W portfolio AkzoNobel dotąd tylko lakiery Sikkens były marką premium, jednak Lesonal zasługuje również na to, by wejść do tego segmentu. Dlatego na polskim rynku lakierów pojawia się nowa linia WB GT.
- W Polsce do tej pory brand Lesonal nie miał takiego miejsca, jakie mieć powinien. Miejsca, do jakiego firma AkzoNobel jest przyzwyczajona, jeśli chodzi o segment premium, któremu Lesonal jest przyporządkowany w innych krajach. Stąd decyzja o zmianie polityki na polskim rynku, który już dawno dojrzał także do marek Premium – mówi Tomasz Loose, dyrektor ds. sprzedaży VR Premium na Europę Centralną i Rosję AkzoNobel. - To szerokie wejście i ugruntowanie pozycji w segmencie premium odbywa się od razu z najbardziej nowoczesnymi rozwiązaniami, jakim niewątpliwie jest Lesonal WB GT.
Aby podkreślić, jak ważny to moment dla koncernu, jeśli chodzi o polski rynek napraw lakierniczych, 7 października br. w centrum szkoleniowym AkzoNobel w Pruszkowie odbyła się prezentacja tej innowacyjnej technologii. Pojawiły się osoby z branży motoryzacyjnej – przedstawiciele najważniejszych koncernów samochodowych, partnerzy handlowi oraz dziennikarze.
Marka premium w natarciu
Lesonal spełnia wszystkie wymogi, jakie stawia się produktom z najwyższej półki. Oferuje kompletny asortyment, pozwalający na wykonanie naprawy najwyższej jakości przy użyciu niewielkiej ilości komponentów. Jak na markę segmentu premium przystało, oprócz wysokiej jakości stawia na łatwe w użyciu produkty i systemy lakiernicze, proponując jednocześnie wsparcie techniczne zespołu doświadczonych profesjonalistów. Pomoc obejmuje również dobór koloru, co jest jednym z podstawowych oczekiwań klientów.
Aby skutecznie wspierać swoich klientów w kwestii doboru odpowiedniego odcienia lakieru, firma proponuje następujące narzędzia kolorystyczne:
- Dokumentacja wariantowa, czyli biblioteka kolorów, która stale się powiększa;
- QuickMix – nowoczesny program wyszukiwania kolorów pozwalający łatwo odnaleźć potrzebną recepturę;
- Lesonal Color Checker – spektrofotometr pozwalający szybko wykonać pomiar koloru na każdym samochodzie.
Lesonal cieszy się powodzeniem m.in. w Niemczech, Holandii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Są to bardzo wymagające rynki. Może się również poszczycić współpracą z firmą Mansory, zajmującą się tuningem i personalizacją luksusowych samochodów (najlepsze marki, ok. 200 pracowników), a także globalnymi certyfikatami m.in. takich marek, jak: Fiat, GM, VW, Toyota, Hyundai – Kia, Land Rover i Nissan.
UV Filler
Opisane sukcesy i zalety marki Lesonal są pochodną stosowanych technologii. UV Filler to podkład, w którym tradycyjne suszenie w wysokiej temperaturze zastąpiono procesem utwardzania promieniami ultrafioletowymi. Dzięki temu czas naprawy ulega znaczącemu skróceniu. Pozwala to na realizację większej liczby napraw, a co za tym idzie, wyraźną poprawę rentowności serwisu. Przy obecnych kalkulacjach towarzystw ubezpieczeniowych godzina pracy warsztatu lakierniczego nie jest wyceniana zbyt wysoko. Dlatego możliwość skrócenia czasu wykonania naprawy jest kusząca. W porównaniu do tradycyjnych metod proces może zostać skrócony nawet o 30 minut. Wyjątkowo szybkie schnięcie i krótki czas odparowania dają właścicielowi warsztatu elastyczność w procesie naprawy oraz przyczyniają się do zwiększenia jego wydajności.
Lesonal UV Filler wymaga tylko 5-minutowego utwardzania promieniami UV. To jeden z najszybszych podkładów dostępnych na rynku. Jego pozostałe zalety to łatwość szlifowania i niewielkie zużycie materiału. Mówimy o produkcie jednokomponentowym, gotowym do użycia (RTS) i łatwym w aplikacji.
UV Filler jest integralną częścią technologii Lesonal GT, której wyłącznym partnerem handlowym jest firma Primakolor Car Refinishes Polska Sp. z o.o.
Lesonal Basecoat WB GT
Jest to nowa technologia pigmentów i żywic, w której rozcieńczalnikowe pigmenty metaliczne zastąpiono wodorozcieńczalnymi. System pozwala na wykonanie naprawy, która jest niewidoczna dla klienta i wyjątkowo trwała. „GT” w systemie Lesonal Basecoat GT oznacza szybkość, moc oraz perfekcję i rezultaty przewyższające oczekiwania. Połączona została wysoka jakość z bardzo krótkim czasem przebiegu całego procesu, m.in. dzięki szybkiemu schnięciu.
