do transportu regionalnego
Większa oszczędność i wydajność to dwie najważniejsze korzyści, jakie operatorzy flot zyskują dzięki nowej ofercie opon Goodyeara przeznaczonych do transportu regionalnego.
Opony Regional RHS II (na oś sterującą) oraz Regional RHD II (na oś napędową) z technologią KMax są jednymi z pierwszych opon do samochodów ciężarowych nowej generacji. Opony opracowano specjalnie z myślą o współczesnych wielorakich zastosowaniach transportu regionalnego. Najważniejsze z ulepszeń to przebieg większy nawet o 25 proc. Do tego dochodzi skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz mniejsze zużycie paliwa. Wszystkie te parametry znalazły potwierdzenie w niezależnych badaniach.
Regional RHS II i RHD II są ważnymi nowościami dla branży przewozów ciężarowych. Sektor przewozów regionalnych jest największym z sektorów rynku opon transportowych i obejmuje 45 proc. sprzedaży opon do samochodów ciężarowych. Oznacza to potencjał popytu na poziomie około 2 milionów opon rocznie. Poprzedniczki nowych opon – Regional RHS i RHD – od momentu wprowadzenia ich na rynek w 1999 roku należą do najlepiej sprzedających się opon Goodyeara.
Technologia KMax
Transport regionalny stawia oponom wysokie wymagania. Częste hamowanie i ruszanie, znaczne siły boczne działające na krętych drogach i rondach, silniki o dużej mocy – to wszystko sprawia, że opony poddawane są ogromnym obciążeniom. Technologia Goodyear KMax jest połączeniem specjalnie opracowanej konstrukcji opony, geometrii i materiałów, co pozwala na wydłużenie przebiegu opony bez uszczerbku dla jej wysokich parametrów. Uzyskanie opony o dużej wytrzymałości, optymalnej przyczepności na mokrej nawierzchni, równym ścieraniu i niskim oporze toczenia – zmniejszającym zużycie paliwa – było możliwe dzięki zastosowaniu innowacyjnego składnika silikonowego w bieżniku. Nowa kompozycja kauczuku użytego w bieżniku łączy w sobie wysoką zawartość silikonu ze specjalnie opracowanym systemem zwanym cross-linking. W ten sposób powstaje matryca polimerowa o wysokiej masie cząsteczkowej, która pozwala zmaksymalizować sztywność oraz odporność na rozdarcie. Przynosi to korzyści w postaci większej odporności na ścieranie, lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni, mniejszego zużycia paliwa, odporności na uszkodzenia, pewniejszego prowadzenia i większej stabilności w porównaniu z osiągami uzyskiwanymi w przypadku innej kompozycji kauczuku.
Nowy, szeroki, 5-żebrowy bieżnik zapewnia optymalny przebieg oraz pewniejsze prowadzenie i lepszą stabilność. Konstrukcja opony wykorzystuje również lamelki typu Flexomatic oraz lamelki brzegowe, co jeszcze bardziej poprawia charakterystykę opony, jeśli chodzi o przyczepność na mokrej nawierzchni oraz równomierne ścieranie. W nowej konstrukcji geometria opony została zoptymalizowana z wykorzystaniem zaawansowanej osnowy i materiałów wzmacniających. Zastosowano m.in. superrozciągliwe pasy stalowe. Poprawia to odporność na pęknięcia i zapobiega korozji, w ten sposób zwiększając wytrzymałość i odporność na uszkodzenia. W porównaniu z plecionką wysokorozciągliwą, superrozciągliwe pasy stalowe zmniejszają wagę opony, dają lepszą penetrację kauczuku oraz redukują naprężenia. Innym technologicznie zaawansowanym elementem konstrukcji jest technologia Multi Radius (MRT). Poprzez odpowiednie ukształtowanie bieżnika zwiększa się dzięki niej obszar styku opony z nawierzchnią. Bardziej równomiernie rozkłada się też ciśnienie powietrza na całym tym obszarze. Oprócz tego, w każdym rozmiarze bieżnik Regional RHS II jest do 10 mm szerszy niż w poprzednich modelach. W połączeniu z technologią MRT oraz składnikiem KMax daje to najbardziej jednolitą i największą z możliwych powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Opona Regional RHS II i RHD II stworzone zostały dla szerokiego zakresu samochodów ciężarowych wykorzystywanych obecnie w przewozach regionalnych. Wśród dostępnych rozmiarów znaleźć można takie, które odpowiadać będą zarówno oponom niskoprofilowym, jak i tym o standardowych wymiarach.
Komentarze (0)