Problem nielegalnego importu czynnika chłodniczego R134a do Polski, pochodzącego spoza Unii Europejskiej, staje się coraz bardziej palący. Mimo wprowadzenia przepisów mających na celu ograniczenie stosowania tej substancji, jej nielegalny obrót wciąż trwa, co negatywnie wpływa na działalność branży motoryzacyjnej oraz dystrybutorów urządzeń i środków chłodniczych.
Szara strefa wciąż silna
Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) w niedawnym apelu do Ministerstwa Finansów zwróciło uwagę na pogłębiający się problem związany z szarą strefą w handlu czynnikiem R134a. Jest to substancja o wysokim potencjale tworzenia efektu cieplarnianego (GWP – Global Warming Potential), dlatego została objęta restrykcjami prawnymi na terenie Unii Europejskiej. Od 1 stycznia 2017 r. pojazdy napełnione R134a nie mogą być homologowane, co w zamyśle miało...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)