Obsługa i komfort: maksymalne osiągi Cinturato Winter
Osiągi, podobnie, jak bezpieczeństwo to kluczowy element badań Pirelli, które były rozwijane od początku istnienia Cinturato w latach pięćdziesiątych. Jest to kolejny filar, na którym nowe Cinturato są zbudowane. W szczególności, osiągi w tym przypadku pochodzą z optymalizacji obsługi samochodu i dążenia do maksymalnego komfortu. Oba te cele zostały spełnione, a dzięki temu również powierzchnia styku opony stała się bardziej elastyczna, zwłaszcza w obszarze barku, dzięki dodaniu podłużnych rowków, które działają podobnie do zamków błyskawicznych. Te specjalne rowki pozwalają, na zmaksymalizowanie powierzchni styku opony z podłożem i dostosowywanie się jej do wymagań oblodzonych lub zaśnieżonych nawierzchni.
Zwiększona elastyczność oznacza również, że istnieje lepszy rozkład siły na powierzchni styku opony z nawierzchnią, co pomaga przedłużyć jej żywotność. W rzeczywistości przebiegi zostały wydłużone o 10%.
Opona zimowa, która pozbywa się hałasu
Pirelli przeanalizowało obiegową opinię, według której, opony zimowe są głośniejsze niż ich letnie odpowiedniki, ze względu na wszystkie rowki i nacięcia wewnątrz bieżnika konieczne do uzyskania odpowiedniej przyczepności. Za sprawą nowych Cinturato naukowcom Pirelli udało się jednak stworzyć produkt zimowy o bardzo niskim poziomie hałasu, który jest bardziej typowy dla opon letnich, przy jednoczesnym zachowaniu elementów, które gwarantują bezpieczeństwo na niezmienionym poziomie.
Inżynierowie włoskiej firmy pozbyli się zarówno zewnętrznego jak i wewnętrznego hałasu, ustalając sekwencję kanałów w bardzo charakterystyczny sposób. Stosując tylko jeden typ kanału sprawili, że opona wytwarza jedną określoną częstotliwość drgań, jak w przypadku gwizdka. Inżynierowie Pirelli wprowadzili jednak to wyjątkowe rozwiązanie w Cinturato Winter w trzech różnych wymiarach. W ten sposób, szum jest rozprowadzany w wielu różnych częstotliwościach, co ogranicza hałas w znacznym stopniu. Czołowi konkurenci wytwarzają około 72 dB, natomiast Cinturato Winter osiąga wynik dużo niższy bo 66 dB (przy rozmiarze 195 / 65R15).
Opony zimowe do samochodów miejskich
Cinturato Winter jest przeznaczona na rynek europejski, szczególnie te kraje, w których ustawodawstwo i warunki klimatyczne wymuszają zmianę między zimowymi i letnimi oponami, jak Włochy, Francja, Niemcy, Szwajcaria, Austria i Europa Wschodnia.
Nawet w tych krajach, nowa sezonowa opona Pirelli, została zaprojektowana w celu zaspokojenia potrzeb ludzi, którzy używają swoich samochodów intensywnie, więc oczekują takiej samej jakości i wydajności opon zimowych, co w oponach letnich. Dzięki nowej oponie zimowej, Pirelli przenosi do samochodów klasy średniej te same innowacje technologiczne, opracowane dla opon do samochodów o wysokich osiągach, zwłaszcza jeśli chodzi o bezpieczeństwo. I rzeczywiście, nowa opona została specjalnie zaprojektowana, aby odpowiadać na potrzeby rynku turystycznego. Jest to sektor rynku, który ciągle się zmienia i obejmuje szeroki wybór pojazdów, od samochodów miejskich do rosnącej liczby kompaktowych SUV-ów z kołami o wielkości do 17 cali. Nowy produkt jest dostępny w rozmiarach od 14 do 17 cali.
Opona zimowa Pirelli jest królem homologacji
Cinturato Winter to projekt transgraniczny, który został opracowany przez inżynierów Pirelli z Mediolanu i Niemiec, przy wsparciu ze strony głównych partnerów Pirelli, producentów samochodów takich jak BMW, Mercedes czy Porsche. Będzie produkowana w zakładach Pirelli w Europie Północnej.
Zajmując miejsce wśród znakomitej rodziny Cinturato, nowa opona w pełni korzysta z najnowszych doświadczeń dotyczących wytwarzania opon zimowych zgromadzonych przez Pirelli w ostatnich latach. To doświadczenie, które przyniosło firmie z siedzibą w Mediolanie rekordową liczbę homologacji w sektorze opon zimowych. Sottozero, Scorpion Ice Zero do tej pory zebrały ponad 600 homologacji, pokazując, że sezonowe opony Pirelli zdały swój najtrudniejszy dotychczasowy egzamin i są wybierane przez producentów samochodów na oryginalne wyposażenie.
Komentarze (0)