Zaletą tego rozwiązania jest krótki czas odparowania przed nałożeniem lakieru bezbarwnego, co oznacza szybsze wykonanie poszczególnych zadań, wyższą wydajność, mniejsze zużycie energii i tym samym większą rentowność serwisu. Kolejną zaletą jest uniwersalny lakier bazowy do wszystkich rodzajów napraw. Daje to łatwość stosowania i właściwy rezultat już za pierwszym razem. Technologia GT umożliwia proste cieniowanie i doskonałe dopasowanie kolorystyczne, przekładające się na zadowolenie klientów. Na koniec jeszcze jedna zaleta – trzymiesięczny okres przydatności do użycia. Dla wielu warsztatów to istotna informacja, ponieważ obniża im to koszty materiałowe poprzez redukcję ilości niewykorzystanych odpadów.
Lesonal WB GT to szereg produktów: szpachlówki, podkłady, lakiery bazowe, lakiery bezbarwne, rozcieńczalniki, utwardzacze, uelastyczniacze i wiele innych. System obejmuje pełną ofertę dla serwisu lakierniczego. Technologia ta umożliwia wykonywanie różnego rodzaju napraw lakierniczych, począwszy od miejscowych, poprzez panelowe, aż po duże powierzchnie.
- Pomimo tego, że jest to najnowsza technologia na rynku, nie ma potrzeby wymiany narzędzi, stosowania specjalistycznych urządzeń czy inwestowania w personel lakierniczy, ponieważ sama technika nakładania produktu praktycznie nie ulega zmianie – tłumaczy Sławomir Bugajski, odpowiedzialny w AkzoNobel za wsparcie techniczne.
Primakolor krajowym dystrybutorem
Od 1 września 2014 roku wyłącznym partnerem handlowym marki Lesonal w zakresie technologii WB GT jest firma Primakolor Car Refinishes Polska Sp. z o.o. Firma została specjalnie zawiązana w tym celu i będzie sprzedawać tylko markę Lesonal. Zaletą takiego rozwiązania jest koncentracja na konkretnym produkcie, co automatycznie podnosi jakość marketingu i wsparcia technicznego dla klientów.
Także AkzoNobel jest zadowolony z takiego rozwiązania. Wie bowiem, że dla Primakolor Lesonal jest jedynym produktem. Koncentruje się na jego sprzedaży, bo od tego zależy jej istnienie. I tak właśnie Primakolor definiuje swój cel – sukcesywny rozwój marki Lesonal WB GT oraz jej obecność w warsztatach premium na terenie całego kraju. Zamierza najpierw nawiązać kontakt ze wszystkimi dotychczasowymi dystrybutorami.
- Z częścią już rozmawialiśmy, do pozostałych dotrzemy wkrótce. Większość chce kontynuować współpracę, ale z pewnością dojdą także nowi – informuje wiceprezes i dyrektor handlowy Primakolor Jacek Malczyk.
O podpisaniu długoterminowej umowy zadecydowało wieloletnie doświadczanie branżowe w zakresie napraw samochodowych i marek premium udziałowców Primakoloru.
- Gdy już podjęliśmy decyzję o powstaniu firmy i poszukiwaniu partnera, założyliśmy konkretne kryteria. W segmencie premium wszyscy czujemy się najlepiej ze względu na swoje dotychczasowe doświadczenia. Chcieliśmy działać na zasadzie importera lub wyłączności jakiejś marki z powodu rozwiniętej już struktury dystrybucji w branży lakierniczej w Polsce – opowiada drugi wiceprezes Primakolor, a jednocześnie także dyrektor handlowy, Wojciech Skowroński.
Primakolor to spółka polsko-holenderska. Trzyosobowy zarząd uzupełnia piętnastoosobowy zespół specjalistów handlowych i technicznych, który zapewnia sprawną oraz profesjonalną obsługę obecnych, jak i nowych klientów. Ten zespół wyspecjalizowanych handlowców i techników firmy Primakolor skoncentruje swoje działania na uzyskaniu znaczącego rozwoju sprzedaży marki Lesonal w warsztatach lakierniczych segmentu premium, tworząc profesjonalną sieć dystrybucji na terenie całej Polski. To z kolei ma zaowocować zdobyciem podobnej pozycji, jaką Lesonal ma na głównych rynkach europejskich.
- Technicy mają w praktyce prezentować i szkolić pracowników warsztatów lakierniczych. W przypadku nowej technologii zawsze pojawia się dużo pytań. Zresztą poziom umiejętności lakierników bywa różny – kończy Jacek Malczyk.
(km)
Komentarze (0)