Lakiernictwo i blacharstwo

23 dni temu  15.08.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Naprawa lakierów matowych

Lakierowanie customowe elementów motocykla (źródło: Facebook/Lepian Custom Painting)

Coraz większa popularność lakierów o wykończeniu matowym (lub też różnym stopniu matowości, np. półmat, satyna) wśród użytkowników samochodów osobowych i motocykli czy fanów wylakierowań specjalnych, powoduje, że producenci systemów lakierniczych muszą przygotować odpowiednie produkty i technologie naprawcze. Wszystko po to, żeby odtworzyć wylakierowanie fabryczne lub spełnić „zachcianki” właściciela, chcącego mieć na pojeździe efekt inny niż pełny połysk.

Jak powstaje lakier matowy?
Efekt matowości uzyskuje się, dodając do żywicy podstawowej lakieru (najczęściej jest to żywica akrylowa) dodatku matującego. Mogą nim być np. różnego rodzaju krzemionki matujące, woski czy silikony. Najpopularniejszą grupę dodatków stanowią krzemionki matujące, które w zależności od swojego rozmiaru (a ten może wynosić np. 4-7 µm, 2-15...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony