Firma Robert Bosch Sp. o. o. zmieniła swoją siedzibę i od połowy września 2009 roku mieści się w nowym biurze przy ulicy Jutrzenki 105 w Warszawie. Decyzja o zmianie siedziby związana była z dynamicznym rozwojem spółki należącej do niemieckiego koncernu. Na powierzchni użytkowej 8782 m2 mieszczą się przestronne biura, nowoczesne sale szkoleniowe i konferencyjne, stołówka, pomieszczenia gospodarcze oraz zaplecze techniczne. Przy projektowaniu i wyposażaniu nowej siedziby zwrócono szczególną uwagę na wykorzystanie nowoczesnych i proekologicznych rozwiązań.
4 listopada br. miało miejsce oficjalne otwarcie nowej siedziby firmy Robert Bosch Sp. z o.o. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele centrali firmy, władz lokalnych, ambasady Niemiec, klientów oraz dziennikarze i pracownicy. Firma Robert Bosch jest spółką należącą do niemieckiego koncernu Robert Bosch GmbH. Rozpoczynając swoją działalność w Polsce w 1992 roku, firma liczyła 22 pracowników i mieściła się na powierzchni około 100 m2, w budynku przy ulicy Samsonowskiej 1. Kolejne lata minęły pod znakiem dynamicznego rozwoju firmy, co zaowocowało przeprowadzką w 1996 roku do większego biura przy ulicy Poleczki 3, a następnie jego rozbudową w 2001 roku (do powierzchni około 3000 m2). W firmie pracowało wówczas 210 osób.
Imprezę prowadził Steffen Möller.
Uroczyste otwarcie nowej siedziby.
- Decyzja o zakupie gruntu i budowie nowej siedziby firmy Robert Bosch przy ulicy Jutrzenki była decyzją strategiczną, związaną z dynamicznym rozwojem polskiej spółki – mówi prezes zarządu Krystyna Boczkowska. - Lokalizacja nowej siedziby nie została wybrana przypadkowo. W sąsiedztwie znajdują się siedziby firm Buderus oraz Bosch-Rexroth. Skupienie w jednym miejscu spółek należących do Grupy Bosch gwarantuje jeszcze lepsze wykorzystanie efektu synergii pomiędzy polskimi oddziałami Boscha. Biuro przy ulicy Jutrzenki 105 zostało wybudowane w bardzo krótkim czasie: prace rozpoczęły się w maju 2008 roku, a już w sierpniu 2009 roku nowa siedziba Boscha była gotowa do zagospodarowania. Wartość inwestycji wyniosła 13 milionów euro.
Krystyna Boczkowska, prezes zarządu Robert Bosch Sp. z o. o.
dr Rudolf Colm, członek zarządu Robert Bosch GmbH.
Michael Hausler, kierownik działu ds. Gospodarki przy ambasadzie Niemiec w Warszawie.
Nowa siedziba Boscha w liczbach
Powierzchnia działki, na której mieści się nowe biuro Boscha wynosi 16 822 m2. W firmie pracuje obecnie 315 osób. Budynek posiada trzy kondygnacje, z możliwością nadbudowy kolejnego piętra. Nowa lokalizacja zapewnia 180 miejsc parkingowych. Dzięki powierzchni użytkowej 8782 m2, w jednym budynku można było zlokalizować wszystkie działy handlowe i administracyjne spółki, jak również stworzyć warunki do rozwoju “Centrum Kompetencyjnego IT” (czyli jednego z trzech ośrodków odpowiedzialnych za rozwój i obsługę platformy SAP oraz wsparcie systemów CAD/CAM dla całego koncernu Bosch). Dodatkowo, w budynku mieszczą się nowoczesne sale konferencyjne oraz sale szkoleniowe działów branżowych wchodzących w skład firmy Robert Bosch, tzn: części samochodowych, elektronarzędzi, systemów zabezpieczeń oraz techniki grzewczej (Junkers). Przestronna stołówka jest przygotowana do wydawania około 300 posiłków dziennie. Nowy budynek gwarantuje komfortowe warunki pracy oraz stanowi zaplecze do dalszego dynamicznego rozwoju firmy.
Biuro Boscha przy ulicy Jutrzenki posiada wiele nowoczesnych rozwiązań. Budynek zaprojektowano w oparciu o najnowsze technologie w zakresie ogólnobudowlanym, instalacji sanitarnych i elektrycznych, posiada on pełną wentylację z klimatyzacją, system nawilżania adiabatycznego (który polega na nawilżaniu w centrali wentylacyjnej strumienia przepływającego powietrza), system sygnalizacji pożaru, system DSO (centralne nagłośnienie w całym budynku służące bezpieczeństwu – np. ogłoszenie o konieczności ewakuacji itp.), telewizję dozorową, system kontroli dostępu oraz system kontroli czasu pracy.
“Zielone biuro”
Przy projektowaniu i wyposażaniu nowej siedziby firmy Robert Bosch zwrócono szczególną uwagę na wykorzystanie rozwiązań proekologicznych. Ukoronowaniem tych starań było otrzymanie certyfikatu “Zielone Biuro”. Certyfikat przyznawany jest przez Fundację Partnerstwa dla Środowiska i jest potwierdzeniem wdrożenia przez firmę rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Aby uzyskać tytuł “Zielonego Biura”, musiały zostać spełnione liczne warunki zawarte w 9 kryteriach tzn.: polityki środowiskowej, zarządzania energią i papierem, gospodarki wodno-ściekowej, gospodarowania odpadami, monitorowania CO2, polityki zakupów, środowiska pracy oraz edukacji ekologicznej pracowników.
Komentarze (0)