Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  11.07.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Novol otwiera N-Box!

Kolejny etap w historii firmy NOVOL został rozpoczęty! 12 czerwca 2019 r. otwarto N-Box, a na półki sieci sklepów patronackich trafiła nowa linia – NOVOL. Dlaczego powstała, co się w niej znajduje, dla kogo jest przeznaczona? O to zapytaliśmy Marcina Obarę, brand managera NOVOL & NfCC.

- 12 czerwca br. to dla Novol wyjątkowa data, otworzył się wówczas tajemniczy N-Box, a światło dzienne ujrzała nowa linia produktów dla lakiernictwa. Proszę powiedzieć coś więcej o N-Boksie i o tym, co Novol zaproponował lakiernikom.
Cała historia N-Boksa rozpoczęła się kilkanaście miesięcy temu, gdy po głębokiej analizie rynku lakierniczego w Polsce postanowiliśmy realizować kilka projektów rozwojowych. Jednym z kluczowych była zmiana asortymentowa w kanale sklepowym. Novol jest jednym z najważniejszych graczy na polskim rynku, jeżeli chodzi o sprzedaż przez sklepy lakiernicze. Nasze produkty można znaleźć w setkach placówek. Zdecydowaliśmy się dać klientom – lakiernikom coś nowego, a przy okazji zrobić to w inny sposób. Tak powstał N-Box.

- Wiemy już, że z N-Boksa wyskoczyła nowa linia, która już w dniu premiery była dostępna w blisko 70 sklepach w Polsce. Co to za produkty? Dla jakiego klienta?
Linia NOVOL, nazywana N-ką, to seria produktów zaprojektowana i stworzona dla kanału sklepowego. Od lat staramy się wsłuchiwać w potrzeby naszych klientów, tworzyć produkty dla nich, a nie dla siebie. N to seria produktów opartych o nowe, nigdy wcześniej niestosowane przez nas receptury i nowoczesne rozwiązania technologiczne. Optymalnie szerokie portfolio uławia lakiernikowi wybór produktów, którymi wykona codzienne naprawy lakiernicze.

- Mówi Pan, że to propozycja dla sklepów. Co charakteryzuje taką linię?
Podstawowym celem, jaki sobie postawiliśmy, było stworzenie rozwiązania technologicznego dla typowego klienta sklepu lakierniczego. Wzięliśmy pod uwagę jego możliwości sprzętowe, warunki, w jakich pracuje, i sposób pracy. Nie proponujemy rozwiązań, które wymuszałyby inwestycję w drogi sprzęt czy dodatkowy wysiłek ludzki. Drugi aspekt to sposób przekazywania informacji technicznych o produktach. Tutaj staramy się pomóc nie tylko lakiernikom, ale i sprzedawcom w sklepach. Postawiliśmy na rozbudowaną komunikację opakowaniem – etykietą. Znajdziemy na niej elementy takie jak proste ikony określające właściwości produktu, np. wielkość naprawy, do jakiej jest rekomendowany. Jeszcze większą nowinką jest umieszczenie na etykiecie skróconej karty technicznej zamiast typowych dla tej branży piktogramów. Dzięki temu sprzedawca i lakiernik mają czytelny i kompletny obraz najważniejszych parametrów technicznych, jak proporcje mieszania, czasy schnięcia itp. 

- Co wchodzi w skład N i co Waszym zdaniem najbardziej spodoba się lakiernikom?
Liczymy na to, że wszystko! Przechodząc do konkretów, nowa linia składa się z 3 lakierów, 4 podkładów i 3 szpachlówek. W każdej kategorii mamy ciekawe produkty, które powinny zainteresować lakierników. Jeżeli chodzi o lakiery, to stworzyliśmy kolejne unowocześnienia w klasach HS i VHS, tworząc receptury w oparciu o najnowsze dostępne żywice. Z tej grupy najbardziej wybija się DART CLEAR 8500, który jest naszą odpowiedzią na potrzebę szybkiej pracy i utwardzania bez wygrzewania w kabinie lakierniczej. To lakier bezbarwny wykorzystujący technologię air-drying, czyli schnięcia „na powietrzu”. Dzięki takiemu rozwiązaniu lakier uzyskuje twardość użytkową po 1 godzinie w 20°C. Dodatkowo przyspieszamy pracę, dając możliwość aplikacji dwóch warstw lakieru bez konieczności odparowania między warstwami. Połączenie tych cech powoduje, że szybkie naprawy będą superszybkie. 

