– Klucz to zrozumieć klientów i wykorzystać ich niecierpliwość jako okazję, aby zwiększyć zyski i rozwijać firmę – kończy Artur Fedorczyk
Artur Fedorczyk, national sales manager refinish systems, wyjaśnia, jak skorzystać na niecierpliwości współczesnych klientów.
Jak wiadomo, nieustannie dokonujący się postęp technologiczny sprawia, że klienci z całego świata są coraz bardziej niecierpliwi. Firmy z różnych sektorów gospodarki odczuwają silną presję, aby oferować lepsze usługi w krótszym czasie. Przeprowadzone niedawno badanie wykazało, że 79% menedżerów uważa, że klienci są bardziej niecierpliwi niż kiedykolwiek wcześniej oraz że zmienią dostawcę, jeśli ten nie spełni ich oczekiwań przy pierwszym kontakcie z firmą. Artur Fedorczyk wyjaśnia: – We współczesnym świecie zaawansowanych technologii, gdzie wszystko jest dostępne na żądanie, panuje pogląd, że wszystko powinno działać błyskawicznie. Badania firmy Google pokazują, że 40% klientów opuści stronę, jeśli jej ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy. To pokazuje, że ludzie są bardziej niecierpliwi niż kiedykolwiek, a firmy muszą odpowiednio dostosować swoje produkty i usługi do tego trendu.
Niecierpliwy kapitalizm
Na pierwszy rzut oka rosnąca niecierpliwość klientów może wydawać się trendem negatywnym, ale w rzeczywistości jest odwrotnie – stanowi doskonałą okazję dla warsztatów. – Brzmi to nielogicznie, ale prawda jest taka, że warsztaty mogą zyskać na niecierpliwości klientów. Nasze systemy lakiernicze, oszczędzające czas, materiały i energię oraz ChromaConnect – nasz zaawansowany system do cyfrowego zarządzania kolorami – pomagają warsztatom zwiększać wydajność i pozwalają na najszybszą realizację napraw. Wygoda i szybkość pracy dają przewagę nad konkurencją.
Wykorzystać okazję
Zamiast postrzegać niecierpliwość klientów jako utrudnienie, warsztaty powinny lepiej przyjrzeć się swoim procesom. Identyfikacja obszarów, w których można poprawić wydajność, przekłada się na efektywniejsze funkcjonowanie całego serwisu oraz większe zadowolenie klienta. – Z pomocą właściwego systemu produktów Cromax warsztaty mają nieograniczone pole do popisu, jeśli chodzi o wykorzystanie niecierpliwości klientów na swoją korzyść, niezależnie od wielkości naprawy – dodaje Fedorczyk.
Na potrzeby drobnych napraw powstały specjalne rozwiązania, które znacznie przyspieszają cały proces. Dzięki odpowiednim technologiom warsztaty mogą zarabiać na małych zleceniach i jednocześnie oferować klientom wysokiej jakości usługi w bardzo krótkim czasie. Za sprawą systemu Ultra Productive warsztaty nie tylko zmniejszają ilość zużywanego materiału i optymalizują czas pracy, lecz także obniżają koszty i podnoszą zyski.
W przypadku większych renowacji Cromax Ultra Performance Energy System umożliwia realizację zlecenia w optymalnym czasie – element nadwozia można polakierować w zaledwie 36 minut. To pozwala lakiernikom uzyskać znakomity efekt końcowy i trwały połysk po aplikacji lakieru nawierzchniowego. Cały system jest dodatkowo bardzo wszechstronny. – Nawet jeśli lakiernik zdecyduje się odczekać, aż naprawiany element całkowicie wyschnie w temperaturze otoczenia, cały proces zajmie tylko 74 minuty, a rezultat wciąż jest znakomity – mówi Artur Fedorczyk. Jak dodaje, jedyny sposób, aby odnieść sukces i zwiększać dochody, to poznać potrzeby klientów, a następnie wyjść im naprzeciw. – To prawda, że nacisk na skrócenie czasu realizacji napraw podnosi poprzeczkę, ale ChromaConnect oraz nasze produkty i narzędzia pomagają warsztatom sprostać tym wymaganiom.
Warsztaty mogą skorzystać na trendach konsumenckich. Odpowiednie podejście do tematu zapewnia im przewagę nad konkurencją oraz umożliwia zbudowanie dobrej reputacji wśród klientów.
Komentarze (0)