Wielu producentów przekładni utrzymuje, że ich produkty nie wymagają konserwacji, ponieważ są to przekładnie z tzw. napełnieniem na cały okres eksploatacji urządzenia („Lifetime fill”). Opinia ta jest jednak dość ryzykowna.
Wydajność nawet najlepszego oleju przekładniowego w pewnym momencie ulega zmniejszeniu, w wyniku czego dochodzi do nadmiernego zużycia materiału w obrębie przekładni. Skutek – przedwczesna awaria przekładni, której dzięki regularnej konserwacji można byłoby uniknąć. Wcześniejsza wymiana filtra olejowego i oleju ATF, wykonana mimo braku zaleceń producentów, przedłuża jednak żywotność przekładni.
Kiedy dokonać wymiany?
W zależności od obciążenia przekładni uzasadniona jest wymiana co 60 tys. km.
Co dzieje się w przekładni?
Olej we wnętrzu przekładni rozprowadzany jest przewodami do załączonych biegów dzięki modułowi sterującemu. Moduł ten stanowi najważniejszą część przekładni. Znajdują się w nim różne przesłony, kuleczki, sitka itp., które kierują przepływający olej w stronę poszczególnych kanałów.
Wraz ze wzrastającym zużyciem przekładni odpowiednio spada żywotność oleju przekładniowego. Dochodzi do zabrudzeń, które odkładają się na filtrach przekładni, a tym samym prawidłowe smarowanie nie jest już zapewnione. Zabrudzenia przedostają się przez filtry do cieniutkich kanalików modułu sterującego, które w następstwie ulegają zapchaniu. Rezultat – przekładnia nie załącza się płynnie lub niektóre biegi nie działają.
Skutki wymiany
Wymiana oleju, filtrów przekładniowych oraz czyszczenie modułu sterującego sprawiają, że praca przekładni ulega znacznemu polepszeniu. Urządzenie załącza się znacznie płynniej, szybciej i bez wycieków.
One Stop Solution
Oferowany przez VAICO asortyment ponad 120 różnych kompletów filtrów przekładniowych, przetestowanych zgodnie z niemieckimi standardami jakości oraz bogaty wachlarz niezawodnych produktów ATF sprawia, że stanowi on doskonałą alternatywę w stosunku do części oryginalnych.
Więcej na: www.autoteile.de
Komentarze (0)