W swoim Centrum Badawczo-Rozwojowym Metelli opracowało nową gamę klocków hamulcowych wykorzystujących technologię HybriX, w której miedź zastępują inne, nietoksyczne materiały, nieszkodliwe ani dla człowieka, ani dla środowiska, a poprawiające parametry produktu.
HybriX to nazwa nowej mieszanki klocków hamulcowych Metelli Group, wyprodukowana i wprowadzona na rynek pod markami Metelli, Cifam, Trusting oraz Fri.Tech. Wszystko zaczęło się, gdy wiele lat temu grupa inżynierów z Fri.Tech. rozpoczęła pracę nad materiałem niezawierającym miedzi. Mając doświadczenia z wyścigów rajdowych, nie chcieli oni jednak ograniczać się do wyeliminowania miedzi i opracowali formułę zapewniającą komfort i wysokie wyniki podczas hamowania. Rezultat: miękki pedał i bardzo duża siła hamowania.
Nazwa HybriX wywodzi się od technologii hybrydowej, która wykorzystuje ponad 30 różnych materiałów ceramicznych, organicznych oraz innych specjalnych i innowacyjnych produktów. W porównaniu z tradycyjnymi materiałami technologia hybrydowa zapewnia klockom hamulcowym wyższe parametry.
Gama obejmuje ponad 1600 pozycji, które pokrywają w 95% zapotrzebowanie europejskiego, amerykańskiego i azjatyckiego rynku pojazdów. Klocki uzyskały najwyższy stopień amerykańskiego certyfikatu Better Brake Law, z trzema czarnymi listkami, który poświadcza, że zawartość miedzi w produkcie jest niższa niż 0,5%. Miedź skutecznie rozprasza ciepło, ale dokładne badania wykazały, że jest szkodliwa dla środowiska. Te klocki nie tylko nie zawierają miedzi, ale i żadnych materiałów toksycznych, a zwłaszcza antymonu, który jest szkodliwy dla człowieka. Informację o nowym certyfikacie oraz symbol trzech listków klienci znajdą na produkcie oraz na etykiecie. Kolejnym (poza ECE R90) ważnym certyfikatem uzyskanym na rynek amerykański jest AMCEA.
Jak podkreśla producent, najwyższa jakości klocków HybriX to wypadkowa najlepszych dostępnych na rynku surowców i talentu techników z centrum badawczo-rozwojowego firmy.
Grupa Metelli będzie obecna na targach Automechanika we Frankfurcie (13-17.09.2016 r.) – pawilon 5.0, stoisko nr D56
Komentarze (1)