Opony Continental do samochodów ciężarowych z najniższymi oporami toczenia dają operatorom floty sposobność do zredukowania kosztów.
Ogłoszono rezultaty programu wewnętrznych testów przeprowadzonych przez zespoły badawcze i rozwojowe dla Continental Truck Tyres Europe: analizy porównawcze opon Continentala z oponami jego konkurentów potwierdziły, że Continental ustanawia miernik niskich oporów toczenia. Wyprodukowane dla regionalnego ruchu opony wykazują nawet do 6 procent mniejsze opory toczenia niż porównywalne opony konkurencyjnych firm, a opony dla ruchu dalekobieżnego są lepsze o kolejne 8 procent w porównaniu do opon dla ruchu regionalnego. Ceny paliwa nieustannie rosną, zaradni operatorzy flotowi muszą szukać sposobów na zredukowanie rosnących kosztów. Priorytetem jest zwiększenie wydajności zużycia paliwa dla obniżenia kosztów przejechanego kilometra – odpowiednio zaprojektowana opona może przyczynić się do osiągnięcia tego celu. Wprawdzie w teorii, opony pojawiły się, aby ustanowić nominalną wartość (3 procent) kosztów operacyjnych dla 40 tonowych samochodów ciężarowych w Europie, wybór opon wpływa jednak bezpośrednio zarówno na koszty paliwa (17 procent), jak również na koszty utrzymania/naprawy (9 procent) – w sumie aż 29 procent wydatków determinowane jest przez opony.
Mając to na względzie, większość operatorów floty bacznie zwraca uwagę na odpowiednie użytkowanie opony dla optymalnego zużycia paliwa i zapewnienia ich długiej żywotności. Aczkolwiek, znaczenie oporów toczenia może być pominięte, co działa na szkodę operatorów floty. Biorąc pod uwagę korzyści finansowe dla dalekobieżnego transportu, dla osi sterowych, ośmioprocentowa poprawa oporów toczenia odpowiada 0.17 centom na kilometr lub oszczędności 340 euro na normalnym rocznym przebiegu 200 000 km. Dla osi napędowych oszczędności są jeszcze większe, do 0.28 centów na kilometr lub 560 euro na tym samym dystansie. Mimo to opory toczenia są czynnikiem, który w najwyższej mierze determinuje oszczędności: dziesięcioprocentowa poprawa równoznaczna jest z oszczędnością 0.68 centów na kilometrze lub 1 350 euro na całej naczepie.
- Kiedy tylko docenisz ogrom wpływu oporów toczenia na zużycie paliwa, korzyść będzie bezdyskusyjna – wyjaśnia Dr Bernhard Trilken, szef ekipy badawczo- rozwojowej opon do samochodów handlowych w Continental. – Przy ciężarówce, która pokonuje w ciągu roku 200 000 km zmiana opon na długodystansowe opony Continental na wszystkich osiach może obniżyć koszty operacyjne o około 2 250 euro rocznie na samochodzie.
Ogłoszono rezultaty programu wewnętrznych testów przeprowadzonych przez zespoły badawcze i rozwojowe dla Continental Truck Tyres Europe: analizy porównawcze opon Continentala z oponami jego konkurentów potwierdziły, że Continental ustanawia miernik niskich oporów toczenia. Wyprodukowane dla regionalnego ruchu opony wykazują nawet do 6 procent mniejsze opory toczenia niż porównywalne opony konkurencyjnych firm, a opony dla ruchu dalekobieżnego są lepsze o kolejne 8 procent w porównaniu do opon dla ruchu regionalnego. Ceny paliwa nieustannie rosną, zaradni operatorzy flotowi muszą szukać sposobów na zredukowanie rosnących kosztów. Priorytetem jest zwiększenie wydajności zużycia paliwa dla obniżenia kosztów przejechanego kilometra – odpowiednio zaprojektowana opona może przyczynić się do osiągnięcia tego celu. Wprawdzie w teorii, opony pojawiły się, aby ustanowić nominalną wartość (3 procent) kosztów operacyjnych dla 40 tonowych samochodów ciężarowych w Europie, wybór opon wpływa jednak bezpośrednio zarówno na koszty paliwa (17 procent), jak również na koszty utrzymania/naprawy (9 procent) – w sumie aż 29 procent wydatków determinowane jest przez opony.
Mając to na względzie, większość operatorów floty bacznie zwraca uwagę na odpowiednie użytkowanie opony dla optymalnego zużycia paliwa i zapewnienia ich długiej żywotności. Aczkolwiek, znaczenie oporów toczenia może być pominięte, co działa na szkodę operatorów floty. Biorąc pod uwagę korzyści finansowe dla dalekobieżnego transportu, dla osi sterowych, ośmioprocentowa poprawa oporów toczenia odpowiada 0.17 centom na kilometr lub oszczędności 340 euro na normalnym rocznym przebiegu 200 000 km. Dla osi napędowych oszczędności są jeszcze większe, do 0.28 centów na kilometr lub 560 euro na tym samym dystansie. Mimo to opory toczenia są czynnikiem, który w najwyższej mierze determinuje oszczędności: dziesięcioprocentowa poprawa równoznaczna jest z oszczędnością 0.68 centów na kilometrze lub 1 350 euro na całej naczepie.
- Kiedy tylko docenisz ogrom wpływu oporów toczenia na zużycie paliwa, korzyść będzie bezdyskusyjna – wyjaśnia Dr Bernhard Trilken, szef ekipy badawczo- rozwojowej opon do samochodów handlowych w Continental. – Przy ciężarówce, która pokonuje w ciągu roku 200 000 km zmiana opon na długodystansowe opony Continental na wszystkich osiach może obniżyć koszty operacyjne o około 2 250 euro rocznie na samochodzie.
Komentarze (0)