- Co ciekawego w pozostałych dwóch grupach?
W podkładach także postawiliśmy na szybkość aplikacji, dając możliwość pomijania odparowania między warstwami, ale i szybkość utwardzania. W przypadku DART FILLER 2000 proponujemy multifunkcjonalność – szybkoschnący grunt i podkład mokro w mokro w jednym. Do tego bardzo szybkie utwardzanie, bo obniżone do 2 godzin w 20°C. SOLID FILLER 2200 to propozycja bardzo mocno wypełniającego podkładu z szybkim, bo nawet 2-godzinnym utwardzaniem przy grubych warstwach. Nigdy nie zapominamy o antykorozji, przygotowaliśmy więc także nową wersję podkładu epoksydowego – EPO PRIMER 3000. W tym przypadku także mówimy o multifunkcjach. Podkład można aplikować jako izolator/mokro w mokro lub jako solidny grunt antykorozyjny. Co istotne, wszystkie podkłady możemy aplikować na kataforezę bez konieczności szlifowania.
Ciekawostką w grupie podkładów jest MICRO FILLER P10. Ten jednokomponentowy produkt ma pomagać w eliminacji drobnych wad po szlifowaniu szpachlówek lub podkładów. Bardzo prosta technika aplikacji i znakomite efekty wizualne powinny przypaść do gustu lakiernikom.
Jeżeli chodzi o szpachlówki, to postawiliśmy na maksymalną eliminację wypełniaczy mineralnych na rzecz syntetycznych. Ma to jeszcze bardziej obniżyć skurcz objętościowy, potocznie nazywany „siadaniem”. Trzy propozycje szpachlówek zabezpieczają potrzeby naprawy większości ubytków.      SLEEK 100 to nowoczesna kompilacja wypełniaczy i żywic tworząca nowe odczucia przy pracy ze szpachlówką multifunkcyjną. HYBRYD 200 to kompilacja szpachlówki wykańczającej ze szpachlówką z mikrowłóknami. Takie połączenie pozwala użyć jednej szpachlówki podczas uzupełniania ubytków i przy większych naprawach. CARBON 300 to szpachlówka konstrukcyjna stworzona w oparciu o włókno węglowe oraz mikrosfery szklane i polimerowe. Wypełniacz węglowy jest na początku swojej kariery w lakiernictwie, ale widzimy w nim przyszłość.

- Czy planowane jest poszerzanie linii o kolejne produkty?
Na chwilę obecną portfolio jest zamknięte. Dla sprawniejszego działania pozostawiliśmy pozycje linii Professional kompatybilne z produktami linii N. Rozcieńczalniki, zmywacze czy specjalistyczne dodatki są rekomendowane właśnie dla Professionala.

- Czy to koniec niespodzianek ze strony NOVOL-a dla rynku lakierniczego?
Wręcz przeciwnie! N-Box, linia N to pierwszy etap tego, co przygotowaliśmy dla naszych klientów, lakierników. Kolejne projekty są finalizowane, jeszcze w tym roku zaskoczymy ciekawymi rozwiązaniami, niekoniecznie produktowymi. Rozpoczynamy nowy rozdział w firmie, nowy rozdział w sklepach, nowy rozdział w polskim lakiernictwie!

- Dziękuję za rozmowę.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Marcina Obara, brand manager NOVOL & NfCC
Novol otwiera N-Box!

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony