30-procentowy wzrost liczby warsztatów w MaXserwis
Z Aleksandrem Ochęduszko, managerem sieci MaXserwis, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
- Do MaXserwis należy wiele warsztatów, ale kluczowe dla organizatora sieci jest ich odwiedzanie i ogólnie rzecz biorąc bywanie w tym środowisku. Bo to najlepszy element kontaktu. Jak prowadzi się ten biznes w okresie pandemii, skoro nadrzędnym celem stało się unikanie spotkań osobistych?
Cóż, jak Pan słusznie zauważył, odwiedzanie klientów i kontakt osobisty są ważnym elementem nie tylko w naszym biznesie. Dlatego też, pomijając okres pierwszego rządowego lockdownu, staramy się nie unikać osobistych odwiedzin w warsztatach naszej sieci, oczywiście przy zachowaniu niezbędnych środków bezpieczeństwa, rekomendowanych przez administrację centralną.
Część naszych działań, podobnie zresztą jak wcześniej, prowadzimy za pośrednictwem kontaktu telefonicznego czy korespondencji elektronicznej, ale osobiste wizyty w warsztatach nadal odgrywają najistotniejszą rolę w naszej pracy. Tym bardziej, że większość właścicieli warsztatów nie ma nic przeciwko takim spotkaniom, bo przecież nie zamknęli swoich serwisów „na cztery spusty” i wciąż na co dzień spotykają się także osobiście z klientami swoich warsztatów, dostawcami czy przedstawicielami dystrybutorów! Warsztatowego biznesu nie da się sprowadzić do poziomu online, bo można by to przyrównać do lekarza prowadzącego operację na otwartym sercu w formie teleporady.
- Jaki to był rok (2020) dla MaXserwis? Wprowadziliście jakieś znaczące zmiany w funkcjonowaniu swojej sieci?
Rok 2020, pomimo wielu obaw, jakie towarzyszyły wszystkim w marcu i kwietniu, sumarycznie okazał się być dobrym czasem. Pomimo iż nie wprowadzaliśmy żadnych przełomowych zmian w funkcjonowaniu sieci, nadal nie narzekaliśmy i nie narzekamy na brak chętnych do wstąpienia w nasze szeregi. W roku 2020 dołączyło do nas blisko 80 nowych członków, co oznacza 30-procentowy wzrost liczby warsztatów w sieci w stosunku do roku 2019!
- Sieć jako podmiot gromadzi nowych członków. Ale czasem zdarza się tak, że warsztatów z pewnych powodów ubywa. Czy w MaXserwis jest rotacja członków?
W każdej sieci istnieje rotacja członków, nie inaczej jest i u nas, natomiast w MaXserwisie w skali roku zdecydowanie więcej nowych warsztatów witamy, niż żegnamy. Rokrocznie liczbę rozwiązywanych umów sieciowych można u nas policzyć na palcach jednej ręki.
- Czym MaXserwis wyróżnia się na rynku, bo przecież konkurencja w tym segmencie zrobiła się naprawdę spora?
Staramy się, aby nasze działania związane z tworzeniem i rozwojem sieci warsztatowej oznaczały dla jej uczestników przede wszystkim możliwość korzystania z jak najszerszego wachlarza narzędzi wsparcia. Powyższe w połączeniu z mało opresyjną dla warsztatu umową o współpracy partnerskiej zapewnia nam nawiązywanie z naszymi warsztatami partnerskimi długotrwałych i stabilnych relacji.
- Czym dla klienta jest MaXserwis? Gdzie jest najmocniejszy punkt tej sieci?
Każdy warsztat zrzeszony w naszej sieci może na to pytanie odpowiedzieć w inny sposób. Dla jednych liczy się dostęp do wiedzy technicznej, dla innych możliwość korzystania z programu partnerskiego, kolejny warsztat docenia telewizyjne kampanie reklamowe promujące sieć warsztatów, a jeszcze inny coroczne i powtarzalne pakiety wsparcia marketingowego. My ze swojej strony staramy się, żeby każdy uczestnik sieci mógł znaleźć w naszej koncepcji warsztatowej ten „najmocniejszy punkt” – najważniejszy dla siebie.
- Przyszedł czas, by zapytać o nowości. Pod koniec roku 2020 powstała sieć MaXserwis Premium Motul. Proszę powiedzieć coś więcej na temat tego nowego projektu.
Prace nad wprowadzeniem na rynek nowej koncepcji warsztatowej rozpoczęliśmy już w roku 2019 i szczęśliwie pandemia nie pokrzyżowała naszych planów, zaledwie nieco tylko opóźniając ich realizację. W efekcie od niespełna pół roku mamy w swoim portfolio nową koncepcję warsztatową – MaXserwis Premium Motul. Chcieliśmy, aby koncepcja ta została utworzona przy aktywnym wsparciu solidnego partnera biznesowego, trudno się zatem dziwić, że trafiliśmy z naszą propozycją do producenta najwyższej klasy środków smarnych przeznaczonych dla motoryzacji – firmy Motul.
- Czy jest Pan w stanie pokusić się o prognozy na ten rok dla rynku warsztatowego?
W ostatnim roku nawet znani jasnowidze nie radzili sobie z przewidywaniem przyszłości, pomimo tego żywię głęboką nadzieję, że ten rok na polskim rynku warsztatowym będzie równie dobry co poprzedni. W naszym kraju samochód niezmiennie stanowi ważny element życia społecznego, toteż nawet jeśli przejściowo ograniczamy wydatki na jego naprawy czy eksploatację, niechętnie jesteśmy skłonni z niego całkowicie rezygnować. To zaś daje przekonanie, że stabilny byt warsztatów samochodowych, zwłaszcza tych stawiających na rozwój i nowoczesność, jak warsztaty zrzeszone w naszych sieciach, jest póki co niezagrożony.
- Dziękuję za rozmowę.
Paweł Maj, manager ds. kluczowych klientów, polski oddział firmy Motul
– Celem współpracy z MaXserwis i utworzenie MaXserwis Premium Motul w ramach nowego konceptu warsztatowego jest przede wszystkim umożliwienie warsztatom dostępu do wysokiej jakości środków smarnych na preferencyjnych warunkach, a także podzielenie się know-how firmy w zakresie napraw i serwisowania pojazdów. W obecnych realiach naszego rynku, jak choćby upowszechnianie się automatycznych skrzyń biegów w pojazdach (to już 13% ogółu aut na polskich drogach!), dostęp do wiedzy na temat nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie staje się dla warsztatów priorytetowy!
Komentarze (0)