BMW i8 o napędzie hybrydowym to flagowy model bawarskiego producenta. W benzynowym, 3-cylindrowym silniku tego pojazdu instalowane są świece firmy NGK Spark Plug.
BMW i8 łączy w sobie elektryczny silnik o mocy 96 kW (131 KM) oraz pierwszy w historii BMW 3-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wyprodukowany dla samochodów osobowych. Ten ostatni dostarcza moc 170 kW (231 KM) z pojemności zaledwie 1,5 l. Oba silniki razem dają 266 kW (362 KM) i prędkość ograniczaną elektronicznie do 250 km/h. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje im zaledwie 4,4 sekundy.
3-cylindrowy TwinPower turbo pracuje ze zmienną fazą rozrządu, turbozasilaniem oraz wysoko precyzyjnym, bezpośrednim wtryskiem umieszczonym w pobliżu świecy zapłonowej. Z tego względu świeca sprostać musi wysokim wymaganiom: przede wszystkim musi gwarantować wysoką efektywność zapłonu mieszanki powietrzno-paliwowej, także przy dużych obciążeniach i bardzo szybkich ruchach mieszanki w cylindrze.
Świece do tej jednostki dostarcza wyłącznie NGK Spark Plug. Do 1,5-litrowego silnika z bezpośrednim wtryskiem firma przeznaczyła świecę SILZKGR8C8S, która wykorzystuje w swojej konstrukcji dwa rodzaje metali szlachetnych: iryd na elektrodzie środkowej i platynę na elektrodzie masy. Metal szlachetny na elektrodach zapewnia odporność na erozję. Gwarantuje również niezawodny zapłon na długi okres użytkowania świecy. Jeszcze lepszy dostęp iskry do mieszanki powietrzno-paliwowej (a w rezultacie większą efektywność spalania) umożliwia z kolei specjalny kształt elektrod. Z kolei zastosowany w tej świecy wydłużony izolator i końcówka z połączeniem „kubkowym” chronią przed przebiciami i wyładowaniami elektrycznymi na powierzchni izolatora nawet przy ekstremalnie wysokich wartościach napięcia zapłonowego.
Komentarze (0)