Fiński producent ogumienia podejmuje wobec Baltic Sea Action Group (BSAG) zobowiązanie w sprawie Morza Bałtyckiego na lata 2023-2026, które skupia się na współpracy z inicjatywą Ship Waste Action. Jej celem jest określenie modelu operacyjnego, w ramach którego wody odpadowe ze statków towarowych będą spuszczane w portach, a rozwiązania z obszaru gospodarki o obiegu zamkniętym umożliwią wykorzystanie zawartych w nich substancji.
– Spuszczanie ścieków ze statków towarowych do morza jest nadal legalne, wielu spedytorów może nawet nie wiedzieć, że wody odpadowe z ich transportów prawdopodobnie skończą w Bałtyku. Chcemy przyczynić się do zmiany tej praktyki. Przeniesienie ścieków z transportu morskiego na ląd zmniejsza obciążenie dla środowiska ze strony łańcucha dostaw i przyczynia się do naszych wysiłków w dziedzinie zrównoważonego rozwoju – mówi Teppo Huovila, wiceprezes do spraw jakości i zrównoważonego rozwoju w spółce Nokian Tyres. – W ramach naszego zobowiązania oczekujemy, że statki towarowe zakontraktowane bezpośrednio przez firmę transportową będą spuszczały ścieki w miejscach ich przyjmowania w fińskich portach. Zalecamy także naszym agentom pośredniczącym, aby stosowali tę samą zasadę, gdy zajmują się naszym towarem. Ship Waste Action należy do kryteriów mających wpływ na wybór firm przesyłowych w naszych przetargach na transport w przyszłości.
Przez swoje zobowiązanie w związku z odpadami ze statków Nokian Tyres promuje także gospodarkę o obiegu zamkniętym. Spółka poprawia świadomość firm transportowych i pośredników w sprawie spuszczania wód odpadowych nie tylko w fińskich portach, ale także w innych portach bałtyckich. Dodatkowo firma poprawia świadomość własnych partnerów handlowych co do możliwości gospodarki o obiegu zamkniętym w kwestii ścieków ze statków również w przypadku swoich transportów morskich poza Bałtykiem.
– Nokian Tyres transportuje towary po wszystkich najważniejszych trasach morskich świata, więc zobowiązanie to wpływa na funkcjonowanie większej liczby firm transportowych, statków i portów. Środki podejmowane przez Nokian Tyres służą jako przykład i motywują inne firmy korzystające z transportu morskiego do promowania odpowiedzialnej spedycji – podkreśla Mia Hytti, szef projektu Marine Traffic w BSAG.
Baltic Sea Action Group to fundacja typu non-profit założona w Finlandii w 2008 roku, której celem jest odtworzenie równowagi ekologicznej w Morzu Bałtyckim przy zmieniających się warunkach klimatycznych. Zobowiązanie Nokian Tyres w sprawie Morza Bałtyckiego można znaleźć na witrynie internetowej BSAG. W ramach zobowiązania firma wspiera działania BSAG na rzecz Morza Bałtyckiego przez coroczną dotację.
Komentarze (0)