju w produkowanych przez siebie przekładniach automatycznych po przejechaniu 60 tys. km.
Co dzieje się w przekładni?
Olej we wnętrzu przekładni rozprowadzany jest przewodami do załączonych biegów dzięki modułowi. Moduł ten stanowi najważniejszą część przekładni. Znajdują się w nim rożne przesłony, kuleczki, sitka itp., które kierują przepływający olej w stronę poszczególnych kanałów.
Wraz ze wzrastającym zużyciem przekładni spada odpowiednio żywotność oleju przekładniowego. Dochodzi do zabrudzeń, które odkładają się na filtrach przekładni, a tym samym prawidłowe smarowanie nie jest już zapewnione. Zabrudzenia przedostają się przez filtry do cieniutkich kanalików modułu sterującego, które w następstwie ulegają zapchaniu. Rezultat – przekładnia nie załącza się płynnie lub niektóre biegi nie działają.
Skutki wymiany
Wymiana oleju, filtrów przekładniowych oraz czyszczenie modułu sterującego sprawiają, że praca przekładni ulega znacznemu polepszeniu. Urządzenie załącza się znacznie płynniej, szybciej i bez wycieków.
VAICO oferuje ONE STOP SOLUTION.
Oferowany przez nas asortyment ponad 120 różnych kompletów filtrów przekładniowych przetestowanych zgodnie z niemieckimi standardami jakości oraz bogaty wachlarz niezawodnych produktów ATF sprawia, iż stanowimy doskonałą alternatywę w stosunku do części oryginalnych.
Więcej informacji na stronie www.vaico.com
Komentarze (0)