Z Heinzem-Josefem Floeperem, Dyrektorem naczelnym największego zakładu produkcji filtrów Grupy MANN+HUMMEL GMBH w Marklkofen (Niemcy), rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
Firma Mann+Hummel jest bardzo znana w Polsce. Jest to zasługą Polskiego Przedstawicielstwa, które działa bardzo prężnie oraz zasługą Państwa doskonałych produktów. Jak sprzedaż produktów Mann-Filter w Polsce wygląda w porównaniu ze sprzedażą w innych krajach, np. Ukraina, Czechy, Słowacja itp.
Nasze obroty w Polsce w tym roku są wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Rynek polski dla firmy MANN+HUMMEL jest po Rosji najważniejszym rynkiem Europy Wschodniej. Uwzględniając silne euro, dużą konkurencję na rynku polskim oraz konsolidacje rynku w 2003 roku (upadek fim Servipol i Confex – byłych partnerów firmy MANN+HUMMEL w Polsce), jest to bardzo dobrym osiągnięciem. Polska była pierwszym krajem z Europy Wschodniej, w którym MANN+HUMMEL otworzyła swoje regionalne biuro dla zintensyfikowania obsługi klientów.
Czy wejście Polski do Unii Europejskiej spowoduje (spowodowało) jakieś zmiany w interesach firmy MANN+HUMMEL na rynku polskim? Jeśli tak, to jakie?
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej ułatwiło przede wszystkim technicznie odprawy celne na granicy. Jest to ważny czynnik, który sprawia wrażenie, że nasze kraje są sobie teraz bliższe i to stwarza ważną przesłankę na przyszłość.
Jak ocenia Pan polski rynek motoryzacyjny? Jakie ten rynek ma przed sobą perspektywy i co powinno się poczynić, aby zaczął się jeszcze lepiej rozwijać?
Z 10-11 milionami samochodów osobowych Polska należy do największych rynków Europy Wschodniej. Wartość polskiego rynku części zamiennych w ostatnich latach znacznie się zwiększyła (2003 rok: 3 mld PLN, 2002 rok – 2,5 mld PLN) i w ramach rynku rośnie udział części zamiennych do aut produkcji zachodniej. Ten trend stanowi dla MANN-FILTER dobrą pozycję wyjściową.
Jakie oczekiwania ma Państwa firma względem rynku polskiego?
MANN+HUMMEL chce dalej wzmacniać swoje udziały na rynku polskim. Marka MANN-FILTER jako oferent filtrów w jakości wyposażenia fabrycznego będzie się jeszcze mocniej uwidaczniać. Jesteśmy zdania, że znaleźliśmy w Polsce dobrych Partnerów do tego, aby razem z nimi pracować na sukces firmy MANN+HUMMEL.
W opinii polskich warsztatowców, niemiecki rynek motoryzacyjny jest rynkiem już bardzo ustabilizowanym, wręcz doskonałym. Czy tak jest faktycznie?
Ilość dopuszczonych do ruchu pojazdów będzie w kolejnych latach nadal rosła, przy czym Niemcy są krajem z najwyższą ilością wozów osobowych w całej Europie Zachodniej. Z powodu wydłużających się okresów między wymianami filtrów, wychodzimy z założenia, że rynek części zamiennych w Niemczech będzie się raczej konsolidował.
Jakie są plany firmy MANN+HUMMEL na przyszłość?
MANN+HUMMEL wzmocnił już w tym roku swoje biuro w Polsce. W planach jest także uruchomienie w drugiej połowie roku biura w Moskwie i Budapeszcie. Pod względem internacjonalizacji pracujemy mocno nad umocnieniem naszej pozycji w Azji oraz w krajach NAFTY. Ponadto zgodnie z naszym mottem „Sukces przez filtrację” będziemy starali się rozwiązywać wszystkie nowe zadania w zakresie filtracji systemów powietrza i płynów. Planujemy również stały rozwój i nowe inwestycje, m.in. budujemy obecnie w Marklkofen nową halę.
Heinz-Josef Floeper,Dyrektor naczelny największego zakładu produkcji filtrów Grupy MANN+HUMMEL GMBH w Marklkofen(Niemcy).
Plac budowy hali nr 14 w Marklkofen. Inwestycja ma być zakończona pod koniec tego roku
Dziekuję za rozmowę.
Komentarze (0)