Delphi DFI 21 Diesel Common Rail to nowa generacja wtryskiwaczy paliwa do silników wysokoprężnych o zwiększonej wydajności, zredukowanym kształcie zewnętrznym i wyższej sprawności hydraulicznej. Systemy te są przeznaczone do przyszłych sterowników silników pojazdów użytkowych, oferując wygodną technologię oraz zmodernizowaną strategię dla istniejących układów silników wysokoprężnych.
W porównaniu z tradycyjnymi technologiami wtryskiwacze DFI 21 zapewniają większą dokładność wtryskową poprzez dostarczanie mniejszej ilości paliwa przy większej liczbie wtrysków.
Zainstalowana w silniku modułowa konstrukcja ze sprawdzoną technologią podzespołów pozwala na wzrost zewnętrznej elastyczności w porównaniu do konwencjonalnych produktów. Rozwiązanie oferuje zminiaturyzowany i zrównoważony zawór regulacyjny, siłownik magnetyczny, zaawansowaną koncepcję rozpylacza i kontrolę ruchu iglicy. Wtryskiwacze DFI 21 nadają się do wielu różnych programów sterowania silnika napędowego pojazdu użytkowego.
Kluczem do lepszej kontroli i precyzji wtryskiwaczy Delphi DFI 21 w porównaniu z konwencjonalnymi technologiami jest zminiaturyzowanie hydraulicznego sterowania. Ta zaawansowana konstrukcja gwarantuje wyjątkową dokładność wtrysku i dostarczanie mniejszej ilości paliwa poprzez wielokrotność wtrysków i wpływ na wydajniejsze oraz czystsze spalanie niż konkurencyjne technologie, zapewniając oszczędność paliwa i zmniejszenie emisji CO2. Innowacyjna konstrukcja Delphi zmniejsza również poziom hałasu w porównaniu do obecnych technologii.
Zaletą wtryskiwaczy Delphi jest najlepsza w swojej klasie wydajność wielokrotnego wtrysku, pomaga ona producentom w maksymalizacji efektywności zużycia paliwa przy jednoczesnym spełnieniu przyszłych norm emisji. Wtryskiwacz składa się ze zminiaturyzowanego, trójdrożnego zaworu sterującego końcówką rozpylacza, zmniejszającego czas reakcji i poprawiającego dynamikę kontroli ruchu zaworów sterujących. Precyzyjne sterowanie i kontrola czasu reakcji kreują zdolność do obsługi nawet trzech przed- i powtrysków, kombinacji w zależności od obciążenia silnika przy minimalnej separacji szerokości i długości fali impulsu sterującego. Istnieje również możliwość wyboru kontroli prędkości iglicy i początkowej szybkości wtrysku. Zdolność operacyjna systemu wynosi nawet 3000 barów. Temperatura przelewu w porównaniu do technologii konwencjonalnych została obniżona poprzez zminimalizowanie przelewu wtrysku do poziomu bliskiego zeru. Najnowszej generacji wtryskiwacze mają też mniejszą średnicę, wagę i wielkość gniazda wtryskiwacza, co zapewnia większą elastyczność osadzenia. Zwiększenie spójności i stabilności w porównaniu z tradycyjnymi produktami wpływa na poprawę wydajności poprzez zoptymalizowane spalanie i zużycie paliwa.
Wtryskiwacz jest kompaktowy i wystarczająco elastyczny do zastosowania w szerokim zakresie. Zapewnia także wygodne uaktualnienie dla istniejących technologii silników wysokoprężnych. Delphi DFI 21 Diesel Common Rail trafi do produkcji w 2019 r. Od roku 2016 producenci pojazdów otrzymają urządzenia do testów i prób inżynieryjnych.
Łukasz Szafraniec
J.R. Motor Services G.B.
Komentarze (0)