Fot. Hartridge.com
Filtry cząstek stałych (FAP/DPF) na dobre zagościły w naszych pojazdach. Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób użytkować swój pojazd, aby nie doprowadzić do ich zapchania i uszkodzenia, co wiąże się z kosztowną wymianą. Jednym ze sposobów uniknięcia tego problemu jest okresowa regeneracja filtra DPF za pomocą specjalistycznych urządzeń.
Firma Kaliński z Chyb koło Poznania od ponad 25 lat zajmuje się układami wydechowymi, ciągle podążając za zmieniającymi się światowymi trendami, również w kwestiach regeneracji. Obecnie jako pierwsza w Polsce zakupiła najnowszą maszynę brytyjskiej firmy Hartridge, za pomocą której może jeszcze lepiej, dokładniej i szybciej regenerować filtry cząstek stałych nie tylko w pojazdach ciężarowych i osobowych, ale również w maszynach rolniczych i budowlanych.
Hartdrige 300
Urządzenie firmy Hartridge wykorzystuje sprawdzoną, opatentowaną technologię usuwania sadzy i popiołu, dzięki czemu można przywrócić pełną sprawność filtrów DPF. Stosowana metoda polega na bardzo precyzyjnym wykorzystaniu sprężonego powietrza w celu wydmuchania zgromadzonych zanieczyszczeń. W przypadku gdy stopień zapchania filtra jest tak duży, że strumień powietrza nie jest w stanie go udrożnić, wypala się go w specjalnym piecu przez kilka godzin w celu poluzowania sadzy i popiołu, po czym ponownie poddaje procesowi regeneracji.
Regeneracja
W porównaniu z urządzeniami innych firm Hartridge 300 wyróżnia się krótkim czasem potrzebnym do przeprowadzenia regeneracji. Proces czyszczenia – jeśli filtr nie wymaga wypalenia termicznego – trwa maksymalnie 60 minut. Firma Kaliński jest w stanie wykonać taką usługę w ciągu jednego dnia.
Metoda regeneracji jest bardzo nowoczesna. Wykorzystuje technologię „precyzyjnego impulsu powietrznego”, dzięki czemu można usunąć z filtra DPF niemal wszystkie nagromadzone w nim zanieczyszczenia. Zaletą jest również to, że regeneracja nie ma negatywnego wpływu na powłoki katalityczne, maty mocujące czy ceramikę, z której zbudowany jest DPF. Jest ona o wiele skuteczniejsza niż np. płukanie wodą. Za pomocą Hartridge 300 można regenerować filtry DPF w pojazdach ciężarowych, osobowych, maszynach rolniczych, budowlanych itp. To urządzenie ekologiczne, podczas jego pracy jedyne zanieczyszczenia, jakie powstają, to sadza i popiół, które są przekazywane do firmy recyklingowej.
Warto podkreślić, że metoda regeneracji firmy Hartridge jest zalecana przez wielu producentów silników, np. Caterpillar, Cummins, Scania, Volvo czy Paccar.
Nowa jakość
Popularność regenerowanych części na naszym rynku jest coraz większa. Wpływ na to ma zmieniająca się technologia, którą wykorzystuje się w procesie regeneracji. Pojawienie się na polskim rynku urządzenia firmy Hartridge to kolejny krok w przyszłość. Szybkość, dokładność, ekologiczność to cechy wyróżniające urządzenie na tle konkurencji.
Zapraszamy do firmy Kaliński, by poznać nową jakość w dziedzinie regeneracji filtrów cząstek stałych.
Adam Czuprys
Dział Pojazdów Ciężarowych
tel. 61 814 27 77 w. 102
ciezarowe@kalinski.pl
Komentarze (0)