Przypominamy, że źródło światła LED typu retrofit nie jest przeznaczone do użytku na drogach publicznych
Narva wprowadza do oferty nową generację retrofitów LED. Kompaktowa konstrukcja, zmodyfikowany układ chłodzenia, wyższe parametry świecenia i nowe typy to najważniejsze zmiany z punktu widzenia kierowcy.
Retrofity LED to zamiennik tradycyjnych żarówek halogenowych. Powstają one w najprostszy z możliwych sposobów, poprzez wymianę 1:1. Nowa Narva Range Performance LED charakteryzuje się kompaktową budową, co jeszcze bardziej ułatwia montaż w reflektorze. Jest krótsza, a do tego zintegrowana ze skrzynką kontrolną, która do tej pory wymagała dodatkowego miejsca pod maską samochodu. Zmieniono przy tym schemat działania pierścienia centrującego wiązkę światła wobec układu optycznego odbłyśników i klosza.
Zoptymalizowano również kwestie chłodzenia. Wykonany z aluminium radiator, pokryty anodowaną powłoką, zapewnia szybkie rozprowadzenie ciepła. Wspomaga go wbudowany w podstawę silniczek wiatraczka.
W nowych retrofitach Narva zastosowano wydajne diody LED. Osiągają one wyższą, wynoszącą 6500 K temperaturę barwową. Jest ona zbliżona do białego, dziennego światła, a więc neutralnego dla ludzkiego oka. Jednocześnie wyznaczono ostrą linię odcięcia z szeroką rozpiętością wiązki. Dzięki temu kierujący ma zapewnioną doskonałą widoczność sytuacji na drodze, na której pozostali uczestnicy chronieni są przed efektem oślepiania.
Gama retrofitów Narva Range Performance LED do oświetlenia zewnętrznego składa się z oferowanych do tej pory typów: H4, H7, H8/H11 Fog, HB3/4 i HIR2. Nowością w niej są nowe pozycje – H1 i H3. Atutem wszystkich jest możliwość montażu w instalacjach samochodowych 12 i 24 V oraz trwałość wynosząca do 1500 godzin ciągłego świecenia.
– Retrofity LED to nowe źródła światła, które dzięki bezpośredniemu przełożeniu mogą na stałe zastąpić żarówki halogenowe. W ten prosty sposób poprawiane są techniczne parametry świecenia także starszych reflektorów samochodów, a tym samym zwiększane są widoczność i poziom bezpieczeństwa. Obecnie trwają procesy ich homologacji i dopuszczenia do użytku na drogach publicznych. W oczekiwaniu na ten moment kontynuujemy prace nad rozwojem tej technologii – mówi Wioletta Pasionek, marketing manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marek Narva i Philips.
Komentarze (0)