- Niskie zużycie paliwa jest zawsze ważną kwestią dla klientów realizujących przewozy długodystansowe, których pojazdy przejeżdżają nawet kilkanaście tysięcy kilometrów miesięcznie. Redukcja o kilka procent oznacza poważne oszczędności finansowe – mówi Hayder Wokil, menedżer produktu ds. segmentu długodystansowego w Volvo Trucks. Nowa oś RSS1360 to pojedyncza oś z pojedynczą przekładnią główną, przeznaczona dla samochodów ciężarowych napędzanych silnikami o dużej mocy i tworzących zestawy drogowe o masie całkowitej do 60 t. Innymi słowy, dla pojazdów przewożących ciężkie ładunki na duże odległości z dużymi prędkościami średnimi. Typowymi ładunkami w tym obszarze zastosowań są produkty spożywcze i rolne.
Nowa oś była od dawna oczekiwana, zwłaszcza przez nabywców Volvo FH16. Po raz pierwszy mają oni możliwość wyboru pojedynczej osi bez zwolnic w piastach kół, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o dwa procent. Duży wybór przełożeń umożliwia precyzyjne dostosowanie całkowitego przełożenia układu napędowego do potrzeb. Oś RSS1360 jest dostępna dla pojazdów Volvo FH i FM: zarówno podwozi samochodu ciężarowego, jak i ciągników siodłowych. Nowa oś pojedyncza będzie wprowadzana do oferty na poszczególnych rynkach stopniowo w latach 2011-2012, począwszy od czerwca br.
- W Europie obserwujemy rosnące zainteresowanie coraz mocniejszymi samochodami ciężarowymi i coraz dłuższymi zespołami pojazdów – mówi Hayder Wokil. -Wprowadzenie na rynek nowego typu osi jest jednym z wielu działań Volvo, których celem jest udowodnienie, że wydajny i szybki transport może również być bardzo ekonomiczny
Oś pojedyncza RSS1360:
- Pojedyncza oś z pojedynczą przekładnią główną
- Maks. moment obrotowy silnika: 3200 Nm
- Dopuszczalny nacisk na oś: 13 t
- Maksymalna dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: 60 t
zmniejsza zużycie paliwa w transporcie długodystansowym. Volvo Trucks podejmuje kolejny krok na rzecz redukcji kosztów paliwa ponoszonych przez klientów. Nowa tylna oś, przeznaczona dla pojazdów długodystansowych, zapewnia zużycie paliwa niższe nawet o dwa procent, w porównaniu z dotychczas stosowanymi tylnymi osiami ze zwolnicami w piastach kół.
Komentarze (0)