Oprogramowanie Firma2000 z modułem Allegro umożliwia wcześniejszy podgląd wystawianej aukcji
Profesjonalny zespół, dobra lokalizacja i odpowiednie wyposażenie – przepis na sukces w branży warsztatów samochodowych większości przedsiębiorców wydaje się prosty. Liderzy rynku idą jednak krok dalej, szukając nowych pól do poprawy efektywności pracy swoich zakładów. Część możliwych działań wymaga pewnej strategii lub inwestycji, są jednak i takie, które pozwalają wznieść biznes na wyższy poziom bez dużych nakładów.
1. Marketing
Tradycyjny obejmuje akcje promocyjne, kampanie wizerunkowe czy materiały reklamowe. Dobry mechanik wie jednak, że prawdziwe możliwości daje kontakt bezpośredni. Cały proces obsługi, począwszy od pierwszego telefonu klienta aż do wyjazdu z serwisu, to szansa na poznanie potrzeb klienta i jego samochodu, a docelowo – sprzedaż usługi. Ważne, by wiedza gromadzona na tym etapie pozostała w bazie danych odpowiedniego oprogramowania.
2. Szkolenia
Potrzebuje ich nawet najlepszy i najbardziej doświadczony pracownik. Przede wszystkim dlatego, że rynek motoryzacyjny rozwija się jak nigdy dotąd. Zaległości w znajomości rozwiązań mogą rzutować na ocenę pracy całego warsztatu. Regularne szkolenia wpływają też na stosunek pracowników do wykonywanych zadań. Jak w każdej branży, także wśród mechaników – możliwość rozwoju jest cenionym atutem pracy.
3. Regularne doposażanie warsztatu
Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad koniecznością kupowania nowszych sprzętów, które pozwalają na realizację usług naprawczych w szerszym zakresie. Konieczność zakupów generuje też często eksploatacja. W żadnej innej branży powiedzenie „oszczędny dwa razy traci” nie sprawdza się tak dobrze.
4. Specjalistyczne oprogramowanie
Opisane metody poprawienia jakości pracy warsztatu to tylko kropla w morzu możliwości. Istnieje jednak sposób, który łączy realne poprawienie efektywności z minimalnymi nakładami finansowymi: automatyzacja, a ściślej odpowiednie oprogramowanie wspierające pracę mechaników i organizację ich pracy. Taki krok często oznacza rewolucję w pracy warsztatu, jednak rezygnacja z niego przynosi nie tylko brak wymiernych korzyści, ale w dłuższej perspektywie – niebezpieczeństwo wypadnięcia z rynku.
Inwestycja w profesjonalne oprogramowanie może przynieść wiele korzyści i pozwolić „przebić” konkurencję. Dlatego program Firma2000 oferuje pełną integrację z danymi HaynesPro. Dane te prezentują m.in. szczegółowe zestawienie czynności koniecznych do wykonania podczas naprawy wraz z szacowanym czasem realizacji. Dzięki możliwości przypisania różnych stawek za roboczogodziny dla poszczególnych kategorii cena za usługę kalkulowana jest w zależności od czasu jej trwania. Dodatkowo podczas wyceny uwzględniane są rabaty dla odbiorców oraz ogólna kalkulacja cen w programie.
System podpowiada użytkownikom, jakie dodatkowe czynności mogą lub powinny zostać wykonane przy aktualnej naprawie (nie dublując powtarzających się), a także informuje o towarach niezbędnych do jej realizacji. Połączenie danych HaynesPro z kartoteką towarową Firma2000 pozwala na pobieranie towaru bezpośrednio z poziomu modułu danych serwisowych.
Warto przemyśleć również kwestię sprzedaży towarów na serwisach aukcyjnych. Zakupione części nieraz zalegają na półkach magazynów po parę miesięcy, zanim zostaną wykorzystane do naprawy. Lepszym rozwiązaniem jest ich sprzedaż, np. poprzez Allegro. Nowoczesne oprogramowania, takie jak Firma2000, posiadają pełną integrację z największymi serwisami aukcyjnymi i umożliwiają wystawianie wielu aukcji naraz, w wielu kategoriach. Ponadto pakiet Firma2000 z modułem Allegro daje możliwość tworzenia własnych szablonów aukcji oraz automatycznego uzupełniania parametrów Allegro danymi z kartoteki towarowej, takimi jak kody OE, zamienniki czy nazwa producenta. Wysoka intuicyjność modułu sprawia, że wystawianie oraz zarządzanie aukcjami jest proste i szybkie.
Elastyczność tworzonego przez Asco oprogramowania, jego intuicyjność i krótki czas realizacji nowych projektów pozwala zaspokoić oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.
Asco Systemy Informatyczne
Komentarze (0)